Naar New York en Boston! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Naar New York en Boston! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Naar New York en Boston!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

17 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heeey!

Hier ben ik weer! Ik ben nu 10 dagen bij mn broer geweest en het is echt weer een super tijd geweest. Ik vond het onwijs leuk om hem weer te zien na 10 maanden. Gelukkig was hij deze keer een paar dagen vrij waardoor we dus de mogelijkheid hadden om te reizen!! :)

Op woensdag ochtend namen we de bus naar New York waar we tegen de middag aankwamen. Ik had hostels geboekt voor onze tour, want ik wilde Ferry graag laten zien hoe het is om in hostels te verblijven ipv hotels en het was goedkoper :) Twee vliegen in 1 klap zeg ik dan maar. Het is erg moeilijk om een hostel op een goede plek in NY te vinden. Ik vond een hostel dichtbij Times Square en het had dan ook de naam: Times Square Hostel. Dus dat moest wel goed zijn dacht ik…. Dacht ik.. Daar aangekomen bleek het niet echt een hostel te zijn. Maar alleen slaapkamers. Je had geen gemeenschappelijke kamer, geen keuken, niks van wat je in echte hostels hebt. Zelfs de eigenaar was een chinees en kon dus geen goed engels. Maarja, de locatie was okay. Voor een redelijke prijs, redelijk dichtbij het “grote” gebeuren. :)
New York is echt super gaaf! Zoooveel dingen om te zien, ik was blij dat we hier 4 nachtjes verbleven. We besloten een bus tour te boeken zodat we alles konden zien wat ik wilde zien (mn broer is hier al een paar keer geweest en heeft dus bijna alles al gezien).
De eerste dag deden we rustig aan. Ik verkende Times Square een beetje, wat echt precies lijkt op wat je in films enzo ziet; veel grote reclame borden en alles knippert.
’s Middags hebben we ook nog in de rij gestaan om half prijs tickets te krijgen voor een musical op Broadway. Uiteindelijk hebben we kunnen bemachtigen wat we wilden: 2 kaartjes, eerste rang, voor CHICAGO.. en voor een mooi prijsje :)
Verder liepen we naar Central Park, wat ook heel gaaf is omdat je dat herkent uit films die je ziet op tv. Wat je trouwens op veel plekken hebt in NY. Heel veel series zijn hier opgenomen en tijdens de night bustour kregen we daarover veel uitgelegd, dus daar vertel ik later nog iets meer over :)
Daar hebben we even rondgelopen en wat gezeten tot dat het ging regenen en toen zijn we maar terug naar ons ‘hostel’ gegaan. Omgekleed, even wat gegeten en toen op naar de musical Chicago wat echt super gaaf was. De langste musical die draait op Broadway is The Phantom of the Operah (al 20 jaar!!!), maar mn broer was daar al heen geweest. Dus wij gingen naar Chicago, die ook al 12 jaar draait op Broadway. En wat echt de moeite waard was!!

De volgende dag deden we de Uptown and Downtown Loop met de bus. Het is een bus waar je in en uit kunt stappen op verschillende plekken. Maar het is vooral lekker om bovenop het dak van de dubbeldekker te zitten en lekker te kunnen genieten van het zonnetje en gelijkertijd iets te kunnen zien van NY. Zo kom je lang het de World Trade Center Side, en zie je hoe belachelijk het is geweest dat die 2 torens zo hebben kunnen instorten zonder alle andere gebouwen te raken erom heen. En je krijgt een idee hoe het zou moeten zijn geweest, al is het nog steeds hard om te begrijpen hoe het zou zijn geweest toen het allemaal gebeurde op 9 september 2001. Verder hoor je ook wat de nieuwe plannen zijn, want ze zijn weer iets aan het bouwen. Er komt 1 grote toren; The “Freedom” tower en krijgt een symbolische hoogte van 1776 ft. In 1776 is de grondwet van de VS geschreven.
Het Empire State Building hebben we beklommen vlak voor zonsondergang. Vanaf de 86ste verdieping heb je een prachtig uitzicht over NY. Het Empire State Building heeft de geschatte waarde van 50 miljoen dollars. Het kostte 41 miljoen dollars om te bouwen en heeft over de laatste 10 jaar al 100 miljoen dollar gekost! Dat is 59 miljoen dollar meer dan het gebouw heeft gekost. Belachelijk. Het is gebouwd in 1930 en het was toen het hoogste gebouw in de wereld (381 meter).
Op dag 3 hebben we het andere gedeelte van de bustour gedaan; Brooklyn en de night tour.
Het is leuk om een kijkje te nemen in Brooklyn als je in NY bent, vooral als je genoeg tijd hebt. Je merkt sowieso al dat NY werd bezet door Nederlanders heel vroeger, maar vooral in Brooklyn (wat afstamt van het plaatsje Breukelen) zie je veel terug uit die tijd. Vooral straatnamen: vanderbilt, new Amsterdam, ect. (in Central Park heb je trouwens het Harlem Lake (Haarlemmermeer) :)) De vlag van New York is ook Blauw, Wit en Oranje wat staat voor de Royal family. Aan het eind van de tour werden we gedropt voor de Brooklyn brug en hadden we de kans om terug te lopen naar Manhattan. De Brooklyn brug is gesloten voor groot verkeerd, omdat het al een hele oude brug is. Als je over de brug loopt heb je een mooi uitzicht op de Manhattan skyline. Na deze tour hebben we een cruise gedaan in de haven om Ellis eiland en The Statue of Liberty. Vanaf de boot kon je goed zien waar voorheen 2 giga torens hebben uitgestoken en waar nu niks meer te zien is. Na de cruise van ongeveer 1 uur liepen we naar het South Sea Museum, wat niet echt iets bleek te zijn. Dus gingen we gezellig wat eten aan het water en daarna op naar ons hostel om wat uit te rusten en ons klaar te maken voor de night tour.
Met de night tour kregen we voornamelijk te horen over alle bekende personen die wonen in NY. Ook wezen ze aan waar sommige scènes van bekende series afspelen zoals Will&Grace en natuurlijk Sex and the city. Een ander leuk feitje wat ik de horen kreeg is dat Friends zich voordoet af te spelen in NY maar alles word opgenomen in Californië. :)

Zaterdag hadden we geen verplichtingen, maar we hadden wel een paar dingetjes die we wilden doen. Dus weer “vroeg” op. We staan ongeveer elke dag om 9 uur op, wat een vrij normale tijd is dacht ik zelf, maar Fer zit de hele tijd te zeuren dat het te vroeg is (hij is ook niks gewend :P).
We gingen naar de exhibition of ‘Bodies’. Deze tentoonstelling is ook al in Amsterdam geweest en in DC, maar we waren er allebei niet heen geweest en het leek ons wel interessant. En dat was het ook..! Echt super veel dingen geleerd. Na dit tripje liepen we door Chinatown, wat niet echt interessant is maar wel super groot, door naar Little Italy. Dit is een gezellige buurt met super veel terrasje waar we lekker wat hebben gegeten en gedronken. Het rare is, is dat ze hier in NY helemaal niet zo checken op ID. Ik ben natuurlijk nog geen 21 en dus mag ik nog geen alcohol. In DC, waar mn broer woont, moet je echt overal je ID laten zien. Maar hier in NY is het allemaal wat minder streng. En kon ik dus ook lekker een paar carona’tjes drinken :) Vanaf Little Italy gingen we met de metro naar Grand Station, wat indrukwekkend groot is. Na daar een beetje te hebben rond gewandeld gingen we terug naar ons hostel.
Die avond gingen we naar de bioscoop. Want we wilden natuurlijk ook een film zien in een van de grootste cinema’s in de wereld. We gingen naar Meet Dave (wat btw (By The Way) een aanrader is) en hadden bioscoopzaal nr. 25. Nu waren de bioscoopzalen niet zo absurd groot, maar toch zijn 25 zalen aardig wat. En daarom zaten we geloof ik ook op verdieping 5, vanwaar we ook nog eens een mooi uitzicht hadden :)
Morgen naar Boston!!

Zondag 13 juli namen we de bus van NY naar Boston waar ik een vriendin uit Quito zou ontmoeten. We kwamen om ongeveer 3pm aan in Boston waar we werden opgehaald door Whitney. Ze zette ons af in ons hostel, wat dit keer ook echt een hostel was gelukkig. Ik was al helemaal bang dat ik Fer niet kon laten zien hoe een echt hostel eruit zag. Hij had al een helemaal verkeerd beeld gekregen van hostels. Dit hostel was echt super netjes en groot. Het had een gemeenschappelijke ruimte, tv kamer, keuken ect ect., zoals een echt hostel dus.
In Boston hebben we gewoon een beetje gerelaxt. Boston is niet zo groot en als je daar een dag loopt heb je alles wel zo’n beetje gezien. Je hebt er veel parkjes en kleine winkelstraatjes waar je lekker kan zitten of door heen kan lopen. Ook heb je veel mensen die optreden op straat, wat ook erg leuk is om naar te kijken. Verder hebben zijn we nog naar een salsa avond geweest. Dat is een avond waar je gewoon vrij kan dansen en waar ik ook de gelegenheid had om een biertje te doen omdat ze geen ID controle hadden :).

En Dinsdag was het voor ons alweer tijd om de bus terug naar DC te pakken waar we ’s avonds om 11 uur thuis aankwamen. Mn broer moest de volgende dag weer werken en ik moest mn spullen inpakken en me klaar maken voor mijn vliegreis terug naar huis..

Woensdag 16 juli was de dag dat ik het vliegtuig pakte en mn laatste vliegreis van mn trip ging maken. Mijn vlucht was om 17.40, we hadden ietwat vertraging, maar ik kwam alsnog rond 7am (donderdag 17 juli) aan op Nederlandse bodem… en wees niet bang: dit keer blijf ik langer dan 4 dagen :D

  • 17 Juli 2008 - 11:26

    Tamara:

    Welkom Thuis!

    Heb zoals je weet al je berichten trouw gelezen. Erg leuk dat je ons zo betrokken hebt gehouden.

    Zie je snel!

    Groet Tamara

  • 17 Juli 2008 - 16:52

    Mariska:

    Welkom thuis..
    gelukkig ben je weer veilig thuis gekomen!!

    tot snel
    liefs maris

  • 20 Juli 2008 - 16:25

    Papa:

    en nu !!!!!!

    STUDEREN DAME

    smile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 96410

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: