Eerste indruk Indonesie! En Party! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Eerste indruk Indonesie! En Party! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Eerste indruk Indonesie! En Party!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

23 Maart 2008 | Indonesië, Batavia

Heey vrienden!

Gister ben ik dan aangekomen in Bali. Na 6.5 maand moest ik gedag zeggen tegen Australie :( Ik heb daar echt een geweldige tijd gehad..
Maar nu! Indonesie, compleet anders! Haha, ik moest alles even goed op me in laten werken toen ik aankwam in Denpasar, Bali. Iedereen die op je afkomt om te vragen of je een taxi nodig hebt. En dan nog de weg vinden in een vreemde taal. Op het vliegveld heb ik ook gelijk een vlucht geboekt naar Jogyakarta, waar ik nu ben. Alleen kon ik pas de volgende dag vertrekken.. dus toen moest ik toch nog na taxi nemen naar Kuta, een populair plaatsje niet te ver van het vliegveld. Onderweg kwamen de scooters van elke kant aanzetten en dr zijn ook geen voorrangregels ofso, dus gewoon maar doorrijden en hopen dat je niet op elkaar botst.
In het hostel aangekomen, wat in een klein zijweggetje was, wilde ik even lekker n douche nemen.. Dat is even n tegenvaller als je merkt dat ze alleen koude douches hebben. Naja, dan maar even doorzetten! Haha. Na de douche ben ik door Kuta gelopen. Wat een drukte! Auto, scooters, mensen die je wat proberen aan te smeren..
Op gegeven moment probeerde ik een straat over te steken, maar het was best druk. Komt er een mannetje op me af en die zet zn lichtje aan en stopt de auto's voor me zodat ik over kan steken.. :| Dank u! Haha. Ook zijn sommige mensen erg onbeleeft en als jij in de rij staat te wachten gaan ze rustig gewoon voor je staan en doen ze net of ze je niet hebben gezien. Maarja ik negeer ze dan maar gewoon, denk niet dat het zin heeft om Engels tegen ze te praten. :)

Maargoed.. vanmorgen was mn vlucht naar Java en daar ben ik nu. Het hostel word gerund door een erg aardige familie. Ik heb ook al tours geboekt naar populaire tempels en bergen, maar daarover ga ik je wat vertellen nadat ik er ben geweest!

Dit was dus mijn eerste indruk van Indonesie! Nu het belangrijkste punt: PARTY!!!


Hou ZATERDAG 5 APRIL vrij in je agenda! Ik hou dan een klein feestje bij mij thuis, Stockweide 22 in De Zilk!
Het is overdag vanaf 'n uurtje of 12, want 's avonds vlieg ik alweer naar Ecuador! Het geeft mij de kans om iedereen te zien, mn foto's te laten zien en mn verhaal te vertellen enn natuurlijk ook n beetje om mn verjaardag te vieren, dus er is taart!

Lijkt me leuk om je te zien! :) Laat me wel even weten of je komt of niet ensoo... want ik wil wel dat er genoeg taart is voor iedereen! :D

Ik ga nu even lekker wat eten! Spreek en ZIE jullie snel!!

Doeii

  • 23 Maart 2008 - 12:03

    Lies:

    Heey Sam! Ben lekker de eerste die dit leest!;) Dit klinkt idd wel even heel wat anders dan Australië! Hele andere cultuur natuurlijk! Maar ik dacht dat je alleen naar Bali ging...?! Ga je daar nog naar terug dan? Is het nou echt zo'n Bounty eiland als het soms lijkt?! Nou meis nog veeeeel plezier! En zoals je weet kan ik helaas niet op je feestje komen! Maar we moeten maar even zorgen dat we elkaar op Schiphol zien! Dikke kus Lies!

  • 23 Maart 2008 - 12:53

    Papa:

    ja ja . sam een feestje geven en pa mot zorgen dat alles er is ,inclusief taart.
    nou mensen neem maar aan dat ik het met heeeel veeeel pezier zal verzorgen , ik hoop dan ook dat iedereen komt, lekker gezellig en goed voor sam want ze moet even bijtanken wat het nederlands betreft.
    hje vragen???? je weet me te vinden.(in de zilk)
    hee sammy niet te bruin worden he

    papa


  • 23 Maart 2008 - 16:09

    Maris:

    heeeey sammie,
    lijkt me erg gezellie om ff langs te komen :) ik sms je van de week nog wel ffies!! moet ik nu gewoon op je eige nummer smsu?? of kan ik beter even mailen?? ik spreek je!!

    Veel lliefs slakkie

  • 23 Maart 2008 - 22:25

    Syli:

    Heej Sammy!

    Jaaa, dat klinkt inderdaad als indonesie ;) Hoop dat het daar leuk is! Zaterdagoverdag moet ik wel werken, maar ik probeer wel vrij te vragen! Have fun sweety!
    Liefs Syli

  • 24 Maart 2008 - 20:12

    Mary:

    Hey Sam,
    je bent wel in het geboorte land van Henk he. fijn dat je binnenkort even thuis komt, bijna 20 jaar, en dan al zo'n beleving achter je, geweldig!!!
    wij komen zeker 5 april, als eerste voor jou maar natuurlijk ook voor de taart, die je vader gaat regelen blijkbaar.
    Nou Sam geniet er nog even lekker van en we zien je snel.

    dikke kus Mary

  • 25 Maart 2008 - 11:28

    Jolly:

    Hoi Sam,

    Ik ben natuurlijk van de partij op 5 april. Zijn er nog dingen die je leuk vindt en mee kunt nemen naar Ecuador? dan krijg je dat van me kado.
    Ik dacht ook dat je Bali ging bekijken, ik hoop dat je daar ook tijd voor hebt, want het lijkt mij een heel mooi eiland.
    Heb je ondertussen al een warme douche gevonden, dat lijkt me toch lekkerder.
    Hier is het al 5 dagen lang aan het sneeuwen met tussenpozen. Dan is het wit en dan is het alweer gesmolten en zo gaat het maar door.Net boven het vriespunt. En dat rond Pasen!!Echt balen. Geniet lekker van de sfeer en het warme weer en al het moois dat je nog gaat zien.
    We zien je gauw.Doei, doei.Jolly.


  • 28 Maart 2008 - 09:38

    Elles:

    Ej Samsje,
    natuurlijk ben ik er ook bij volgende week. Het zal wel weer even vreemd zijn voor je om weer terug in Nederland te zijn straks. Voor mij is het altijd al vreemd als ik maar een paar weekjes op vakantie ben geweest. Ik wacht in ieder geval met smart op al je verhalen en ik zie je gauw. Heel veel dikke knuffels,
    LS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 96439

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: