Wat een jaar! - Reisverslag uit Zapopan, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Wat een jaar! - Reisverslag uit Zapopan, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Wat een jaar!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

21 December 2015 | Mexico, Zapopan

Goedendag lieve vrienden en familie,

Wat een jaar, dat kan je wel zeggen. 2016 is voorbij gevlogen en het gezegde: ¨Time flies when you are having fun¨ is wederom toepasbaar. Als ik terug kijk op het jaar is het echt ongelooflijk wat we hebben gedaan en bereikt. Ik ben trots dat is een ding wat zeker is. Hier even een klein verslag van de afgelopen 5 maanden.

In mijn vorige verslag lazen jullie al dat mijn werkvisum binnen is. Daarnaast ben ik begonnen met een nieuwe baan en dat bevalt beter dan verwacht. Het is wel echt even wennen, maar veel vrijheid en heerlijke werktijden maken het geweldig. Van Maandag t/m Vrijdag geef ik les aan 14 tot 18 jarige, op een middelbare school. Om 7:30 begin ik en om 15:00 kan ik weer naar huis! De hele middag heb ik dus voor mezelf en soms geef ik prive les in mn huis. De kids waaraan ik les geef zijn over het algemeen heel beleefd, dat maakt het een stuk leuker!

Ook het nieuwe huis bevalt super goed. Daar wonen we nu alweer 5 maanden samen. Het is een heerlijk huis, waar nog veel aan moet worden gedaan maar alles op zn tijd. Ik geniet elke dag van de tuin samen met de twee kdis; Anis de poes en Kiara de hond. In April dit jaar had ik Anis al geadopteerd en sinds een maandje hebben we Kiara geadopteerd. Een pup van ongeveer 5 maanden. Het wordt dus al een echte beesteboel. Twee weken geleden zijn we begonnen met het bouwen van een kippenhok, het is nog niet af maar hopelijk begin volgend jaar mogen we ook twee kippen verwelkomen in huizen Gutierrez-van Oossanen.

En ik heb nog een nieuw nieuwtje! Vanaf vorige week Vrijdag zijn we trotse eigenaren van een stuk land niet ver van Guadalajara. Dit was echt onze droom. Het staat nu nog behoorlijk vol met onkruid want er is al aardige tijd niks aan gedaan maar ook dit gaat beetje bij beetje worden opgeknapt. Het idee is om er een klein huisje op te zetten zodat we in het weekend lekker de stad kunnen verlaten. Het uiteindelijke doel is een klein boederijtje met kippetjes, geitjes, varkentjes, eendjes, konijntjes, en misschien wel een koe! En uiteraard een moestuintje. Ideeen en tips zijn welkom.

Volgende week komt Ferry op bezoek, we hebben erg veel zin om elkaar weer te zien en wat tijd samen door te brengen. Naja samen, met aanhang want zijn vriendin Angie komt mee. Dus dat wordt heel gezellig.
Ik geloof dat mijn pa ook nog deze kant op komt in Februari, als hij niet verdwaald raakt. Hij treedt in de voetstappen van zn kids, wat een heerlijke reis is hij aan het maken!

Ik heb lekker vakantie. Dat is nog een voordeel van het werken op een school; 2.5 week betaald vakantie. En in de zomer zelfs 6 weken. Dus de volgende keer dat ik naar Nederland kom zal in de zomer van 2017 zijn! Zet m maar alvast in je agenda. Mocht iemand van jullie hierheen willen komen zijn jullie altijd welkom in onze logeerkamer: Mi casa es su casa (mijn huis is uw huis), een Mexicaans gezegde. Als je hier aan iemand vraagt waar ze wonen, krijg je na de uitleg altijd de zin; alla tienes tu casa (daar heb je je huis). Met andere worden je bent altijd welkom. Wat een geweldige cultuur :)

Nou lieve vrienden en familie. Dat was het weer voor deze keer. Ik wens iedereen een gelukkige kerst en een fijn nieuw jaar! (of was het andersom?)

Doeeeiiiii

  • 21 December 2015 - 22:11

    Conny:

    Hey Sam, Leuk dat je weer eens wat schrijft!! Lekker hoor, je eigen huisje en beestjes! En dan ook nog een stukje grond en een leuke baan. Heerlijk voor je meid!! Ik wens jullie ook hele fijne dagen. Gaaf dat Ferry met zijn vriendin langs komt. Heel veel plezier!. Dikke knuffel enne mi casa es su casa! Dat je het ff weet!

  • 21 December 2015 - 23:09

    Pa:

    Zeg schatje.
    Ten eerste is hey nog 2015.
    Ten tweede de weg naar jou is makkelijk te vinden want ik volg gewoon mijn hart.
    Uhhh je verwacht zeker dat ik met die tuint doet :)

  • 21 December 2015 - 23:09

    Pa:

    Zeg schatje.
    Ten eerste is hey nog 2015.
    Ten tweede de weg naar jou is makkelijk te vinden want ik volg gewoon mijn hart.
    Uhhh je verwacht zeker dat ik met die tuint doet :)

  • 30 December 2015 - 16:53

    Annemarie:

    Jullie een ontzettend gezond en gelukkig 2016 gewenst (maar dat gaat wel lukken zo te horen)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 96260

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: