Veel goede nieuwtjes EN nog maar 35 nachtjes... - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Veel goede nieuwtjes EN nog maar 35 nachtjes... - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Veel goede nieuwtjes EN nog maar 35 nachtjes...

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

12 Februari 2015 | Mexico, Guadalajara

En dan zijn we in Nederland! De grootste voorbereidingen zijn getroffen, de slaaplokaties zijn zo goed als geregeld. Super bedankt voor de mensen die ons een slaapplek hebben aangeboden. Helaas zijn 3 weken kort dus hebben we een keuze moeten maken.. Wij zijn er klaar voor! Jullie ook?

Gisteren was een dag van goede nieuwtjes en ik wil ze graag met jullie delen!!
1. Over 25 werkdagen krijg ik te horen of ze mijn werkvisum acccepteren. Het is zeer waarschijnlijk dat dit allemaal goed gaat, maar voor de zekerheid vraag ik iedereen om te duimen voor me want je weet het hier maar nooit. Dit zou ongeveer tegelijk zijn met mijn aankomst in Nederland. Dus vandaag heb ik de ambassade even gebeld in Den Haag en zij lieten mij weten dat 3 dagen na de acceptatie ik langs kan komen in Den Haag om het visum op te halen... Het zou niet beter uitkomen!! :D:D Maar we gaan nog niet te hard juichen...

2. Per 1 maart zijn we trotse huurders van een nieuw huisje. Gisteren de bevestiging gekregen en zaterdag aanstaande gaan we het huurcontract tekenen. Vandaag bezig met alle benodigde documentatie toe te sturen. Na bijna 2 jaar (28 maart 2013 kwam ik aan in Guadalajara) heb ik nu eindelijk een 'eigen' huisje!! Zodra we erin trekken zal ik uiteraard foto's opsturen. :D:D

Naast deze goede nieuwtjes gaat het ook nog is super goed met mij. Dat is uiteraard ook wel van belang. Ik voel me goed en gelukkig en kijk uit om iedereen te zien over 36 daagjes. Ik ben bang dat we niet bij iedereen persoonlijk kunnen langskomen en vandaar dat op zondag 29 maart we een kleine borrel houden in Noordwijk. Mijn lieve vriendin Elles heeft toestemming gegeven om haar huis te gebruiken als meeting plaats. Hoe laat en wat dat horen jullie nog wel maar hou de datum maar alvast vrij in de agenda.

Het enige wat we nu nog hopen en wensen is 25 graden en geen regen van 20 maart tot 9 april. Aangezien vriendlief helemaal weg is van fietsen willen wij namelijk een fietstocht maken van 6 dagen: Noordwijk via Flevoland richting het Noorden en terug via de afsluitdijk. We hebben al 2 fietsen, nu nog mooi weer. Tips zijn altijd welkom natuurlijk :)

Verder hebben we besloten om 'als we dan toch dichtbij zijn' ook een paar daagjes in Parijs te verblijven. Dus van dinsdag 24 tot vrijdag 27 maart zitten wij in de stad van de romantiek :) Ook voor dit tripje zijn tips welkom!

Tot snel luitjes!!


  • 12 Februari 2015 - 19:33

    Tamara:

    Hi Sam,

    Wat een leuk berichtje weer zeg! Weet niet of de overnachtingen voor de fietstocht ook al rond zijn, maar als overnachting in Bussum uit komt kan dat gewoon bij ons. (Het is een klein stukje om, maar we hebben een Twinnyload dus kunnen het stukje wat het om is gewoon op lossen!)

    Wij gaan zekere kijken of je jullie op de 29 maart kunnen ontmoeten!

    X Tamara

  • 12 Februari 2015 - 20:30

    Conny:

    Hey Sam,

    Klinkt onwijs goed allemaal . Fijn dat je zo gelukkig bent!!!

    Veel liefs en hoop je tegen die tijd te ontmoeten. XX

  • 12 Februari 2015 - 22:15

    Elise:

    Heey Sam! Super gaaf om allemaal te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Lijkt me leuk om jullie in NL te zien!! Fietsen jullie langs Adam? ;)
    X Lies

  • 13 Februari 2015 - 06:23

    Sita:

    Hey Samantha, Het klinkt allemaal geweldig. Wat fijn dat je straks een huisje hebt. En eindelijk je werkvisum. Wij zien je in april bij oma of al eerder bij ons thuis. Knuffels en groeten van iedereen.

  • 16 Februari 2015 - 11:45

    Annemarie:

    Ha Sam,

    Wij zijn afgelopen zomer ook een rondje Flevopolder gefietst. Maar niet via de afsluitdijk, dat is zo winderig, alleen doen als je wind mee hebt hoor! Je kan ook de boot nemen van Enkhuizen naar Stavoren, dan heb je een leuk rondje met een boottrip erbij.
    Tot in NL!
    Groetjes,
    Annemarie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 96261

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: