Auw auw auw.. en Bern! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Auw auw auw.. en Bern! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Auw auw auw.. en Bern!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

28 December 2009 | Zwitserland, Bern

Heey!

Daar ben ik weer..! Dit keer in wat mindere staat, maar het gaat nog altijd goed hier :)

Op 1e kerstdag ben ik nog een paar mooie dingen gaan bezichtingen in Lausanne. Onder andere het prachtige meer en het bos boven op de berg waar vandaan je een schitterend uitzicht hebt op de stad, de bergen en het meer...

Tegen 14.00 nam ik de trein naar Bern waar ik werd opgehaald door Jonas. Hij woont in een suburb van Bern, ongeveer 7 minuten met de bus vanaf de stad. Na eerst wat te hebben gedronken zijn we naar zijn huis gegaan om mn spullen te droppen. Verder was het een rustig avondje, want we moesten vroeg naar bed. De volgende dag was namelijk een drukke en vooral vermoeiende dag..

We gingen namelijk skiën! Om 6.30 ging de wekker en dat in je vakantie :[ Maargoed, je moet er wat voor over hebben om op de skies te staan natuurlijk..
Om 10 uur kwamen we aan in Meiringen-Hasliberg en na skies te hebben gehuurd gingen we naar boven. Ik werd met de minuut zenuwachtiger want ik zag het al helemaal wit en maar vooral stijl worden...

Voordat ik dit verhaal verder vertel, moeten jullie wel even weten dat dit de 2e keer was dat ik op skies stond (de eerste keer was 4 jaar geleden denk). En dat de berg waar we heen gingen niet voor beginners is!! Okay.. nu mogen jullie verder lezen:
Dus daar gingen we... of eigenlijk daar gingen zij. Want Sam zag het nog niet zo zitten. Maar na wat instructies te hebben gekregen van Jonas gingen we samen naar beneden, of iig de eerste helling af. Het heeft uiteindelijk een uur geduurd voordat we beneden waren. Ik was echt helemaal gebroken van alle inspanning. Dus toen we boven waren ging ik even lekker zitten en liet ik Jonas even zn ding doen.. maar helaas was hij na nog geen 10 min alweer terug :[ What the ****: hoe doe je dat?? Haha.. dus daar gingen we weer, dit keer ging het al wat soepeler en sneller, maar wel keihard gevallen een paar keer. Na nog 'n paar keer de helling af te zijn gegaan gingen we lunchen. Daarna ben ik lekker mn boekje gaan lezen en heb ik hun lekker hun gang laten gaan. Echt ongelooflijk hoe hard en goed zij kunnen skien!!

Anyway, om 5 uur gingen we terug richting de auto. Het werd al een beetje donker dus skien zat er niet meer in. Het was een super leuke dag en ik heb veel geleerd, maar ben er nu toch wel zeker van dat ik nooit zou gaan wintersporten :)
Dood moe komen we 's avonds thuis aan. Na even heerlijk te hebben gedoucht en gegeten val ik in slaap. Wat een vermoeiende dag was dit!

De volgende dag (zondag 27 dec) kon ik bijna niet overeind komen. Ik had echt super slecht geslapen want elke keer als ik me omdraaide deed alles pijn. Zelfs mn armen en schouders voelde niet echt fijn.
Maar deze dag was het tijd om Bern te verkennen, want ook al was ik hier al voor 2 dagen, ik had nog niks van Bern gezien.
We gingen eerst naar Gurten Hill, waar je een super mooi uitzicht hebt over de stad. En we hadden geluk want het was echt super helder weer dus konden we zelfs het huis van Jonas zien! Hierna gingen we naar de Barengraben. Dit is de plek waar een beer woont. Want Bern heeft zijn naam te danken aan een beer en als aandenken hebben ze dus nog steeds een beer in de stad. Beetje raar, maar wel een onwijs druk bezochte spot. Ik hoorde van Jonas dat nog geen 3 weken geleden een man in het gebied van de beer was gesprongen en was opgegeten :[ Gelukkig hadden ze nu wel extra maatregelen genomen zodat dat niet meer mogelijk was, maar toch.. waarom zou je een beer houden in zo'n grote drukke stad? Als mensen dronken zijn weet je niet waar ze toe in staat zijn blijkbaar...
Anyway, hierna zijn we nog een beetje door de stad gaan lopen maar helaas was alles dicht omdat het zondag was. Dus aan het eind van de middag gingen we weer terug naar huis.

Vandaag is het tijd om gedag te zeggen tegen Jonas. Ik ben hier 3 nachtjes geweest en ik heb het echt super naar mn zin gehad maar vanmiddag heb ik afgesproken met Nicole, een meisje waar ik waarschijnlijk de rest van de week zal blijven. Vanavond gaan we uiteten met Steve, een jongen die ook bij ons op school zat in de tijd dat ik in Brisbane woonde. Dus dat zal wel heel gezellig worden :)
Daarna gaan we naar Sursee, waar Nicole woont!

Nou dat was het weer voor nu! Ik ga snel mn spullen pakken anders ben ik te laat... Jullie horen snel weer van me!

Veel liefs, Sam

  • 28 December 2009 - 13:45

    Syli:

    Heej Moppy!

    Jaaa, je kunt vette spierpijn van wintersport krijgen! Ik kan het me nog goed herinneren ;) Jeetje, wat gaat de tijd snel meis, je bent nu alweer een week weg!!

    Geniet er van en ik spreek je snel!!

    Liefs Syli (L)

  • 28 December 2009 - 18:19

    Ferry:

    heeyyy sammie blij om te horen dat je het zo gezellig heb daar maar uh maar niet meer skien dan he:)
    ik mis je wel hoor ben echt blij dat je een leuke kerst heb gehad daar heel veel plezier

  • 28 December 2009 - 19:03

    Lies:

    Sammyy!!! Ahhh lekker geskiet! Moet je gewoon even doorheen komen joh, daarna is het leuk! Ik heb vandaag ook geskiet! Heerlijk! :D Hoop dat de rest van de week nog leuk is! Heeel veeel plezier! Dikke kus

  • 30 December 2009 - 14:48

    Jeff:

    Dacht dat je met vakantie ging maar je heb het gewoon reete druk!!! hahaha veel plezier!

    Dikke kus Jeff

  • 30 December 2009 - 19:24

    Papa:

    hey meissie van me.
    leuk om te horen dat je het naar je zin hebt , alleen het word tijd dat je weer eens echt gaat sporten want die stijve ldematen van je schreeuwen om beweging.
    veel plezier met de jaarwisseling,
    liefs papa

  • 31 December 2009 - 08:26

    Jolly:

    Hey Sam,
    Ik schrik me dood van de titel van het verhaal, maar je hebt alleen maar spierpijn! Geintje.
    Ik ben blij dat er meer mensen bestaan, die niet van skien houden.
    Fijn dat je het verder zo naar je zin hebt.En ik hoop dat het bij Nicole ook leuk is.
    Ik wens je alvast alle goeds en een liefdevol nieuwe jaar.
    Have fun. X Jolly.

  • 02 Januari 2010 - 10:49

    Sita :

    Hoi Samantha

    Wat fijn dat je het daar naar je zin hebt.Ik vind skieen ook niet leuk,zal wel in de familie zitten, haha geintje.
    Heel veel plezier daar , en een heel gelukkig en gezond nieuw jaar.Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 96445

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: