Bye Brisbane - G'day Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Bye Brisbane - G'day Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Bye Brisbane - G'day Perth

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

10 Maart 2008 | Australië, Perth

Vandaag was het dan zo ver. Na 3 maanden in Brisbane te hebben gewoond was het tijd om verder te gaan...

De laatste week in Brisbane was hectisch; examens, mensen gedag zeggen en ik moest mn laatste avondje werken.
Mijn examens waren moeilijker dan verwacht, maar toch denk ik dat ik wel redelijk heb gescoort. Ik ben blij dat het er nu opzit, het was een hele last van mijn schouders want het was toch best wel pittig! Maar na de laatste examens te hebben gedaan zaterdag, was het tijd om heerlijk op 'n terrasje te zitten met een biertje! :) En zaterdag avond natuurlijk stappen met zn alle, wat ook erg gezellig was. Nu 2 maanden wachten op de uitslag!

Gister was het tijd voor Elina, mn huisgenootje, om naar huis te gaan, Finland. Ze is hier 6 maanden geweest en het was echt heel erg moeilijk om te vertrekken. Ik was in het gastgezin voor 3 maanden, en je merkt echt dat je een relatie opbouwt, kan je nagaan hoe een band je hebt na 6 maanden.
We brachten dr met zn alle (host parents, roommate Faustine en ik) naar het vliegveld. En ook al was ik het niet van plan, tranen waren onvermijdelijk. Na 'n half uur te hebben gehuild met zn alle was het toch echt tijd om gedan te zeggen...
Ik zou eigenlijk ook die dag (zondag) vertrekken, maar omdat mn vlucht naar Perth vandaag pas was kon ik nog een extra nachtje blijven. Gister avond hebben we gezellig spelletjes gespeeld met zn alle, wat erg leuk was. We hebben veel gelachen en dat was wel wat we nodig hadden allemaal. Maar toen was het ook voor mij tijd om gedag te zeggen, want ik vertrok deze morgen om 5.30..
En weer een traantje, het was bijna moeilijker om hier te vertrekken dan van huis! Maar ik denk dat dat komt omdat je weet dat je de mensen thuis weer gaat zien als je terug komt, maar je weet niet of je de mensen terug ziet die je hier ontmoet.

Dus vanmorgen vroeg vertrokken richting Perth. Wat ook weer een verhaal opzich is. 5.30 verliet ik mn home. De taxi bracht me naar het station. Want mn backpackers leven is weer begonnen, dus geen luxe meer :)
Helaas is het openbaar vervoer hier in Brisbane echt verschrikkelijk, wat ik al had gemerkt in die 3 maanden.. Maar ik dacht vroeg in de morgen zullen alle treinen wel op tijd gaan. Maar nee...
Mijn trein naar centraal station had vertraging, waardoor ik mn aansluiting naar het vliegveld niet haalde. Ik moest n half uur wachten op de volgende trein met gevolg dat ik te laat op het vliegveld was en dus mn vlucht miste!
M'n vlucht was om 8.25 en ik kwam aan n half uur van te voren. Het was echt een choas want de lopende band met alle koffers werkte niet en er was dus een grote opstopping. Maar geen paniek, ik kon met de volgende vlucht mee en die vertrok 2 uurtjes later. Na in te hebben gecheckt liep ik rustig naar mn gate, waar ik nog net de laatste mensen in zag stappen van de vlucht waar ik eigenlijk ook mee zou vliegen... Balen!
Maargoed, uiteindelijk had ik het vliegtuig van 10.10 en na 5 uurtjes vliegen kwam ik dan aan in Perth, (voor de duidelijkheid het is hier 8 uur tijdsverschil) waar ik een shuttle bus pakte naar mn hostel. Maar doordat er zo'n choas was, waren ze niet in staat om mijn backpack (die ik had ingecheckt om 8 uur) naar het vliegtuig te transporteren die om 10.10 vertrok. Dus ik kwam aan in Perth zonder tas. Maargoed, ik heb mn adres achtergelaten en hij is gelukkig net aangekomen in mn hostel!
En mensen, nog n nieuwtje... Ik ben dichterbij huis, want ik vloog 5 uur naar het westen! :) Haha, dus mn terug reis is begonnen..

Het hostel is oke. Het is ongeveer 10 minuutjes lopen van het centrum en het is naast de EF school van Perth. Wel grappig! Niet dat ik daar wat te zoeken heb, maar het gaat om het idee. Ik was echt blij om uiteindelijk een slaapplaats te hebben gevonden. Het is aardig druk hier, dus alle hostel in the city waren vol!
En ik ben ook alweer een bekende tegen gekomen. Wat is de wereld toch klein! Ik stond bij de receptie en toen kwam iemand aanlopen van de groep waarmee ik heb gereisd naar Australie. Dus die heb ik voor het laaste gezien in Sydney ongeveer 6 maanden geleden, hoe toevallig! En hij is ook vandaag aangekomen vanuit New Zealand. Haha, dus dat was wel ff gezellig.

Wat ik precies ga doen weet ik nog niet. Ik heb nog 2 weekjes hier en dan vlieg ik naar Bali! Het is hier trouwes heeeerlijk weer!! Vandaag was het gewoon 35 graden :) Ik denk dat ik morgen maar naar het strand ga, dat heb ik wel gemist in Brisbane!

Nou, dit was het dan weer! Het is maar n korte samenvatting, want als ik echt alles moet vertellen ben ik morgen nog bezig!

See ya later!
Love, Sam

PS: laatste foto's van Brisbane op mn site! Check: www.samanthaa16.spaces.live.com

  • 10 Maart 2008 - 12:06

    Mary:

    hoi Sam, heb je gisteren een mail gestuurd en daarna je pa gesproken en begreep dat je alweer verder was.Fijn dat je een goed gevoel hebt over je examens je zal het vast wel goed gedaan hebben, jou kennende! mijn verhaal lees je wel op je mail, en ik hoop je echt even te zien in die 3 dagen dat je thuis bent, alleen mag je nu niet te bruin worden hoor, ha ha! geniet nog lekker van deze laatste weken vakantie en zie je snel!!!! hoop ik!!!

    dikke knuffel
    Mary

  • 10 Maart 2008 - 12:14

    Arjan:

    He Sam, super te horen dat het nog steeds goed met je gaat, wat heb jij toch een leven. Een beetje reizen een beetje school en dan alweer een beetje reizen. Het weer is hier echt klote, regen en wind maarja. Nou heel veel plezier nog en dikke knuffel

    Arjan

  • 10 Maart 2008 - 16:00

    Papa:

    ik mag het toch graag lezen , je bent onderweg naar huis.
    genit maar lekker daar sammy , je hebt het verdient.

    liefs papa

  • 10 Maart 2008 - 20:27

    Jolly:

    Hey Sammy,
    Steeds van plan de datum in de gaten te houden van je examen, vergeet ik het nog. Nee, niet vergeten, maar vergeten je succes te wensen, maar wel aan je gedacht.
    En nu alweer onderweg en in Perth aangekomen. Je zou daar oude kennissen van me op kunnen zoeken. De familie van Toor. Ze zijn een jaar of wat geleden geemigreerd en het beviel ze toen uitstekend. Hoe het nu met ze gaat, weet ik niet.
    Ik zou als ik jou was morgen inderdaad lekker naar het strand gaan en in me hoofd weten, dat we allemaal aan je denken en je benijden. Hier stormt het en het komt met bakken naar beneden.Je kan dus wel nagaan, hoe graag we in jou schoenen willen staan.Geniet ervan, he.
    En dan nog heerlijk naar Bali. Een van de zeer belangrijke gebieden, waar de spirituele energie goed voelbaar is.Ik ben benieuwd hoe je het daar vindt.
    Ik wens je nog een paar heerlijke weken en hoop dat je nog veel nieuwe vrienden maakt, die je steeds weer tegenkomt.
    .veel plezier, Sam.

    Altijd in mijn gedachten.
    Liefs en kus,

    Jolly.

  • 10 Maart 2008 - 21:16

    Conny:

    Hey Sam, Wat fijn te horen dat het zo goed met je gaat. Geweldig wat jij allemaal doet!! Ik wou dat ik dat gedurfd had vroeger. Het is je van harte gegund. geniet van alle mooie dingen die je ongetwijfeld nog op jou reis tegen zult komen.
    Liefs van Conny

  • 11 Maart 2008 - 04:41

    Broertje:

    heeey sammie
    blij om weer even wat van je te lezen ik ga je zodirect even bellen want het is wel weer tijd dat ik je weer eens spreek dat is weer zo lang geleden ik hoop dat je gaat opnemen vind het echt supermooi te lezen wat je allemaal doet ik zeg steeds dat ik weer ga schrijven maar het komt er nooit van eigenlijk maar doe nog steeds veel leuke dingen hoor ga eind van de maand naar san francisco
    maar goed ik ga je straks spreken aan de telefoon

    xxx
    Ferry

  • 11 Maart 2008 - 08:24

    Bianc:

    Ha die Sam!
    Fijn dat je zoveel leuke dingen meemaakt! Fijn ook dat t bij jou lekker weer is! Mag hier ook wel eens komen :)
    Tot gauw!!
    xXx Bianc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 96420

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: