Bali! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Bali! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Bali!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

01 April 2008 | Indonesië, Batavia

Hey hey!

Hier mijn vervolg verslag vanuit Indonesie. De laatste 5 nachten ben ik op Bali geweest. En zometeen is het dan tijd om op het vliegtuig te stappen naar huis!

Zoals ik al zei aan het eind van mn vorig verhaal, was het best raar om tussen alle lokale mensen in te zitten. Niet dat ze onaardig waren ofso, maar ze zitten je echt aan te staren de hele tijd. Na 2 uur rijden kwam ik aan in Lovina, Kalibukbuk. In het hoogseizoen schijnt het een enorm leuk en gezellig plaatsje te zijn aan het strand. Maar in het laag seizoen is er niets te beleven. Ik was ongeveer de enige toerist. Maar wel hele aardige mensen hier. Ik wilde na Lovina eigenlijk naar Penelokan waar je Mt Batur hebt en lake Batur. Maar omdat het laagseizoen was, was er geen transport naar dit plaatsje en een taxi kostte teveel. Dus toen ik dat had opgegeven en uiteindelijk had besloten om met t lokale transport naar Amed te gaan, kreeg ik n lift aangeboden. De familie waar ik verbleef moest met de vrachtwagen ergens in de buurt van Penelokan zijn en wilde me voor een klein bedrag daar droppen.. geniaal! Dus tas op het dak en daar gingen we.

Toen ik in Penelokan uitstapte werd ik al benaderd door tig mensen om te vragen of ik al accomodatie had. Dus dat was ook geen probleem. Ik sliep in Kedisan een klein plaatsje aan het Baturmeer. Het hotelletje lag aan het meer dus ik had een prachtig uitzicht.
De volgende dag (nacht) ging ik de vulkaan Batur beklimmen. We vertrokken om 4 uur en de klim was behoorlijk pittig, vooral omdat het donker was en je echt goed moest concentreren waar je je voeten moest plaatsen om niet te vallen. Maar het uitzicht en de zonsopgang waren prachitg, we hadden geluk dat er niet TEveel wolken waren dit keer. Na de zonsopgang gingen we verder naar een andere krater waar we eieren gingen stomen. We groeven een kuil in de grond en stopten daar de bananen en eieren in. Maar er waren echt veel apen op die plek (waarschijnlijk omdat ze wisten dat daar eten was te vinden) en 1 aap was dus ook zo bijdehand om n ei te jatten net toen we even niet keken! Haha.. Maar de eieren waren lekker, de bananen waren echt niet te eten dus die gaven we toen maar aan de apen. Na nog 1.5 uur bergafwaards te lopen waren we weer terug bij de auto. In mij groep waren 3 mensen vanuit Ubud en die gingen ook weeer terug naar Ubud. En dat was precies de plaats waar ik ook heen wilde. Dus na een beetje onderhandelen kon ik meerijden met hun naar Ubud voor echt bijna niks! :) Goed geregeld. Dus snel terug naar het hotel.. mn tas inpakken en hoppa daar gingen we; op naar Ubud.

Ubud schijnt een heel leuk plaatsje te zijn en daar hebben ze ook wel gelijk in. Momenteel is het niet te druk, maar gewoon relaxt. Er zijn echt super veel stalletjes met van alles en nog wat en je kan de prijs echt onwijs naar beneden halen, want het is nu laagseizoen en ze zijn al blij als ze IETS verkopen. Niet verkeerd dus.
Ik verbleef hier twee nachten en de eerste nacht ben ik naar een show geweest. Ze voerden traditionele dansen uit, wat erg leuk was om te zien voor een keer. Helaas was het vrij plotseling dat ik daar terecht kwam, dus had ik mn camera niet bij me. Maar zoals altijd: het staat in mijn herinnering gedrukt :)
De volgende dag ben ik een beetje rond gaan lopen door Ubud en ben ik naar het Monkey forest geweest. Dat is, zoals de naam al zegt, een bos met apen. Je kan bananen kopen om ze te voeren, maar je moet wel uitkijken want ze zijn een beetje ongeduldig; voor je het weet heb je dr 1 op je schouders, wat niet zo heel prettig is met hun nagels.

De volgende dag vertrok ik terug naar Kuta, waar ik ook mn eerste nacht had doorgebracht wanneer ik aankwam in Bali. Kuta is voor de Australische surfdudes wat mallorca en salou is voor ons zeg maar. Super druk dus en alleen maar party-en. Heb vannacht echt super slecht geslapen door al het lawaai enn ben lek gestoken door de mossies; leuk zo'n laatste nacht! Hahaha, maar nu kan ik wel lekker slapen in het vliegtuig denk!
Vandaag wilde ik in de morgen naar een tempel gaan, maar omdat het zo'n beetje de hele tijd regende heb ik daar maar vanaf gezien. Ik ben gewoon beetje rond gaan lopen en heb even op het strand gezeten.

Nu nog even ergens wat eten en dan is het tijd om een taxi te nemen naar het vliegveld!! :) Ik heb het weer even bekeken en het voorspeld niet veel goeds. Maar het schijnt droog te zijn als ik aankom :) Helaas geen sneeuw, dat was wel even leuk geweest!

Tot snel! Byeee

  • 01 April 2008 - 06:33

    Bianc:

    Waarschijnlijk heb je al gezien ten tijde dat je dit leest, heerlijk he!
    xXx Bianc

  • 01 April 2008 - 10:47

    Jolly:

    Sam, als je dit nog leest. Ik wens je een heel goede reis terug.
    Tot gauw.

    Jolly.xxx

  • 01 April 2008 - 12:50

    Syl:

    Heej Sammy!

    Nou, tot snel dan! Ben benieuwd naar de foto's! Liefs

  • 01 April 2008 - 15:45

    Papa:

    nou het aftellen kan beginnen

  • 06 April 2008 - 13:15

    Alie:

    Nou ik heb je eindelijk gevonden, ook op hyves, dus ik kan eindelijk alles gaan lezen. Daar ben ik een hele tijd zoet mee, dus als ik gelezen heb, ben je waarschijnlijk al weer bezig met terug komen uit Equador. Veel plezier en geen enge dingen doen. Alie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 96451

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: