Oud & Nieuw, Sursee, Lucern - Reisverslag uit Sursee, Zwitserland van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Oud & Nieuw, Sursee, Lucern - Reisverslag uit Sursee, Zwitserland van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Oud & Nieuw, Sursee, Lucern

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

03 Januari 2010 | Zwitserland, Sursee

Grüezi!!

Happy new year to all of you! Ik hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling hebben gehad!? Ik in ieder geval wel.. :)

Laat ik even bij het begin beginnen, want de vorige keer dat ik jullie schreef was ik nog in Bern. Ondertussen zit ik alweer bijna een week in Sursee bij Nicole. Ik wist in het begin niet hoelang ik hier zou blijven, want eigenlijk wilde ik ook nog wel naar Zürich, maar het bevalt me hier zo goed dat ik heb besloten om hier te blijven tot dat ik naar huis vlieg.. en morgen is dat zo ver! Morgen ochtend om 11 uur vlieg ik vanaf Basel naar Amsterdam. Hopelijk heb ik deze keer geen vertraging :) Gelukkig heb ik goed gezelschap van Elise die bij toeval gezellig naast mij in het vliegtuig zal zitten!

Afgelopen maandag had ik een soort reunie georganiseerd in Bern. Nicole, Steve, Tenzin en ik gingen samen uit eten bij Papajoe's en daarna nog een drankje doen ergens in de stad. Het was echt een super gezellige avond en leuk om te horen hoe het met iedereen gaat en wat ze nou allemaal doen. Tegen middernacht was het genoeg geweest en ging iedereen zijn weg naar huis. Ik reed met Nicole mee naar Sursee, ongeveer 45 minuten van Bern. En daar ben ik nu nog.. :D Zij woont hier met haar beste vriendin en heel vaak komen andere vriendinnen over, dus altijd een gezellige boel hier! Daarom ben ik waarschijnlijk nog steeds.

We zijn een dag naar Lucern geweest. Een leuk plaatsje aan.. jaja je raad het al.. aan een meer! Ik wist niet dat ze zoveel meren hadden hier in Zwitserland. Hier hebben we een beetje rondgelopen, geshopt en ergens geluncht.
Helaas moest Nicole gewoon werken, dus 2 dagen heb ik mijzelf moeten vermaken. Wat niet zo heel erg moeilijk was. Sursee is een leuk klein plaatsje met een vrij groot winkelcentrum.. tijd om is serieus te gaan shoppen dus! (alles in uitverkoop :D) Dat is wel gelukt, ze hebben hier best veel leuke dingen voor een redelijke prijs.
De dag daarna ging ik terug naar Lucern.. op zoek naar een kapper, want ik wilde er wel een beetje leuk uitzien natuurlijk voor de jaarwisseling. Gelukkig al snel een kapper gevonden die nog wel even tijd had en waar ze engels spraken.
Daarna even snel boodschapjes gedaan want vanavond gingen Nicole en ik samen koken: taco's. Haha niet te moeilijk natuurlijk.

Voor de rest hebben we op oudjaars avond spelletjes gedaan en tv gekeken. Om 12 uur hebben we op het balkon naar vuurwerk gekeken, maar helaas was het erg mistig om het allemaal goed te kunnen zien. Rond 2 uur 's nachts zijn we nog naar een bar hier vlakbij gegaan, waar we tot diep in de nacht hebben gefeest...

Zoals je wel verwacht hebben we de volgende dag heerlijk uitgeslapen.. 's avonds kwamen een paar vrienden over voor een etentje en daarna gingen we met zn 9-en naar een feest in Zurich! Dus ik kan ook nog zeggen dat ik daar ben geweest.. (niet dat ik veel heb gezien, maar toch) Ik heb me echt prima vermaakt op dat feest en ook deze nacht was het weer een beetje te laat en een beetje teveel alcohol in het spel :P

Gister dus ook maar weer uitgeslapen. Daarna een paar uur in een voetbalzaal gezeten aangezien bijna iedereen hier voetbalt en er een toernooitje was die dag....

Vandaag wordt een rustig dagje. Misschien dat we vanavond nog even gaan bowlen op mijn laatste avond, maar we moeten nog even kijken hoe en wat.

Dan zit mijn kleine reisje er alweer op! Ik heb echt een super 2 weken gehad en eigenlijk voelt het veel langer dan 2 weken. Morgen is het weer tijd om naar huis te gaan.. om 8.30 neem ik hier in Sursee te trein richting Basel.

Thanks voor het lezen van mn verhalen en voor de reacties :)
Ik zie jullie allemaal snel!!

Liefs, Sam

  • 04 Januari 2010 - 18:11

    Sita:

    Had ik niet mee gemogen,het klinkt allemaal heel geweldig.
    Maarre,alvast welkom thuis.Een gelukkig nieuwjaar van ons allemaal,of had ik dat al gezegt.Nouja dan maar twee keer,zie je gauw weer eens ,hoop ik.
    Groetjes van ons allen.

  • 06 Januari 2010 - 10:16

    Ferry:

    heey sammie klinkt allemaal weer helemaal spuer ben echt blij dat je een leuke vakantie heb gehad ik zit op dit moment al een paar dagen in singapore en heb vandaag gewoon een hele dag vrij:> had nooit verwacht dat 1 vrije dag mij ooit zo blij zou gaan maken maar dry dock is wel hard werken en afzien maar het is echt superrelaxt want zodra ik van het schip af ben heb ik het gevoel dat ik vakantie heb en singapore is echt een superleuke stad ook al moet je hier wel voorzichtig zijn want alles is echt super duur gemiddels omgerekent 6 euro voor een pilsje in de kroeg
    maar goed daar ga ik binnenkort allemaal w4el over vertellen in ieder gevel vermaak ik me op het moment ook goed
    kan jij mij even je tel nr. mailen ik heb die niet bij me en het lijkt me wel leuk om je even te bellen binnenkort
    dikke kus
    je broertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Sursee

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 96419

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: