Down to business.. no Down Under anymore - Reisverslag uit De Zilk, Nederland van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Down to business.. no Down Under anymore - Reisverslag uit De Zilk, Nederland van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Down to business.. no Down Under anymore

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

22 September 2008 | Nederland, De Zilk

Heeey,

Eindelijk na ruim 2 maanden weer 'n berichtje! Zolang heb ik nog nooit op me laten wachten... :)
Ook al ben ik alweer 2 maanden terug in Nederland, ik heb nog geen tijd gehad (misschien beter gezegd genomen) om een afsluitend berichtje te plaatsen op mn site. Wat eigenlijk best wel jammer is, want ik heb mn site altijd trouw bijgehouden tijdens mijn reis. Iets wat veel tijd en moeite heeft gekost, maar wat het zeker allemaal waard is geweest nu ik de verhalen allemaal kan terug lezen. Ik heb toen ik thuis kwam alle verhalen in 'n boek gekregen en kan dus nu elk tijdstip van de dag m'n boek erbij pakken en weer terug duiken down under. :)

En nu vragen jullie je natuurlijk af: wat is er van Samantha terecht gekomen?
Dat zal ik jullie even gaan vertellen..

Op donderdag ochtend 17 september werd ik met veel warmte door familie en vrienden verwelkomd op schiphol. Het feit dat ik thuis kwam en ook thuis bleef voorlopig, drong eigenlijk een paar dagen later pas tot me door. Veel mensen vroegen me wat ik er nou van vond om weer terug te zijn na zo'n lange tijd. En daar kon ik nog helemaal geen antwoord op geven, puur omdat het nog niet helemaal was doorgedrongen. Ik was nog lekker in mijn eigen wereldje, het wereldje van het reizen. Het wereldje zoals ik al vaker heb gezegd, zonder verplichtingen, zonder haast, etc. etc.
Na een paar dagen sloeg het in, en vooral het feit dat ik aan mijn studie ging beginnen en dus echt in Nederland moest blijven sloeg hard in :)

Al vlak na m'n terugkomst had ik een baantje gevonden in Leiden, waar ik overigens nog steeds werk. Het was weer even wennen in het begin, want in 11 maanden tijd heb ik maar 2 maandjes gewerkt (geheugensteuntje: in Brisbane).
Ik miste de Australische mentaliteit tijdens het werk ook wel. In Nederland kom je niet aan een tafeltje en zeg je: G'day, how's it going? And: See ya later fokes. Nee in Nederland is het 'goedendag' en 'tot ziens'.

Mijn mooie planning was ook een beetje in het water gevallen. Ik dacht terug te komen in het mooie weer, daarentegen kreeg ik regen. Te hoge verwachtingen, hoe kon ik dat ook denken... dus lekker chille op het strand zat er ook niet echt in.

Buiten het weer om, heb ik nog een super 'zomervakantie' gehad. Lekker gewerkt, met m'n nieuwe collega's wezen borrelen en natuurlijk met veel oude bekenden en vrienden afgesproken! En nog steeds zijn er mensen waarmee ik dringend nog 's wat gezellig mee moet gaan doen, maar het is nu allemaal wat moeilijker.

Ben namelijk sinds 'n maandje begonnen met mijn studie, International Business and Languages aan de Hoge Economische school (HES) in Amsterdam. Een erg leuke studie en ook m'n talen komen natuurlijk erg van pas. Ik kon zelfs instromen in het 2e jaar van Spaans!
Maar ook een best pittig en dus weinig tijd. Na 'n jaar bijna niks uit te hebben gevoerd nu opeens weer vollop aan de bak valt toch even tegen. Af en toe zie ik door de bomen het bos niet meer.. Ik hou mezelf maar voor dat het 'n kwestie van wennen is. De tijd zal het leren.. :)

Helemaal ingeburgerd ben ik nog niet. Ik ben namelijk nog steeds opzoek naar 'n lekker plekkie voor mezelf en het liefst in Leiden. Maar aangezien dit de moeilijkste tijd van het jaar is om aan 'n kamer te komen wil dat nog niet echt lukken. Zit momenteel 'n beetje bij vriendinnen in Leiden en 'n beetje thuis. Opzich goed te doen, maar een ideale situatie is het ook weer niet. Ik hoop dat er 1 deze dagen 'n kamertje op m'n pad valt, zoals alles op je pad moet komen...

Maar verder verloopt alles goed. Het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan toen ik weg was, en dat ik nu weer terug val in m'n oude leven.. alleen nu met veel meer levenservaring en fantastische herinneringen...

Ik heb al mijn leuke avonturen en minder leuke avonturen met jullie gedeeld. En ik wil iedereen bedanken die altijd een trouwe lezer is geweest :) Ik vond het super gaaf om jullie 'n beetje mee te nemen op mijn reis :D

Dit is het laatste berichtje wat ik voorlopig op m'n site schrijf. Misschien als ik over 'n paar jaar weer ga reizen dat ik hem weer activeer!

Take care everyone! Cuidate mucho!
See ya later

Beso,
Samantha

PS: m'n fotoboek is nog in de maak, maar het valt niet mee om alles uit te zoeken en in te plakken.. geef me 'n jaartje dan laat ik hem aan jullie zien! :)

  • 22 September 2008 - 19:31

    Elise:

    Heey Sam!
    Een leuk, afsluitend berichtje! Maar ik vind het toch weer leuker om je verhalen gewoon in het echt te horen!:D Spreek je snel weer!
    Dikke kus

  • 23 September 2008 - 08:45

    Syl:

    Hi Sammy,

    Ik was even verrast om n berichtje van je te krijgen via je site, samopreis, maar tis echt een leuk 'afsluitberichtje'! Ik kijk uit naar je fotoboek ;) Maar kheb geduld :P

    Zie je snel! Liefs Syli

  • 23 September 2008 - 11:25

    Jolly:

    Hey Sam,

    Wat leuk dat je je verhalen in boekvorm hebt gekregen.Dat wist ik niet. Als je je foto's er dan ook nog bij hebt, heb je wel een geweldig naslagwerk, he!
    Leuk.
    Voorlopig is het verhaal dus afgesloten.
    Ik bel je van de week even om je iets voor te stellen, ivm school.
    Ik vond het van de week erg gezellig, dat moeten we erin houden, toch?
    Ik bel je binnenkort.

    Kus. Jolly.

  • 27 September 2008 - 07:29

    Papa:

    een einde van het krijgen van grijze haren.:)
    nee hoor sam, ik ben blij je weer in de buurt te hebben al is het sporadisch dat je thuis bent ivm al de drukke werkzaamheden.
    het doet me goed te zien dat je je leventje weer oppakt en zoals van ouds je schouders er weer onder weet te zetten.
    ik hoop dat je snel je eigen plek weet te vinden, zodat je een beetje meer rust kan inbouwen in je leven.
    ik ben trots op je samantha.

    liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 96458

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: