West Coast - Esperance! - Reisverslag uit Perth, Australië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu West Coast - Esperance! - Reisverslag uit Perth, Australië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

West Coast - Esperance!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

21 Maart 2008 | Australië, Perth

(Vervolg van mn 9 daagse tour!)

5 daagse tour - Esperance.
Day 1: We waren maar met zn 3-en op deze trip. Een duitse vrouw Zilka, ik en de tour-guide. Dat was dus wel even een tegenvaller. Ik kwam net van een tour terug met 19 mensen en echt super gezellig en druk en nu zat ik op een tour met 2 mensen! Maar uiteindelijk was het eigenlijk beste gezellig! De tour-guide was een onwijs lekker ding, maar een beetje te oud (38). Ook was ie onwijs aardig en wist ie veel te vertellen over vanalles.
De eerste stop was Wave rock. Een 15 meter hoge rots in de vorm van een hoge golf. Best indrukwekkend om te zien. Toen gingen we direct door naar Esperance, wat best een erg lange rit was! Daar aangekomen ontmoette ik mn groep waar ik de rest van de dagen mee zou optrekken. Want de vrouw en de tour-gide (Ashley) gingen naar Adelaide. Dus in Esperance vergezelde ik de groep die op weg was naar Perth vanaf Adelaide. Balen, daar ging de lekkere tour-guide! Haha... Die avond maakten we een strandwandeling. De maan was echt heel erg fel en dat gaf een mooi effect op de zee. We sliepen in kleine tentjes en die nacht viel ik dan ook in slaap met het geluid van de zee op de achtergrond...

Day 2: Vandaag ging ik met Zilka een lange hike doen. We vertrokken om 8.30am. Ashley dropte ons af op Le grand cape beach. Vanaf daar moesten we lopen door de bergen naar het volgende strand, Hellfire bay. Dat stukje duurde ongeveer 2 uurtjes en was echt adembenemend. Wel vermoeiend want we moesten veel klimmen en dr waren grote steekvliegen, auwts! Maar het uitzicht was het allemaal waard. Toen we op Hellfire bay waren hadden we lunch die onze personal tour-guide voor ons had klaargemaakt :) Niet verkeerd als je met een kleine groep bent. Ook namen we een verfrissende duik in de ruige zee. De golven waren echt super groot (groter dan in Surfers Paradise pa ;))En het was dus erg leuk om er in te zwemmen... totdat dr 1 super super super hoge golf kwam, waar ik onderdoor wilde duiken. Maar het had zo'n kracht dat het me tegen de grond aandrukte. Uiteindelijk toen de golf voorbij was kon ik naar boven om adem te halen. Maar ik had mn zij en mn hoofd bezeerd waardoor ik een beetje duizelig was. Maar even het water uit dus... Het was best een enge ervaring!
Na nog even te hebben gezeten voelde ik me weer beter en was het tijd voor het 2e gedeelte van onze hike. We moesten door de bergen van Hellfire bay naar Lucky bay waar onze tenten waren. In dit gedeelte is een busbrand geweest ongeveer een jaar geleden en het is nog steeds gesloten voor toeristen. Maar Ashley had gesproken met de Ranger en die had gezegt dat het goed was als we daar doorheen wilde lopen. Dus we klommen over het "verboden te komen" bord en zette onze tocht vort. Omdat het nog niet zo erg lang geleden was gebeurt, was het niet zo erg groen. Het was interessant om het verschil te zien in vegetatie...
Sommige wegwijzers waren ook omgekomen in de brand en het was daardoor dus extra moeilijk om de weg te vinden. Twee keer waren we echt verdwaald en moesten we terug lopen naar het laaste paaltje om de goede weg te vinden. Het was echt meer een avontuur, wat ik dus wel erg leuk vond! We deden er uiteindelijk 3.5 uur over om ons kamp te bereiken. Het was echt een mega gave hike, met schitterende uitzichten. Het is moeilijk om het over te brengen, omdat je het je gewoon niet voor kunt stellen! Ik heb een paar video's gemaakt, die ik je zal laten zien als ik thuis ben!
Om 4.30pm waren we terug in het kamp. Even uitrusten en toen besloten we om de Frenchman Peak te beklimmen voor zonsondergang. Dus om 6pm vertrokken we voor een erg steile klim naar de top. Vanaf de top konden we ook goed zien waar we hadden gelopen die dag. Helaas viel te zonsondergang een beetje tegen.. maaralsnog hadden we een schitterend uitzicht. Die avond waren we echt helemaal kapot en gingen dus ook op tijd naar bedje! En weer viel ik in slaap met de golven op de achtergrond..

Day 3: Vandaag ging ik met de andere groep mee richting de Sterling Ranges en daar deden we een andere hike, the Castle Rock walk. Niet echt vermoeiend, maar mn benen waren nog niet helemaal hersteld van de 6.5 uur hikes van de vorige dag. Rustig aan ging ik naar boven en uiteindelijk was ik alsnog de eerste, want de andere mensen zijn die zo erg fanatiek helaas. Het uitzicht op de top was mooi, maar ik denk dat ik al n beetje verwend ben hier in oz dus het was niet zo heel erg bijzonder.. haha, maar alsnog altijd lekker om gewoon in het niets te staren en over van alles en nog wat na te denken... :)
Vandaag hadden we niet zo heel erg veel geluk. We hadden namelijk 2 lekke banden, ongelooflijk!
Ook deden we een paar wine tastings! Maar nog steeds hou ik niet zo van wijn, helaas.

Day 4: Vannacht was het echt zo koud dat ik heel erg slecht heb geslapen, mn slaapzak is namelijk niet zo heel erg dik (scheelt weer als je er mee moet sjouwen, maar erg vervelend als het zo koud is). Deze morgen gingen we naar the Giant tree vally. Waar je op 40 meter hoogte door een bos heen loopt.
Toen gingen we naar de tree top walk. Dat is een 75 hoge boom die je kan beklimmen. Jammer genoeg hebben al de mensen in mijn groep hoogtevrees en zijn dus niet zo erg uitdagend. Ik moest dus in mn eentje naar de top, wat natuurlijk mider gezellig was maar wat de pret niet drukte. Het was best eng om zo hoog te klimmen!! Vooral omdat het er niet zo heel erg veilig uitziet. Maar ik het het gered en het uitzicht was geweldig! :)
Toen gingen we door naar Margaret River, Giants Cave. Dat is een grote grot waar je in kan. Je krijgt een helm en een zaklamp en dan kan je de grot in om je weg te zoeken naar de andere kant. Het is soms best wel krap en je moest je er dan ook echt doorheen wringen.. in het midden van de grot deden we onze lampen uit en het was echt pikdonker! Was een leuke ervaring om te doen.
We zetten onze tenten op in the Leeuwin national park waar het voor de eerste keer in deze trip toegestaan was om een kampvuur te hebben. En wat is een kampvuur zonder marshmello's (hoe schrijf je dat?!).
Vanmorgen toen ik wakker werd had ik ook een grote bult op mijn kaak.. had dr niet echt aandacht aan geschonken de hele dag maar 's avonds begon het echt te irriteren. Het was rood, hard en groot, dus we wisten niet echt wat het was. En we weten het nog steeds niet, de guide zei dat het misschien wel een spin bijt was... :S haha creepy!

Day 5: Toen ik deze morgen wakker werd was de bult al stukke minder. En het irriteerde ook niet zo erg meer, gelukkig!
We gingen naar Margaret River. De grootste dichtsbijzijnde plaats in het zuiden van Perth. Daar hebben we 1.5 uur doorgebracht en wat kaas geproofd, maar niks is zo lekker als echte Hollandse kaas!
Na nog verschillende stranden te hebben gezien was het tijd om terug te gaan naar Perth.

We kwamen aan in Perth rond 7pm. Het was een vermoeinde tour. Vijf nachten slapen in een tentje op een klein matrasje is niet echt comfortabel. Ook de groep was niet echt super gezellig en ik had moeite met mn plaats te vinden... maarrr desondanks heb ik een leuke tour gehad met veel dingen die ik nooit meer zal vergeten!

  • 21 Maart 2008 - 07:35

    Syli:

    Heej Sammy!
    Hier dan het vervolg van mijn andere reactie. Wow, klinkt allemaal echt super gaaf. Maar van die grot... Ik krijg meteen nachtmerries aan die film die we ooit hebben gekeken :P Niet echt mijn ding, en dan ook nog die steek! Gelukkig dat alles goed is gegaan en dat je er niet zo'n last meer van hebt. Hoop dat alles goed gaat!
    Liefs

  • 21 Maart 2008 - 16:00

    Papa:

    zucht. ik heb iets gezien van dat mooie land maar kan me denk ik niet echt voorstellen hoe het is waar jij allemaal hebt rond gelopen.op naar bali meis. ik kijk al uit naar je volgnde mail.
    liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 96447

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: