West Coast - Monkey Mia! - Reisverslag uit Perth, Australië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu West Coast - Monkey Mia! - Reisverslag uit Perth, Australië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

West Coast - Monkey Mia!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

21 Maart 2008 | Australië, Perth

Hello everyone!

Zoveel nieuwe dingen te vertellen! Dus laten we allemaal even bij het begin beginnen! Ik heb 2 tours gedaan vanuit Perth....Omdat ik niet kon kiezen of ik naar het noorden of het zuiden wilden, had ik besloten om een 9 daagse trip te boeken die eerst naar Monkey Mia gaat (in het noorden) en dan naar Esperance (in het zuiden).

4 daagse trip - Monkey Mia!
Day 1: Vroeg vertrokken vanmorgen, zoals je altijd doet als je op n tour gaat! We gingen eerst naar de Pinnacles Desert in Nambung national Park. Hier was het echt 40 graden ofso en mn camera begaf het dan ook onder de enorme hitte. Geen foto's dus van de eerste dag, maarrr ik krijg ze wel toegestuurd van andere mensen die ook op de tour waren. Ik vond het eigenlijk niet zo heel erg indrukwekkend. Het is gewoon een woestijn met grote hoge dunne rotsen. Er zit natuurlijk een hele theorie achter, maar dat is een beetje teveel en te moeilijk om nu uit te leggen. Als je geinteresseerd bent: let me know, ik heb een folder :) Die dag hebben we verder niet zo heel erg veel gedaan, veel gereden want we moesten een behoorlijke afstand afleggen. Wel zijn we nog gestopt op een schitterend strand waar we geluncht hebben een natuurlijk een duik hebben genomen in de zee!

Day 2: Vandaag gingen we naar Kalbarri national park. Daar heb je the gorge een adembenemend stukje landschap. Daar hadden we ook de kans om te abseilen, want ik natuurlijk gedaan heb :) Het was (maar) 25 meter hoog. Ik had het al eerder gedaan in de Blue Mountains, maar toch was het weer even spannend.
Na het abseilen hadden we nog 1 uur om door te brengen aan het water in the gorge. Ik kon daar wel de hele dag doorbrengen... maar helaas hadden we nog andere dingen staan op het schema.
We gingen naar "the Z-bend window" waar je uitkijkt het the Gorge. We hebben daar geluncht en toen was het tijd op door te gaan naar Denham, waar we onze 2e nacht doorbrachten.

Day 3: Deze morgen moesten we om 7am vertrekken om stip om 7.30am in Monkey Mia te zijn en de dolfijnen te voeren. Dit was echt super cool. Jammer genoeg waren er veel toeristen, maar de dolfijnen kwamen echt heel erg dichtbij en ik kreeg zelfs te kans om een vis te voeren aan een dolfijn. :D Lucky me!
We bleven nog even hangen in Monkey Mia, want het is echt een schitterende plaats. WE gingen op een terrasje zitten en zagen de zon omhoog komen en de dolfijnen spelen in de zee. We hebben zelfs nog geprobeerd om met een bal in het water te spelen, maar de dolfijnen waren niet geinteresseert.. balen! Na een tijdje daar hebben besteed was het tijd om terug te gaan naar Denham voor lunch. Daarna gingen we naar Shell Bay. En je raad het al, het strand bestaat daar uit schelpen ipv zand. Best bijzonder om te zien! Want het moeten echt super veel schelpen zijn en het geeft een oogverblindende witte kleur.
Toen stopten we voor onze laatste nacht in Northampton op een boederij. En daar hadden ze tafeltennis, en dat was zoooo gezellig. We deden rond-de-tafel en we hadden zo een lol. Echt super! Veel te laat naar bed en met n biertje teveel was het de volgende morgen alweer veelste vroeg tijd om op te staan...

Day 4: de laaste dag. Vandaag moeten we de terugreis naar Perth maken. De eerste stop was "Hutt River Province". Daar woont een man die een stuk land heeft gekocht in OZ en dus zijn eigen land heeft. Het behoord dan ook niet tot Australie, beetje bizar. Hij heeft zijn eigen regels en rechten en zijn "land" heeft 30 inwoners en is 7500 hectaar. Haha, dus het was wel erg grappig om daar even rondgeleid te worden. Helaas hadden we wel een beetje vertraging om daar te komen. Want iemand was zo grappig geweest om het bord met "Hutt river province" om te draaien. En daardoor sloegen wij dus rechtsaf ipv linksaf. Maarja als je dat doet ergens in de outback dan moet je wel een stukje rijden om daar achter te komen...
Toen stopten we in Geralton om te gaan sandboarden! Ik had het al eerder gedaan op Kangeroo Island, maar daar lukte het me niet om te staan, maar nu wel! :D Wel een paar keer gevallen en dus helemaal onder het zand, gelukkig stopten we op een strand waar we konden zwemmen en al het zand konden afspoelen.
De laatste stop voor Perth was een animal farm, waar we de dieren konden voeren.. maar ik vond ze allemaal n beetje zielig.
Rond 9pm waren we dan eindelijk terug in Perth. Het was echt een super gezellige trip en ik heb leuke mensen ontmoet.
Snel moest ik me klaarmaken voor mijn volgende tour die vertrok de volgende morgen om 6.30am....


  • 21 Maart 2008 - 07:29

    Syli:

    Heej Sammy!
    Klinkt echt weer ontzettend gaaf, die trips!!! Ik ga nu de volgende lezen, dus ik ben benieuwd!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 96429

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: