Mexico city! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Mexico city! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Mexico city!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

11 Februari 2011 | Mexico, Mexico-stad

Hola!

ZO dat was me even een weekend. Veel gezien en gedaan, heel vermoeiend maar ook super gaaf :)

Vrijdag vertrokken we om 11 uur 's avonds richting Mexico stad. Het is ongeveer 7 a 8 uur rijden, mara wij deden er helaas 10 uur over. Uitgerekend dit weekend moest de president zo nodig aanwezig zijn in de stad, el centro historico, waardoor wegen waren afgesloten. Dat in combinatie met veel mensen die toch naar de stad wilde, je raadt het al, zorgde voor files rondom de stad. De reden waarom de president naar de stad kwam was omdat dit weekend zoveel jaar geleden de onafhankelijkheid van Mexico is getegend in de stad en dat moest natuurlij plechtig worden gevierd.

Dus na heel wat uurtjes langs de sloppenwijken van Mexico stad te rijden, kwamen we aan in het hotel. Had niet echt kunnen slapen in de bus, want het was echt super koud. Ongelooflijk, blijkbaar hebben ze alleen airconditioning in bussen en geen verwarming :S
Na het inchecken gingen we gelijk op pad: Chapultepec. We hebben veel buitenwijken van Mexico stad gezien, echt ongelooflijk hoe groot die stad is. Ik zal alle activiteiten even op n rijtje zetten:

In Chapultebec staat, voor degene die het echt willen weten, het enige echte kasteel van heel Latijns-Amerika. Jaja, in Latijns-Amerika staan 29 paleizen en maar 1 kasteel en die heb ik toevallig gezien :P Duss...

Daar in de buurt stonden allemaal marktjes waar we helaas niet heel veel tijd voor hadden want er moest een museum worden bezocht. Dat was wel een beetje jammer aan deze trip, veel was georganiseerd dus echt veel vrije tijd had je niet. Maar aan de andere kant heb ik wel echt super veel gezien wat ik anders denk ik niet zo makkelijk had kunnen bezoeken. 'Museo Antropologia' was eigenlijk nog best interessant! Een tourguide vertelde ons allemaal dingen over de maya's en de azteken, best leuk om te weten.

Coyoacan is een ander plaatsje waar we lekker hebben kunnen rondlopen over marktjes en hebben gegeten. En waar ik heel vies heb gegeten. Ik heb geleerd dat in de saus 'mule' chocola zit, dat moet ik dus maar niet meer nemen..
Ook staat hier het huis (en nu museum) van Frida Kahlo, een mexicaanse schilder. (check wikipedia als je net zoals ik geen idee hebt wie het is :))


Die avond zijn we wezen stappen in de stad, natuurlijk moesten we ook even het uitgaansleven hier meemaken. We kwamen terrecht in een club, waar het niet zo heel boeied was en dus was ik het alweer snel zat. Gelukkig was ik niet de enige en gingen we met een hele groep naar de karaoke bar!! :D Wat hebben we daar een lol gehad, hihi..

De volgende dag gingen we naar el centro historico. Dat was echt gaaf! En eigenlijk het het echt veel weg van Quito, Ecuador. Nu moet ik zeggen dat ik Mexico-stad veel meer op Quito vind lijken dan Guadalajara en dat ik me hier meteen thuis voelde. Moeilijk te omschrijven, maar hier voel je veel meer de armoede en de 'pauper' (misschien betekend dit voor sommige mensen hetzelfde, maar met pauper verwijs ik meer naar auto's, bussen, huizen etc.) In el centro historico vind je veel mooie winkels zoals zara en bershka, die vind je hier in Guadalajara alleen in shopping malls. Ook heb je super veel marktjes en hebben we tempels gezien, midden in de stad. Het grappig is dat ze deze tempels echt pas een paar geleden hebben ontdekt.

Het meeste indrukwekkende wat ik dit weekend heb geleerd is dat heel Mexico stad is gebouwd op een meer! Het verhaal is dat heel vroeger de Azteken op zoek waren naar een plek om een stad te bouwen en ze zouden een teken krijgenv an hun god waar ze dat moesten gaan bouwen. Dat teken was een vogel met een slang in zijn bek (wat nu het symbool op de Mexicaanse vlag is), en dat teken vonden ze dus blijkbaar midden in een meer en begonnen ze daar dus maar met bouwen van de stad. Daar hebben ze nu wel spijt van want heel de stad is aan het zinken en er is niks wat ze er tegen kunnen doen. Veel gebouwen krijgen barsten doordat het ongelijkmatig zinkt en je ziet ook bij veel gebouwen in el centro historico dat er trappen zijn bijgebouwd. Echt bizar!

Xochimilco, ja het zijn echt namen die je niet zomaar even uitspreekt, was echt geweldig! We gingen daar varen in hele fleurige bootjes. Er liggen daar echt TE veel van die bootjes, wat helemaal niet efficient is want voordat je eindelijk op weg bent vanuit het kleine haventje ben je alweer een half uur verder. Maar ik denk dat iedereen daar zn eigen bootje wilt hebben, je weet mara nooit wat er fout kan gaan in Mexico stad, je kan maar beter een bootje bij de hand hebben :)
Op het water kom je allemaal kleinere bootjes tegen met eten, muzikanten en mensen die kleding verkopen, echt van alles. Op onze boot kwamen ook muzikanten en we hebben dan ook gezellig gedanst, gedronken en gegeten... wat een geweldige ervaring (check de foto's!)

De laatste dag gingen we naar Teotihuacan. De tempels van de Azteken. Ook echt super mooi om te zien in de natuur. Het was wel echt super druk want ook hier was die ochtend de president langs geweest, hij moest ons wel hebben dit weekend. Maar de drukte mocht de pret niet drukken. Ik denk dat de foto's wel alles vertellen...

Dus dat was echt een super leuk weekend. Wel heel veel gedaan en weinig slaap gehad, maar dat was het zeker waard.

Volgend weekend gaan we naar Manzanillo, het strand. Hier kunnen we heerlijk uitrusten in het zonnetje :)

NU nog even een studie-update (sinds ik hier toch ben voor mn studie):
Eerste paar toetsen zijn voorbij. Morgen heb ik mijn laatste toets, nog even studeren dus. De cijfers die ik terug heb zijn tot nu toe allemaal ruim voldoende, dus makkie allemaal :P tot nu toe dan he... hoop dat de toets voor morgen ook goed gaat, want dat is wel het moeilijkste vak dat ik heb. Heb nog niet echt kunnen leren want was gister erg ziek. Een van de taco's was waarschijnlijk niet zo erg goed gevallen... ;) Maar nu ben ik gelukkig weer beter voor het weekend!

Tot de voglende keer! Liefs

  • 11 Februari 2011 - 05:10

    Sita:

    Ik lees het wel ,een hele hoop plezier en een beetje studie. Dat is toch wel het ideale leven
    Je bent helemaal bijgespijkerd wat cultuur betreft
    Heb genoten van je foto's.
    Succes met je studie .
    veel liefs en groetjes van iedereen hier.

  • 11 Februari 2011 - 09:06

    Lies:

    Sam!!!
    Klinkt weer geweldig! Jammer dat jullie er zo lang over hadden gedaan, maar uiteindelijk wel een leuke tijd gehad! :D Al die Maya en Azteken tempels wil ik ook nog wel een keer graag zien!
    Hé meid, je engels gaat weer erg goed zeker? Je neemt het over in het Nederlands! Het Nederlandse woord sinds betekend niet hetzelfde als since! ;)
    Hé sammy, heeeel veel plezier nog! En nog even goed studeren:P
    Veel liefs!

  • 11 Februari 2011 - 09:13

    Jolly:

    Hey Sammetje,

    Wat een superleven leid je toch!! Het klinkt allemaal geweldig en je foto's zijn ook prachtig.
    Wel bizar dat ze Mexicostad in een meer hebben gebouwd. Ik zou ook een bootje voor de deur willen. Hoewel je zou zeggen dat ze al op de bodem zijn eigenlijk.
    Zo te lezen zijn je studiegenoten ook gezellig in de omgang. Gelukkig maar.

    Geniet van alles wat je doet en ik hoop dat al je toetsen goedgegaan zijn. Wel prettig dat je je er niet al te veel voor hoeft in te spannen, he?
    Tot je volgende verslag.

    Liefs en kus.
    Jolly

  • 11 Februari 2011 - 09:27

    Papa:

    jeetje sam

    ik kan begrijpen dat het allemaal best indrukwekkend is , als je al weet hoe groot dat mexico stad is.
    de foto's zijn leuk sam.
    hoe meer ik van jou zie , hoe meer ik ook die richting eens op zou willen gaan.
    nou nog even aan de studie , succes met je laatste test .
    liefs papa

  • 11 Februari 2011 - 10:05

    Bianca:

    Haai Sam!
    Klinkt errug leuk, lijkt me ontzettend gaaf om over de azteken te leren! Zag er indrukwekkend uit. Zijn de musea daar een beetje hetzelfde als hier?
    xXx

  • 15 Februari 2011 - 22:47

    Bernadette En Rinus:

    GEFELICITEERD. Vandaag ken je Peter precies 1 jaar. De tijd vliegt. Weet je zeker dat de Mexicaanse president niet naar jullie op zoek was; hij liep in ieder geval flink in de weg.
    Leuk verslag heb je gemaakt en de foto's zijn helemaal super. Vooral die foto waarop je die ronde steen optilt. We hopen dat je de laatste toets ook goed gemaakt hebt, want volgens Peter was je echt goed ziek geweest van die verkeerde taco. We horen wel weer. Lieve groetjes, Bernadette en Rinus.

  • 16 Februari 2011 - 11:49

    Inkie:

    You go girl!!!!

  • 19 Februari 2011 - 19:43

    Sylvia:

    Eindelijk even de tijd genomen om je verhaal goed door te nemen!
    Klinkt weer super allemaal! Mooie foto's ook.
    Fijn dat het je je weer beter voelt, en dat het met de studiepunten helemaal goed zit ;)

    Veel plezier aan het strand!!!

    Liefs en kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 96452

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: