We gaan op VAKANTIE! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu We gaan op VAKANTIE! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

We gaan op VAKANTIE!

Door: Sam van Oossanen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

31 Oktober 2014 | Mexico, Guadalajara

Eigenlijk voelt mijn huidige leven als een grote vakantie. Hier wonen in Mexico is zo relaxt: niet te veel verplichtingen, een leuk baantje waarin in me voel als een vrij vogeltje, lieve huisgenootjes, weekelijkse schoonmaak dus ik hoef me alleen zorgen te maken over mijn kamer, altijd zonneschijn, mooie natuur, een geweldige vriend en een lieveschoonfamilie. Klinkt dat niet als een ideaal leventje?

Het wordt nog beter! Kan dat? Ja dat kan! Want ook al verdienen we hier geen bakken met geld, we weten goed ons geld op zij te zetten voor speciale en spontane gelegenheden.

En zo'n gelegenheid kwam op ons pad toen mijn lieve vriendin Bianca mij liet weten dat ze van plan waren de gok te wagen voor een vakantie in Mexico. Ik kon mijn oren niet geloven, maar nadat ze me de bevestiging van de vlucht had gestuurd kon ik er niet meer onderuit: ze komen echt naar Mexico!

En waar kan je beter heen gaan in Mexico dan naar de kust van Cancun, waar de stranden wit zijn, de zee helder blauw is, de zon volop schijnt en de natuur geweldig mooi is =) Zie je het al voor je? Nou daar gaan zij dus heen en dat heeft als gevolgd dat ik op vakantie in eigen land ga! Lekker twee weekjes genieten van elkaar, zon, zee, strand, natuur etc. Ik heb er echt zin in!

Toen mij vader en broer achter dit plan kwamen waren zij ook helemaal enthousiast en ook zij besloten te komen. Maar die asocialen komen niet 2 of 3 weekjes maar gelijk 2 hele maanden.. Dus bij deze een officiele melding: Familie van Oossanen is te bereiken in Mexico de maanden december en januari :D

En het wordt nog beter!!! Kan dat? Ja het kan echt nog veel beter!
WE KOMEN NAAR NEDERLAND! Woooooeiiii!

Na 2 jaar wordt het toch wel weer tijd om even voet te zetten in Nederland en iedereen te zien en te knuffelen. Een aanbieding van KLM kwam op ons pad en die aanbieding konden we niet laten voorbij gaan. Dus besloten we heel spontaan om nog is 3 weken vrij te nemen van ons werk en het kikkerlandje is op te zoeken.

Ik praat in de 'wij' vorm want ook mijn vriend Esteban komt mee! Ik kijk er erg naar uit om ons georganiseerde landje aan hem te laten zien. Dus alle ideeen voor de 'to do-list' (wat-te-doen-lijst) zijn welkom! We gaan 3 weekjes; vrijdag 20 maart om 15:10 komen we als alles goed gaat en zoals ze hier zeggen 'als God het wil' aan op Schiphol. Iedereen is natuurlijk van harte welkom om ons op de wachten met ballonnen toeters en bellen en vergeet vooral de (zelfgemaakte) appeltaart niet :D

Ik weet dat het nog even duurt, maar het idee is om op verschillende plekken te verblijven. Dus vind je het leuk dat we ook bij jou een paar dagen komen logeren, laat het dan eventjes weten! =)

Een verzoek: als mensen van plan zijn te trouwen, baby's te krijgen, jarig te zijn, een huis te kopen, een BBQ te geven of wat dan ook, doe dat dan van 20 maart tot 9 april 2015. Bij voorbaat dank.

Groetjes!


  • 31 Oktober 2014 - 17:06

    Sita:

    Hey Samantha. Wat geweldig om te horen dat je naar Nederland komt. Jullie zijn hier van harte welkom. Je kan er van verzekerd zijn dat ik op Schiphol sta als jullie aankomen. Veel plezier de komende maanden met je vader en Ferry.
    Groetjes en knuffels van ons.

  • 31 Oktober 2014 - 19:34

    Conny:

    Hey Sam, wat leuk om weer wat van je te horen en wat super allemaal!! Ik wens je en hele leuke vakantie. Geniet er maar lekker van. Fijn hoor, dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoor het wel als jullie een slaapplaats nodig hebben!!

  • 02 November 2014 - 12:33

    Annemarie:

    Ha Sam,

    Kom gerust bij ons logeren. Wellicht kunnen we er een spelletjes avond van maken met de hele groep! We horen het wel als er tijd is in jullie schema!

    Groetjes,
    Jonah en Annemarie

  • 03 November 2014 - 15:00

    Oma:

    Hai Sam, heerlyk om weer iets van je te horen, ik had heel graag met je willen skypen maar weet nog steeds niet hoe het werkt maar dat zal mn leeftyd wel zyn. wat een goed nieuws dat je met esteban naar Nederland komt, duutr nog wel lang he. Misschien kan je dan ook je visum aanvragen of is daar te weinjg tyd voor?Je vader vertelde dat hij en Ferry binnenkort ook saman naar jou toe komen, heb je wat om naar uit te kijken he Je vader is vanmorgen hier vandaan naar Zweden vertrokken en is om 6uur weggegaan en hoopt daar om 22uur in zweden aan te komen.Hij gaat de kou tegemoet en bij jou is hetsteeds mooi , om jaloers op te zijn. Misschien kunnen jullie hier in maart wel sneeuwballen gooien, is ook wel weer eens leuk toch?Volgende maand moet ik naar de oogarts en hoop dan aan staar geholpen te woden want in deze mael staan heel wat fouten denk ik omdat het wat wazig is daarom stop ik nu ook want dit is vermoeiend. LPieverd blijf genieten van je leven tot horens Dikke kus en groeten aan Esteban

  • 07 December 2014 - 13:45

    Mary:

    ik snap er helemaal niets van dat mijn reactie niet is doorgekomen, ws heb ik niet op plaatsen gedrukt.........! sorry hiervoor. hoop jullie iig wel te zien in maart/april!

    liefs Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 719
Totaal aantal bezoekers 96287

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: