Werkvisum in the pocket: finally! - Reisverslag uit Zapopan, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Werkvisum in the pocket: finally! - Reisverslag uit Zapopan, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Werkvisum in the pocket: finally!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

17 Juli 2015 | Mexico, Zapopan

Hola hola!

Na heel wat maandjes hier uiteindelijk weer een update. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen. Ik heb gehoord dat het heerlijk weer is geweest in Nederland dus ik hoop dat jullie van de stranddagen hebben kunnen genieten! Hier gaat alles heel goed. Het regenseizoen is hier begonnen, wat inhoudt dat het wat frisser is en dat je soms nachten wakker ligt door harde regen en ongelooflijke blikseminslagen. Maar het is goed voor mijn groentetuintje. De plantjes groeien langzaam, de grond is niet echt vruchtbaar nog, maar ik zie al wat bloemetjes aan de aardbeienplantjes komen.

Ik heb ook nog helemaal niks verteld over de vakantie in Nederland. Zoals verwacht hebben we het super gehad en zijn we heel blij dat we veel familie en vrienden hebben kunnen zien. Ook Esteban heeft een goede tijd gehad ondanks de kou. Eindelijk heeft hij een indruk gekregen van het koude kikkerlandje. Ik kan wel zeggen dat Nederland zijn beste eigenschappen heeft laten zien: regen, heel wat wind, kou, een paar bloemenvelden, vertragingen met de trein en de snackbar. Heerlijk om weer even een broodje kroket en (kip)frikandel naar binnen te werken!

Iedereen heeft ons echt super goed ontvangen en wij zijn hier iedereen heel erg dankbaar voor. Mochten jullie ooit een keer naar Mexico komen zijn jullie altijd welkom in ons nieuwe huis. Je leest het goed: Nieuw huis.. ik ga alweer verhuizen! Het huisje waar ik vanaf 1 maart woon bevalt heel goed. Zo goed dat we hebben besloten een soortgelijk huis in dezelfde buurt te kopen. Aanstaande maandag gaan we het contract tekenen en per 1 augustus zullen wij in ons nieuwe stulpje trekken. Ik heb er zoooo’n zin in. Het huis heeft namelijk een tuin! En dan hoor ik jullie al denken, hier in Nederland heeft bijna iedereen een tuin. In Mexico is dat niet zo normaal, en vraag me niet waarom maar bijna geen enkel betaalbaar huis heeft een tuin. We waren al een tijdje op zoek maar niemand kon ons echt overtuigen en vandaar dat we waren gaan huren, maar korte tijd daarna zagen we een hoekhuis te koop staan en daar hebben we gelijk een bod op gedaan en die werd geaccepteerd.

We willen natuurlijk wel het een en ander opknappen aan het huis dus het is maar goed dat we al naar Nederland zijn gekomen in maart want de komende maanden zullen we hard moeten sparen voor onze nieuwe projecten. Maar het is natuurlijk allemaal de moeite waard. Ik hoop jullie ooit een keer te mogen verwelkomen hier!!

Daarnaast is er nog een nieuwtje…

Ik heb mijn WERKVISUM! Na bijna 2.5 jaar hier in Guadalajara te wonen heb ik vanmorgen mijn identiteitskaart met daarop ‘tijdelijk verblijfvergunning’ opgehaald. Wow! Blij! Het heeft bloed zweet tranen en veel geld gekost maar het resultaat mag er zeker zijn! Vanaf heden hoef ik niet meer verplicht het land te verlaten elke 6 maanden, het visum is een jaar geldig en kan daarna makkelijk worden verlengd elk jaar. Met dit goede nieuws kwam nog beter nieuws: Vandaag heb ik mijn contract ondertekend voor mijn nieuwe baan! 10 augustus begin ik met een nieuwe uitdaging als Engels lerares op een middelbareschool. Het is een van de beste scholen hier in Guadalajara dus ik ben echt heel benieuwd hoe het me zal gaan. Hopelijk bevalt het me goed want ik heb 6 weken zomervakantie die ik dan heel goed in Nederland zou door kunnen brengen =) Daarbij heb ik een heel relaxt rooster en is het 7 km van mijn huis. Wat kan ik mij nog meer wensen?

Al met al veel goede veranderingen en gaat het ons voor de wind. Ik hoop oprecht dat het met iedereen die dit leest ook zo goed gaat. Ik ontvang graag nieuwtjes, veranderingen of gewoon een klein berichtje hoe met je gaat!

Heel veel liefs

  • 17 Juli 2015 - 22:27

    Maris Van Der Tol:

    Heey samm!
    Wat fijn een visum!! Eindelijk!
    Stuur je nieuwe adres ff in een appie
    Kan ik af en toe weer is een kaartje sturen.
    Succes met de verhuizing en met je nieuwe baan!

    Liefs vanaf hier!!

  • 17 Juli 2015 - 23:43

    Mary:

    Sam had net 'n hele mail geschreven, knalt hij er weer uit. ga nu slapen probeer het morgen nog 'n keer!

  • 19 Juli 2015 - 12:36

    Conny:

    Ha Sam, wat een fantastisch nieuws allemaal. Fijn dat het je zo voor de wind gaat. Het is je van harte gegund!! Hier momenteel regen maar al met al is het tot nog toe best een lekkere zomer. Komende week wordt ook weer beter. Heel veel liefs en succes met alles. Zou je graag komen helpen met verhuizen maar ben bang dat het niet gaat lukken;( Conny

  • 21 Juli 2015 - 05:57

    Sita:

    Hey meis, wat geweldig om wat van je te horen Ben blij dat alles met jullie zo goed gaat. Eindelijk je visum. Zoals je vast van je vader gehoord hebt is Brenda afgelopen vrijdag getrouwd. De bruiloft was geweldig. Groetjes van ons allemaal.

  • 13 Augustus 2015 - 15:22

    Annemarie:

    Ha die Sam!

    Bedankt voor je felicitaties met mijn verjaardag. Ik denk niet altijd aan dat soort dingen, maar het is gewoon super als je van allerlei mensen die je niet zo vaak ziet reacties krijgt.
    We waren met mijn verjaardag net weer terug van onze fietsvakantie en ik heb mijn verjaardag zelf op het strand gevierd met mijn ouders, zusje en man en hun baby febe, mijn eerste nichtje die nu ruim een jaar oud is en voor het eerst het strand en de zee mocht zien. Dat was geweldig!
    Ook de fietsvakantie was weer top. Wat is Nederland een mooi land (als de hele week de zon schijnt en het 30graden is). Vanaf de fiets zie je zoveel meer. Samen met Joon, Rosanne, Erik en Peter (jawel, je leest het goed!) hebben we een week door Zuid-Holland, Noord-Brabant en Zeeland gefietst met de nodige strandbezoekjes! Jammer dat jullie niet hetzelfde weer mochten hebben tijdens jullie Holland-bezoek, maar regen hoort er ook wel een beetje bij voor een echte Holland experience.
    Mocht het ooit financieel weer beter gaan, dan komen we zeker je huisje met tuin een keer bewonderen. Succes met het verbouwen van fruit en groenten; mijn balkon staat helemaal vol: ook zonder tuin kun je een heel end komen! Ik 'verbouw' veel kruiden, maar ook tomaten, paprika's en pepers. Gisteren ben ik met Rosanne en Peter de duinen in geweest om duinbramen te plukken. Rosanne was overdag al uren aan het plukken geweest en met de avond erbij hadden we wel 7 of 8 kilo bramen! Dat hebben we verwerkt tot wel 8 liter bramensap. We waren pas om 1 uur vannacht klaar, maar ik heb heerlijk genoten van een glas verse bramensap vanmorgen, dat was het dubbel en dwars waard!
    Met mijn studie aan de PABO ga ik dit schooljaar nog even door. Ik heb de tweejarige opleiding helaas niet in twee jaar af kunnen ronden. Ik heb alle theorie gehaald, maar voel me in de praktijk nog niet zeker genoeg, dus doe dit jaar nog een extra stage om ook de praktijk af te kunnen ronden. Ik hoop nog wel in 2015 af te studeren. Succes met je nieuwe baan, klinkt heel top en fijn dat je niet meer elk half jaar een visum run hoeft te doen.

    Groetjes ook van Joon, Annemarie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 96268

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: