I'm stil alive! :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu I'm stil alive! :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

I'm stil alive! :)

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

15 Februari 2008 | Australië, Sydney

Zo hier zijn we dan weer. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat mijn avonturen toch wel worden gemist, dus vooruit dan maar weer.. hier weer 'n update. :)

Zoals ik al vertelde is mijn roommate vertrokken. We hebben nog steeds contact met elkaar en mailen elkaar regelmatig! Erg leuk dus allemaal. Na 2 weken heeeeerlijk alleen op 'n kamer te hebben gezeten, kreeg ik afgelopen zondag een nieuw kamergenootje, en wel uit Japan!
Nu zag ik die bui al helemaal hangen, niet dat ik iets tegen Aziatische mensen heb, maar toch is het een hele andere cultuur en 9 van de 10 spreekt ook geen engels... Ennn ik had gelijk. Het is een heel aardig meisje, maar zonder enig enthousiasme. Je kan dr wat vertellen wat enorm lachwekkend is, maar lachen doet ze niet. Misschien begrijpt ze het niet, of ze vind het gewoon niet grappig.. ik weet het niet. Dus dat is wel n beetje jammer, aangezien ik altijd wel van een praatje hou! Maar gelukkig zijn er nog 2 andere studenten in mijn huis en daar kan ik het wel goed mee vinden. Een praat zelf een beetje TE veel af en toe! ;)

Met mijn studie gaat het ook nog steeds goed, al is het totaal niet wat ik had verwacht. Ik had meer zoiets van 's morgens even naar school, 's middags gezellig wat doen met vrienden.. maar nee. Ik heb echt elke dag bergen met huiswerk en heb dan ook niet echt tijd om met mn vrienden wat te gaan drinken na school. Daarnaast heb ik ook nog mn baantje voor 3 avonden in de week en ik probeer ook tussendoor nog even n paar baantjes te trekken in het zwembad. (wat ook best wel wennen is want ze zwemmen hier de rondjes de andere kant op, dus voor de kenners: de keerpunten vereisen wel wat oefening) Maar druk, druk, druk dus! :)
Maar (gelukkig) is het einde in zicht. Nog maar 2.5 week echt school. Ik heb maandag 3 maart mn eerste test en wel speaking. Gevolgd door mn listening test op de 4e. En op zaterdag 8 maart is de rest van het examen: reading, writing en grammer. Dus nog eventjes dr aan trekken en dan vlieg ik naar Perth, waar ik 2 weken heb om heerlijk bij de komen van al het harde werk hier ;)
Haha, neehoor.. het klinkt misschien alsof ik het niet naar mn zin heb hier, maar in tegendeel! Ik vermaak me nog steeds prima, maar toch verlang ik wel weer n beetje naar alle vrijheid die ik had tijdens het rondreizen.. Lekker doen waar je zin in hebt en nergens rekening mee hoeven te houden (ow jee het begint nu al!), maar ja.. zo zit het leven niet in elkaar zal ik maar zeggen!

In het weekend ga ik meestal gezellig wat doen met de mensen van school. Of naar de bios of gezellig ergens een drankje doen. Echt stappen doe ik hier niet, maar daar heb ik ook niet onwijs veel behoefte aan. Als het mooi weer is, bevind ik me ook graag in south bank. Daar is de nep beach. Het haalt het niet bij een echt strand, maar het is iets! Verder merk je ook wel dat de zomer een beetje afgelopen is. Het is niet meer zo extreem warm, maar nog wel n lekker temperatuurtje om nog steeds in je 3kwarts broek te lopen en natuurlijk teenslippers :)

Ik merk nu wel steeds vaker dat ik het leuk zou vinden om gewoon even een kijkje te komen nemen in Nederland. Even zien hoe het met iedereen gaat. Maar de tijd vliegt voorbij.. ik ben al 5 maanden weg! :D Dusss nog 6 weekjes en sta alweer op schiphol :|

Het is ook wel leuk hoe je dingen gaat zien nu ik hier "woon". En hoe gefrustreerd je word van het openbaar vervoer. Ik dacht dat nederland erg was, maar brisbane kan er ook wat van! Gisteren was ik 30 minuten te laat in de les omdat 3 treinen overladen waren. Ik weet niet waarom al die mensen zo vroeg op pad waren op valentijns dag, maar het was best vervelend. Owja, en nog 'n tegenvaller: ik heb geen geheime aanbidders hier! Damn..
Maargoed, om even terug te komen op mn verhaal. Je ziet hoe de mensen hier leven en je leert hoe ontzettend raar het weer hier kan zijn. Ook leer je je te 'gedragen' als 'n echte aussie (ook al verraad je accent dat je niet echt n aussie bent).

Nou mensen dit was het weer voor nu! Bedankt voor alle lieve kaartjes, echt super lief en helemaal top om wat van jullie te horen!

Knuffel, Sam!

PS: Ik heb gemerkt dat de post niet echt betrouwbaar is hier en vaak niet aankomt. Het kan zijn dat het ergens kwijtgeraakt is en dat het een tijd later pas aankomt. Dus mocht je niks van me horen, dan is dit waarschijnlijk het geval met jou kaartje!

PSS: sorry, maar dr zijn geen nieuwe foto's dit keer! Ik heb dr al teveel, dus doe n beetje rustig aan :)

  • 15 Februari 2008 - 10:37

    Arjan:

    Sammie,
    Ik denk al waar zit ze, leeft ze nog? En ja hoor gelukkig weer een berichtje :)Hey maar super dat het allemaal goed gaat, zit je dr al 5 maanden? de tijd gaat echt super snel. Nou veel succes nog met school en zie je dan over 6 weken alweer :)
    Kusje XX

  • 15 Februari 2008 - 12:08

    Malou:

    hee samantha!

    wat leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. mooi accent hebben die australiers he? laatst leerde ik een australier kennen hier in nederland. ik was helemaal 'impressed', hihi!
    de tijd vliegt inderdaad. 6 weken zijn zo voorbij. geniet er nog nog even van. spreek je weer als je in nederland bent.

    liefs malou

  • 15 Februari 2008 - 18:24

    Mary:

    hee sammy,
    fijn te horen dat het goed met je gaat! heb je mail wel ontvangen maar sorry sorry nog niets terug gemaild. Ik stuur je snel een persoonlijk mailtje om het een en ander te vertellen, oke. ik wens je veel succes met je toetsen en zal voor je duimen.
    dikke knuffel
    Mary

  • 15 Februari 2008 - 18:45

    Papa:

    hoi lieverd
    al spreek ik je elke week via skype het blijft toch leuk om alles te lezen .
    wat ga je trouwens doen met al die mensen die je willen zien als je thuis bent .
    je krijgt het druk sam.
    of word het een party de avond voor dat je weggaat:) laat het maar horen .
    he sterkte de laatste weken ,enne , ja het is tijd dat je weer even hier zal zijn. ik begin je te missen.

    kusje kanjer . tot zondag

  • 16 Februari 2008 - 20:28

    Ferry:

    hey sammie
    goed om weer van je te horen moet ik ook weer wat vaker gaan doen denk ik maar ja je wet hoe dat gaat he er is zoveel te doen dus komt er nooit van maar ja en blij dat jij t nog een beetje bijhoud
    met die post ik heb het idee dat dat aan de nederlandse internationale post ligt want ik heb hetzelfde probleem heel veel komt niet aan of pas heel laat echt heel erg irritant maar ja doe je niks aan ook van hier naar nederland toe gaat het regelmatig fout echt superirritant
    kan je inderdaad goed begrijpen dat je thuis steeds vaker mist en wel weer eens even wil kijken hoe alles daar gaat met iedereen dat heb ik ook wel heel erg steeds vaker dat ik toch wel weer eens wil gaan kijken maar verders heb ook ik het nog steeds super naar me zin hoor
    ik zal je binnenkort wel weer even een mailtje sturen dat lijkt me wel erg gezellig

    groetjes en spreek je snel
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 96413

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: