In Switzerland!! - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu In Switzerland!! - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

In Switzerland!!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

24 December 2009 | Zwitserland, Lausanne

Salut!

Eindelijk weer is een nieuw reisverslag op mn site! Wat is dat toch ook een heerlijk gevoel :)

Maandag 21 dec vloog ik vanaf schiphol naar Basel. Helaas had mijn vliegtuig door het slechte weer in Nederland (maar eigenlijk in heel Europa) vreselijke vertraging. Het viel nog wel mee te vallen in het begin.. maar uiteindelijk vertrok ik 4 uur later.

Om half 7 ipv van half 3 s middags, kwam ik dus aan in Zwitserland :)
Vanaf het vliegveld nam ik de bus naar Basel city. Op het treinstation aagekomen was het ondertussen al donker en ik had geen idee waar ik heen moest. Gelukkig kwam ik in contact met 3 studenten die daar gezellig gluwein stonden te drinken. Na even gezellig met ze te hebben gekletst en ook n gluwein te hebben meegedronken -omdat ze erop stonden dat ik het moest proberen, op het treinstation in Basel schijnen ze namelijk heeeerlijke gluwein te hebben - zijn ze met me meegelopen naar het hostel. Echt super vriendelijk van ze. Ook werd ik uitgenodigd om gezellig wat te komen drinken met ze, maar na zo n dag met veel wachten verlangde ik naar mn bedje :)

In het hostel kwam ik 2 meiden tegen uit.. jaja, Mexico. Een daarvan kwam uit Quadalajara. Zoals sommige van jullie al weten wil ik daar graag heen in het derde jaar van mijn studie. Dus hebben we even contact gegeven uitgewisseld en zei ze dat ik zeker contact moest opnoemen tegen die tijd! Echt super leuk.

De volgende dag heb ik Basel verkend. Basel is een leuk stadje. Niet echt super groot, maar wel gezellig, vooral nu met de kerstmarkt. Ik was verrast dat je hier zoveel bekende winkels hebt zoals Vero Moda, Mango, Zara enz. Het is allemaal ook hier te vinden. Aan het eind van de middag nam ik de trein naar Romont, waar Coralie op me stond te wachten. Wel spannend om elkaar na 2jaar weer te zien!! Maar we herkende elkaar gelijk en hadden elkaar veel te vertellen..

Na mn spullen te hebben gedropt bij haar thuis zijn we wat gaan eten en drinken in een bar waar zij vaak komt: le bureau. Wat later op de avond zijn we langs een paar van haar vriendinnen geweest die helaas totaal geen Engels konden. Dat valt me hier wel meer op.. mensen van mijn leeftijd die echt alleen maar frans kunnen, verschrikkelijk. Maargoed, na 1.5 uur gingen we gelukkig naar huis.

De volgende dag (woensdag) gingen we op stap met Aurelia. Een meisje die ook in die tijd in Australie was en die vlakbij Coralie woont. We zijn gaan lunchen bij een typisch Swiss restaurant in Bulle, waar ik een 'tartiflette' op heb. Een ovenschoteltje met geitenkaas, ham en aardappel.. denk met nog wel meer, maar dat waren de hoofd ingredienten. :)
Na ons buikje vol te hebben gegeten gingen we richting Gruyères, en klein dorpje op een heuvel. Daar hebben we de berg Mouleson bezocht. Helaas was het wat mistig, maar alsnog was het uitzicht adembenemend.. (foto's volgen natuurlijk nog, maar ik denk dat de beauty niet echt overkomt zoals gewoonlijk :P) Daar hebben we nog wat warms gedronken en toen weer onze weg naar beneden gemaakt. Beneden aangekomen mochten we in de roedelbaan!! Jeeej, was dat even leuk :D Hahaha...

Na ons te hebben uitgeleefd stond Montreux op het programma. Daar was natuurlijk ook kerstmarkt maar met nog een extra tintje. Montreux is namelijk gelegen tussen de bergen aan een meer... ik hoor je al denken en idd: super gaaf!
Helaas hadden we niet zo heel veel tijd, dus na een rondje op de markt gingen we alweer richting huis. Coralie wilde gaan sporten en ik heb toen heerlijk in de sauna gelegen.. want sporten in de vakantie hoort natuurlijk niet :P

Die avond hebben we heerlijk pizza op de bank gegeten onder het genot van een romantische film.

Vandaag was het alweer tijd om Coralie gedag te zeggen. We gingen nog even ontbijten bij de lokale bakker in haar dorpje en toen was het tijd om naar de trein te gaan. Bestemming Lausanne.. en daar ben ik nu. Vanmiddag rondgelopen in de stad, maar ik kan je vertellen dat ik dat al snel zat werd.
Het is een super mooi plaatsje en ook behoorlijk groot. Maar winkelen hier kan je echt een sport noemen. Het begon al met het begin van het centrum.. een super lange weg.... naar boven :[ Maar dan ben je er nog niet. Nee het volgende winkel straatje loopt weer naar beneden en vervolgens moet je weer een berg op. Op deze manier zie ik de lol echt niet in van winkelen! Dus al snel was ik moe, koud en verdwaald. Want Lausanne is niet zo makkelijk en kleinschalig als Basel en met mijn richtingsgevoel echt een drama dus.

Vanavond ga ik lekker koken en verder een beetje praten met de mensen hier in het hostel. Er zijn gelukkig genoeg mensen net aangekomen, dus vervelen zal ik me niet :)
Morgen vertrek ik alweer richting Bern waar Jonas mij zal komen ophalen van het station...

Duss alles gaat helemaal prima hier! Helaas is het ook hier aan het dooien, dus geen mooie sneeuw met kerst voor mij. Hoop dat jullie meer geluk hebben! Kunnen jullie al schaatsen? :)

Okay, dat was het weer. Internet is hier super duur dus het zal weer even duren voordat ik wat ga schrijven :)

Groetjes uit Lausanne!
X Sam

PS m'n swiss nr is: 0041789354588
PSS foto's komen niet op internet dus bij deze ben je welkom om ze bij mij te komen bekijken volgend jaar :)

  • 24 December 2009 - 13:01

    Syli:

    Heej Sammy!! Dat heb je allemaal weer snel voor elkaar gekregen zeg! Hartstikke mooi.
    Fijn dat je uiteindelijk nog redelijk normaal aan bent gekomen. Een collegaatje van me moest naar LA, maar dat kon ze wel vergeten maandag.

    Gluhwein, jammie :D Lekker he. Nou Meis, veel plezier, ik ben lekker aant werk, miss you!

    Liefs en Kusjes

  • 24 December 2009 - 19:45

    Lies:

    Heej Sam!
    Heb je net een smsje gestuurd, maar alsnog even deze reactie! Fijn dat je het allemaal naar je zin hebt! Ik hoop dat je leuke kerstdagen hebt! En misschien tot volgende week! Liefss

  • 25 December 2009 - 20:51

    Jeffie:

    Hey Sammie!

    Ik lees dat je lekker aan het rond dwalen bent! Je heb gelijk boef. Lekker lol maken en we gaan elkaar snel weer spreken!

    Dikke kus,

    Jeff

  • 27 December 2009 - 16:21

    Malou:

    Hey Samantha!

    Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen. Klink als of je het naar je zin hebt ;-). Mooi! Mooi! Ik heb een heleboel vragen, maar die zul je vast niet (snel) gaan beantwoorden. Hoelang blijf je in Zwitserland? Is het, naast dat het je vakantie is, ook voor je studie? Alvast een knallend uiteinde en ik blijf je verhalen lezen ;-).

    Liefs Malou

  • 28 December 2009 - 18:35

    Ferry:

    heey sammie
    ik lees je verhalen even in de verkeerde volgorde maar ach ik lees ze wel super leuk verhaal allemaal en nogmaals heel veel plezier verders daar ik ga je even proberen te bellen als je weer terug ben in nederland vind het wel gezellig om je weer even te spreken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 96443

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: