Zon, zee, strand, cocktails en fiestas! - Reisverslag uit Manzanillo, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand, cocktails en fiestas! - Reisverslag uit Manzanillo, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand, cocktails en fiestas!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

16 Februari 2011 | Mexico, Manzanillo

Hihi.. hier het volgende verslag over hoe mooi Mexico kan zijn naast je studie. :D

Eerst maar even 'n update over mn studie voordat ik jullie ga vertellen over hoe geweldig het op het strand was van het weekend. Komt ie:

Ik heb al mn toetsen gehaald, wooeehoee.

Okay, dus vrijdag avond hadden we een feest in een populaire club (Van Go) hier in Guadalajara. Het was echt een super gaaf en gezellig feest. Ik merk dat ik hier al een tijdje ben, want ik kende al behoorlijk wat mensen. Daar houd ik van, naar een feest gaan en gewoon een beetje rondlopen en met iedereen een praatje maken. En natuurlijk dansen!

Na het feest gingen we naar Manzanillo. Dus snel naar huis, even omkleden, tas pakken en hop de taxi in. Het is ongeveer 4.5 uur rijden naar Manzanillo, dus we hebben een beetje kunnen slapen in de bus. We kwamen daar uiteindelijk aan rond 10 uur en werden opghaald door een jongen die we kennen van school. We waren met zn 15-en en hij kwam met een busje die bestemd was voor 8 personen, dat werd dus een beetje proppen! Maar het paste net :) (met bagage en al)

Na ingecheckt te zijn in het hotel (op het strand) plaatsten wij onszelf op een handdoek en hebben we heerlijk liggen bakken in de zon. 's Avonds gingen we uit eten en daarna naar een club genaamd sunset bar. Die bar was open en op het strand, dus je kon zo de wilde golven bekijken vanaf de dansvloer, hoe geniaal. Daar hebben we gedanst tot in de late uurtjes om vervolgens mee genomen te worden naar Miami Beach, een stripclub. Het schijnt hier de normaalste zaak te zijn om na het stappen daar nog even een biertje toen doen. Dus daar deden we gezellig aan mee. Het is ook best wel een beetje zielig wat je daar ziet, al de meiden waren echt stom dronken en als je naar de dames toilet ging, wat tevens ook als kleedhok fungeert, zag je ze slapen op de grond of proberen overeind te staan op echt te hoge hakken. Ook weer een ervaring appart.

Tegen de tijd dat we terug kwamen bij het hotel, was het alweer bijna tijd voor zonsopgang. Dus hebben we met zn alle de zonsopgang gekeken, echt te mooi(helaas was ik dit weekend mn camera vergeten, geen foto's dus).

Zondag gingen we na het eten weer naar huis. Om 21u hadden we de bus waar we wederom met zn alle in hebben liggen tukken. Om 1.30 waren we eindelijk thuis. Wat een geweldig weekend, heel relaxt maar toch ook wat vermoeiend.

Verder heb ik nog een lachertje over de regels hier in Mexico. Ik ga denk echt een boekje bij houden. Gister avond hebben we geprobeerd met hoeveel mensen we in een oude golf auto pasten. Toen we ons uiteindelijk met zn 10-en! in het auto'tje hadden gepropt kwam de beveiliging op ons af. Dus wij uitleggen dat het maar een grapje was enzo, maar hij was echt super serieus en vroeg de naam en de gegevens van de bestuurder. Na wat verder gepraat te hebben met de man, bleek dat hij een probleem had dat hij iemand wild had zien plassen. Dus daar stonden we helemaal flabbergasted... dus je hebt het niet over dat we hier met zn 10-en in een auto'tje zitten gepropt, maar over dat je een probleem hebt met wild plassen? En ja, dat bleek uiteindelijk het probeem te zijn.

En geen zorgen, we zijn niet gaan rijden met 10 mensen in een auto. We hebben netjes een taxi gebeld en het eerlijk verdeeld. :)

Dit was het weer voor deze week. Volgend weekend blijf ik hier in Guadalajara. Zaterdag overdag is er een poolparty in de buurt en 's avonds ga ik naar een wedstrijd van de Chivas, een team uit Guadalajara. Jaja, je moet alles een keer hebben meegemaakt natuurlijk...

Zoals ik al zei had ik geen camera bij me dit weekend. Ik ga iemand anders z'n foto's vragen en zodra ik die heb zal ik ze uploaden bij dit verslag. Voor nu dus even geen foto's!

Saludos, Sam!

  • 16 Februari 2011 - 20:52

    Papa:

    uuhhhhhhh
    deze trip was toch voor een studie of zo :)
    het zal wel meer een of zo zijn dan anders om.
    soms maak ik me wel eens een beetje zorgen sammie.
    je zal wel zeggen o daar gaat ie weer maar hou je je grenzen een beetje in de gaten.
    maar ik ben wel blij dat je het naar je zin hebt en alweer aardig je weg weet te vinden.
    rustig aan lieverd

    dikke kus

  • 17 Februari 2011 - 07:25

    Inkie:

    Hmm, de titel van je verslag zegt al genoeg.
    Klinkt errug goed hoor. Dat van die stripclub moet je toch ook hebben meegemaakt.
    Verders al je toetsen goed gemaakt, dus ik zou zeggen: lekker door gaan zo!!!
    X

  • 17 Februari 2011 - 07:25

    Inkie:

    Maar wel goed naar je vader luisteren natuurlijk!!!!!

  • 17 Februari 2011 - 09:12

    Conny:

    Hey Sam,
    Nou, je geniet er wel van!! Slaap je ook nog wel eens? Of alleen maar in de bus. Het klinkt geweldig allemaal.
    Liefs Conny

  • 17 Februari 2011 - 16:15

    Sita:

    Hoi Samantha
    Weet je zeker dat je daar voor je studie bent.
    Feest ,zon en drank. Vind je het goed dat ik ook kom ,ik wel ook wel een feestje .
    Nee geintje
    Geniet er van en laat die ouwe heer van je maar een beetje piepen
    Heel veel plezier en de groeten van iedereen.

  • 17 Februari 2011 - 17:51

    Bianca:

    Haay Sam!
    Klinkt lekker, sunset bar! Mmm, heerlijk de hele dag op t strand liggen en dan drankie bij de bar....
    Dat wil ik ook wel!

  • 17 Februari 2011 - 20:59

    Oma:

    Nou SAm , nu weet ik zeker dat ik in mijn volgende leven het echt heel anders ga doen, geniet maar hooren weet je als je jong bent heb je niet zoveel slaap nodig enals jetoetsen maar goed zijn ,OLE,OLE.Leuke verhalen hoor,koppie er bij en ga zo door.Dikke kus Oma

  • 17 Februari 2011 - 21:41

    Lies:

    Sam!!
    Klinkt erg goed! :D Ruilen?! Of nee, beter nog, ik kom je wel opzoeken! Klinkt echt te geniaal!!
    Maar eerst even skieen vanaf morgen ;)
    Veel plezier meid! :D
    Kus lies

  • 19 Februari 2011 - 19:53

    Sylvia:

    Klinkt allemaal weer super gezellig!

    Mmm, ben inderdaad wel heel erg benieuwd naar de foto's eigenlijk... Wat voor een westrijd is het dan eigenlijk? Voetbal? Of een of andere spannende mexiaanse sport die wij niet kenne ;)
    Gefeliciteerd met het behalen van al je toetsen!!!

    Liefs en kusjes

  • 20 Februari 2011 - 11:55

    Mary:

    Hoi Sam,

    Toen ik je verslag las stond er nog geen een reactie, kwam toen niet uit om gelijk te reageren ivm drukte Koen, en afscheidsfeestje voor hun drietjes!
    Dat feestje was gisteren en was erg gezellig, ze hebben het zelf wel erg druk met de voorbereidingen maar ze hebben genoten gisteren!
    Ik ga vandaag naar Noordwijk voor 5 dagen, Peter en Tamara vertrekken vanavond naar Vugt voor taalcursus Frans!
    Ze vertrekken tussen 7 en 14 maart!
    Goed te lezen dat al je toetsen goed gegaan zijn!
    Ik begrijp dat je het idd heel erg naar je zin hebt en er met volle teugen van geniet.
    Zolang alles goed gaat met school, het genieten daar, denk ik dat het allemaal wel goed zit met jou. Je bent wijs genoeg wat je wel en niet moet/kan doen, geniet er maar lekker van hoor Sam, je pa doet het zelf ook, ha ha ha ha.

    Sam nog heel veel plezier, blijf je best doen op school en pas goed op jezelf dan is het zo juni.

    Liefs Mary xxx

  • 20 Februari 2011 - 14:07

    Bernadette En Rinus:

    Hoi Sammetje,
    Wie van de tien was nou de wildplasser? Het lijkt me handig dat als je je met z'n tienen in een auto propt, dat je dan een lege blaas hebt hi hi.
    Dansen op strand met zicht op de golven lijkt ons echt geniaal. Geniet ervan en tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 96459

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: