Mexico experience - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Mexico experience - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Mexico experience

Door: Pa van Oossanen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

31 Maart 2014 | Mexico, Guadalajara

28 januari begon mijn reis naar Samantha in Guadalajara; een reis vol van mooie ervaringen. Onderweg van het vliegveld naar Sam haar huis zat ik rond te kijken en vroeg ik mezelf af; wat doet ze hier, hier wil je toch niet wonen. Het verkeer zeer chaotisch, de wegen bar slecht, de huizen die ik onderweg zag waren een zooitje en ik kon het niet laten me daarover te uiten. Wat voor Sam nogal teleurstellend over kwam.
De eerste week was een week van het leren kennen van haar huisgenoten en haar vrienden en het mee gaan met een weekendje weg met de vrienden club. Wat een ervaring was dat. Een outdoor centrum, tokkelen langs kabelbanen, de éen na de ander sneller dan de vorige. Na de lunch ging het verder, ‘Extremo’ las ik op een bordje. Wat inhield dat we via verschillende ‘bruggen’ of soms kabelbanen van boom naar boom gingen. Het probleem was dat elke brug minder stevig en anders was dan de geen ervoor, zes stuks in totaal. 20mtr hoog , gezekerd dat wel maar toch. De laatste was een staalkabel om over te lopen met een Kabeltje om je vast te houden. Dood eng, de zenuwen door je strot, knikkende knieën maar me niet
Maar me niet laten kennen, denk alleen niet dat ik het nog eens doe .
Na een week met Sam werd ik op de bus gezet naar Guanajauto, breek nog steeds mijn tong erover, man wat was ik nerveus, voor het eerst van mijn leven backpacken, geen Spaans machtig en me toch wel zorgen maken over de veiligheid. Geen idee waar dat kind van me me heen stuurde.

Guanojauto

Aankomst bij de bus terminal, neem maar een taxi zij Sam, tja en dan zeg je waar je heen wil en dan begrijpen ze niet, lonely planet erbij, Hostel casa Bertha, niet bekend ….uhhh en nu???
Uiteindelijk toch gelukt, shit wat een ervaring, begin oud te worden. Zal het kort houden, 4 dagen blijven plakken, heel gezellig en leuke mensen maar mezelf gedwongen verder te gaan en weet je wat ………. Begon het leuk te vinden, leerde hoe te reizen. Op weg naar …

Tepoztlan en hue hue coyotl

Hahaha zoek maar uit hoe je het uitspreekt. Eigenlijk zou ik elke plaats waar ik geweest ben apart kunnen gaan beschrijven maar het zijn er veel. Veel bijzondere mensen ontmoet, uitgenodigd geweest op een verjaardag van een oudere vrouw met haar hele familie erbij, heerlijk gegeten, een ochtend bij een boer geholpen kunstmest te maken. Vele vele ervaringen. De busreizen waren een soms leuk maar vaak ook verschrikkelijk lang .

Maar één ding is denk ik belangrijk wat ik geleerd heb en dat is dat mijn vooroordeel over Mexico aardig veranderd is, het is een mooie land met zeer gast vrije mensen. De rotte appelen kom je ook in Amsterdam tegen .

Hier onder een lijstje van alle plaatsen die ik aangedaan heb;
Guadalajara, Tapalpa, Guanojauto, Mexico city, Tepoztlan, Hue hue coyotl, Oaxaca, Monte Alban, San christobal de las casas, Palenque, Edzna, Uxmal, Merida, Chitzen itsa, Cancun, Toluca, Morelia, Teotihuacan, Guanojauto, Guadalajara.

En hierna was pa zijn geduld om rustig zijn hele verslag te schrijven op. Ik hoop dat ie door heeft dat het niet altijd mee valt om alles wat je meemaakt op papier te zetten. Af en toe moet je er echt de tijd voor nemen, goed nadenken en rustig alle gedachtes op papier zetten. In ieder geval heeft hij jullie wel een idee gegeven over Mexico. Zijn vooroordelen over Mexico zijn behoorlijk bijgesteld en ik vind het fijn dat hij nu een beetje meer begrijpt hoe ik hier leef en waarom om hier wil leven :)

Iedereen is welkom om hier zijn 'Mexicaanse experience' te beleven!

  • 31 Maart 2014 - 18:54

    Sita:

    Hoi Samantha, Het verhaal is kort maar krachtig.De rest zullen we wel van hem zelf horen,zodra we hem weer zien.Die "ouwe" heeft er in ieder geval een hele ervaring bij gekregen.Groetjes uit Friesland.
    P.S. Ik ga nu eerst je andere verslag lezen.

  • 01 April 2014 - 01:23

    Papa:

    smile

    kus :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 96255

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: