En toen was het alweer Augustus - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu En toen was het alweer Augustus - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

En toen was het alweer Augustus

Door: Sam van Oossanen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

18 Augustus 2014 | Mexico, Guadalajara

"Zo even inspiratieloos. Ik dacht jullie weer even leuk een update te geven maar het begin gaat moeizaam. Een altijd goed onderwerp is het weer, dus daar gaan we dan. Het is mei en dat betekend de warsmte maand van het jaar. Elke dag boven de 30 graden, maar ook hier is het aan het veranderen. Het regen seizoen duurt officieel nog even, zo halverwege juni, maar het heeft al een paar keer behoorlijk geregend en geonweert. Opzich wel een lekkere afwisseling :)

Maar dus heerlijk weer en dat zorgt ervoor dat we zoveel mogelijk gaan kamperen in de weekenden. Heerlijk in de natuur, lekker buiten in de hangmat, met de vogeltjes fluitend om je heen."

Dit stukje hierboven schreef ik dus in mei en op de een of andere manier kostte het mij die dag heel veel werk om iets te schrijven. En die gedachten hebben wij gevolgd de afgelopen 3 maanden waardoor ik gedemotiveerd was om weer iets van me te laten horen. Na ruim 3 maanden is dit weer mijn eerste berichtje. Hoe vaak ik wel niet heb gedacht weer een blog te gaan schrijven. Hoe vaak ik niet iets heb mee gemaakt, gezien of gehoord dat ik graag met jullie zou willen delen 'on the spot'. En dat ik me voornam om snel te gaan scrhijven. Nou je ziet het resultaat..

Maar goed, des te blijer ben ik nu. Nu ik eindelijk de tijd en rust heb genomen om jullie, mijn geliefde vrienden en familie, up te daten van mijn leventje hier in Guadalajara.

De afgelopen maanden zijn druk geweest. Veel leuke dingen gedaan, warm weer gehad, veel dingen gekocht, ook toch wat kunnen sparen, genoten van het leven al ging de tijd soms even langs me heen. Ik zal beginnen met mijn werk:
Ik werk nog steeds als Engelse lerares. Ik dacht 1.5 maand geleden wel een ander mooi baantje te hebben, maar dat ging op het laatst toch niet door. Ik had via een oud leraar op Tec de Monterey (de universiteit waar ik heb gestudeerd tijdens mijn uitwisseling programma) een mooie baan aangeboden gekregen met mogelijkheid tot het studeren van een master. Na veel twijfelen toch gekozen om er voor te gaan, maar helaas bedachten zij zich dat ze liever een intern persoon voor de positie wilden. Eventjes jammer, maar eigenlijk misschien ook wel beter. Ik werk nog steeds bij dezelfde Engelse school, Ingles por Resultados, hier werk ik alleen in de middagen en op zaterdag. Heb het goed naar mijn zin en ben nog ontzettend veel aan het leren elke dag. Daarnaast ben ik begonnen met iets voor mezelf. Het staat nog allemaal in de kinderschoenen maar het idee is om een eigen conversatie club te starten. Als het goed is gaat vanaf volgende week 1 club van start op de woensdag avond. Het is idee is om met een klein groepje een discussie/debat te voeren, elke woensdag een ander onderwerp. Veel mensen zijn op zoek mogelijkheden om hun Engels te oefenen. Daarnaast heb ik al aardig wat eigen studenten, deze geef ik les in de ochtenden. Al met al dus een druk schema zo elke dag dus soms gaat de tijd aan me voorbij zoals ik al zei. Maar de meeste dagen geniet ik van wat ik doe en van mijn omgeving :)

Thuis gaat het ook super goed! Ben helemaal blij met mijn kamer en voel me er echt thuis. Terwijl ik dit schrijf ben ik ook de muggen aan het doodslaan, dat is wat jammer. Maar ik heb de hele middag de deur van mijn kamer open gehad omdat we met zijn alle hier in mijn kamer film hebben gekeken dus dan nemen ze het er van. Kan het heel erg goed vinden met mijn huisgenootjes en dat helpt enorm om het goed naar je zin te hebben in je huis. Vorige maand ging onze buurman terug naar zijn land Peru en daarom verkocht hij zijn hele inbudel. Dus ik heb weer een paar dingetjes overgenomen voor in mijn kamer =) Beetje bij beetje wordt dit echt mijn thuis.

En dat mag ook wel na bijna 1.5 jaar. Volgende maand wordt de derde keer dat ik het land moet verlaten in verband met mijn visum. Mijn werkvisum is nog steeds niet geregeld, maar ik maak me er nu niet meer zo druk om om eerlijk te zijn. Er is een tijd geweest dat ik het heel moeilijk vond en dat ik me er enorm druk over maakte, maar wat heeft het voor zin. Vroeg of laat komt ie hopelijk om mijn pad en dan is het tijd voor een feestje. Dus over minder dan een maand moet ik Mexico weer even verlaten voor 72 uur. Morgen ga ik mijn ticket boeken of misschien vanavond al. Ik vlieg vanaf Guadalajara naar Chetumal, dat is nog in Mexico maar dichtbij de grens met Belize. Dus daar hop ik even de grens over (ben er al eerder geweest in 2011 dus dat scheelt) om weer een toeristen visum van 6 maanden te krijgen en de rest van de dagen ga ik heerlijk genieten op het strand. Want er zijn 2 dingen die ik hier erg mis: Nederlands brood en strand. Niet perse het Nederlandse strand maar elk strand is erg welkom. Dus het plan is om 11 tot 18 augustus te gaan genieten, zie je waarom ik me niet meer zo'n zorgen maak om mijn werkvisum? Wel jammer dat niemand mee kan. Ik kan op mijn werk gewoon zeggen dat ik even op vakantie ga en ze kunnen er weinig van zeggen omdat zij degene zijn die mijn werkvisum nog niet hebben geregeld. Maar vrienden kunnen helaas niet het zelfde doen.

Ik ben ook weer van de iPhone afgestapt. Voor degene die wisten dat ik een iPhone had, ik heb een nieuwe phone gekocht. En wel een windows phone, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. De iPhone is al verkocht en hopelijk komt deze week de nieuwe phone binnen. Momenteel doe ik het dus weer even met de HTC van mn broer/pa.

Zoals je kunt zien op mijn profielfoto hebben we een klein groente tuintje aangelegd op het dak terras van ons huis! Ik ben er benieuwd hoe dit gaat lopen, maar het idee is om geen groentje meer te kopen. Voor nu willen de plantjes nog niet echt groeien. Ze zeggen dat je hier het hele jaar door kan groeien, zou echt geniaal zijn. Aardbeien het hele jaar door klinkt niet gek!

Ik denk dat het nu wel weer even genoeg is voor jullie. Een korte opdate. Ik ga proberen wat vaker te schrijven maar meer korte verhaaltjes.

Tot snel!

  • 18 Augustus 2014 - 04:21

    Mariska Vd Tol:

    Lekker hoor sam ff naar het strand!
    Hiero lijkt het op het moment wel herfst zo hard regent het!
    Geniet er lekker van en stuur wat zo'n deze kant op hihi

    Liefsx

  • 18 Augustus 2014 - 20:24

    Oma:

    Dag leiverd, wat fijn dat je weer watschrijft en dat ben ik naar jou ook al heel lang van plan maar o,o, ik ben een beetje laks, sorry Nou, bij jou is het dus heel warm en ik heb de kachel aan, echt waar en morgen willen ze het hier 16 gr. hebben terwijl het laatst 27 gr was en toen heb ik heerlyk een paar dagen op het terras achter geslapen, heerlyk en iedereen riep, o wat eng en hoe durf je dat. dan denk ik, als het liicht brengen ze me zo weer terug, nou het was heerlijk en snap helemaal dat jullie gaan kamperen hoorWat jammer dat dat visum niet opschiet, zijn die Hexicanaen wat traag of zie ik dat niet goed ,GGRRRR, ja geduld is een schonezaak he maar wat fijn dat je werk hebt en het ook leuk vindt. hootde van je vader dat je Esteban {volgens mij js dat zn maam neit, of wel}ook Engels aan het leren bentBinnen kork gaan ze mij ook updeaten, hoop dat ze mij aan staar gaan helpenen zie ik het weer wat beter en maak niet zoveel type fouten en ze gaan me aan mn carpeltunnel syndroom helpen, dan kan ik mn hand weer goed gebruiken, dan gaan ze mn voorhoofd bestralen engrote teen recht zetten ,danben ik weer helemaal klaar. Allemaal geen ernstege dingen alleen lastig, ja zal de leeftyd wel zijn. Het gaat een wat wazig worden nu dus ga ik stoppen en binnenkort wil ik met je skypen als het lukt, heb een nieuwe laptop en word er knettergek van en gooi hem inde vuilnisbak. Lieve Sam,geniet van alles wat je doedmet je leuke vrienden enn vriend, dikke kus van Oma LOVE YOU

  • 18 Augustus 2014 - 22:00

    Elma:

    Hayyy sam!

    Klinkt goed hoor, echt alsof je helemaal gesetteld bent (afgezien dan van het feit dat je verplicht op vakantie moet zo af en toe in t buitenland ;)). Ik wilde he laatst een bericht sturen op je fb maar dat lukt niet- heb je afgeschermd denk.
    Hier alles prima, leuk dat je de fotos hebt gezien van ons huis, krijg je het toch een beetje mee. Hans heeft weer de kluskoning uitgehangen. Tom, Peet en Rosanne zijn goed bezig met hun tuintjes ook. Laatst een avond gehad met alleen maar eten van het landje (courgettesoep, bietensalade etc.. Oja en de gehaktballen van tom, niet van het landje haha).
    Vandaag ben ik nieuwe baan begonnen als woonbegeleider van studenten met autisme. Erg leuk! Nou sam, ik vind vaker en korte berichtjes een goed idee! X

  • 19 Augustus 2014 - 07:17

    Sylvia:

    Sammy! Wat gaat de tijd dan nog toch verdomd hard! Leuk om weer even wat te lezen. We gaan snel Skypen!

    Liefs!

  • 20 Augustus 2014 - 15:30

    Annemarie:

    Je bent alweer 1,5 jaar weg, de tijd vliegt voorbij. Zeker tijd voor wat updates. Ik studeer nu aan de PABO, Hogeschool Leiden. Ik heb het eerste jaar goed afgerond en begin nu aan het tweede en als het goed is laatste jaar! Een vaste baan heb ik nooit meer gevonden, dat was ook wel de reden om weer te gaan studeren.
    Al anderhalf jaar leven we van een minimum of eigenlijk geen inkomen. En dan nog studeren ook! Op één of andere manier komen we toch steeds weer rond. Helaas zit het er niet in om binnenkort naar Mexico te komen, al zou ik niets liever willen. Dus oud en nieuw dit jaar wordt hem niet. Wellicht als Joon en ik allebei afgestudeerd zijn einde van dit schooljaar, gaan we heel veel verdienen en kunnen we het jaar erna eens langs komen. Dat zou geweldig zijn, maar dan wel in de vakantie periode!
    Ik ben blij dat het jou zo goed vergaat en volg je verhalen altijd, nu nog wat vaker reageren. Ik zie dat je een leuke jongen aan je zij hebt, dat is ook niet verkeerd. Ik hoop dat je gelukkig bent, maar twijfel daar niet aan als ik je verslagen lees en foto's zie.
    Vanwege geldgebrek voor ons geen vakantie naar Belize of Mexico, maar we zijn lekker op fietsvakantie geweest. Met de tent en alle spullen achterop de fiets, dwars door Nederland gefietst. Heb er zeker ook van genoten en Nederland is echt wel heel mooi, vooral met wind mee en als je de regenbuien net misloopt!
    Vanaf nu spreek ik je hopelijk wat vaker!

  • 20 Augustus 2014 - 22:54

    Conny:

    Hoi Sam, heerlijk meid, dat je het zo naar je zin hebt! Was wel lang geleden ja, dat je schreef. Maar ik begrijp goed dat je daar niet altijd tijd of zin in hebt. Succes met je conversatie clubje. Hoop dat het wat gaat worden, vast wel! Veel Liefs Conny

  • 21 Augustus 2014 - 14:36

    Tamara :

    Hi Sam!
    Fijn om weer even over je te lezen! Ik lees altijd trouw, reageer wat traag/niet! Maar wilde je toch laten lezen dat ik het super vind om wat van je te horen, misschien helpt dat met schrijven van kleine/korte verhaaltjes.
    Ik ga nu snel Koen uit school halen (ja ben echt een plein moeder nu, met een kleuter van ruim 4)!
    XXX Tam
    P.S. Was gisteren nog dozen aan uitpakken en kwam toen foto;s van Lisabon tegen, 10 jaar geleden... ahh wat waren we jong...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 96275

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: