Ecuador, Quito!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Ecuador, Quito!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Ecuador, Quito!!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

12 April 2008 | Ecuador, Quito

Hola iedereen, hier ben ik weer...

Ik weet het; het heeft even geduurd, maar het is dan ook best even druk zo'n eerste weekje in een nieuwe stad, met nieuwe mensen, nieuwe school en een nieuw huis..

Allereerst wil ik nog iedereen even bedanken die er zaterdag bij waren. Leuk dat jullie er waren, ik vond het echt super gezellig :)

Woensdag 2 april kwam ik om 11.00 aan op schiphol waar vrienden en familie me op stonden te wachten.
Het was erg druk de 4 daagjes thuis, met veel familie en vrienden over de vloer. Maar het was erg leuk om iedereen eventjes te zien. Het was ook heeeerlijk om weer even 3 nachtjes in mn eigen bedje te slapen! :D Maar zaterdag was het dan alweer tijd om mn tas te pakken en op het vliegtuig te stappen!

ECUADOR!!
Zondag ochtend kwam ik dan aan in Quito (lokale tijd). De vlucht (van 15.5 uur)en alles had me aardig opgebroken en ook de hoogte hier (2850 meter) speelde parte. Dus eerste dag heb ik groten deels geslapen en ook de eetlust was totaal verdwenen. Maandag ochtend was mn eerste dag op school. Gelukkig door het vele slapen, voelde ik me al stukke beter. Ik begon met een introductie over de school en over de activiteiten die er allemaal zijn te doen naast de school. Dat was allemaal in het engels, gelukkig :)
Toen was het tijd om een test te maken die zou bepalen in welk level ik zou komen. Maar die test vond ik een beetje overbodig aangezien ik niks in kon vullen en dus alleen maar hebt gegokt. Waaruit blijkt dat gokken niet mn sterkste punt is want ik zit in level 1 weliswaar!:D

Deze week privelessen gehad om een beetje op gang te komen, maar ook lessen gehad met mensen die hier al 6 maanden zitten. Raar genoeg zijn dat er best wel veel en iedereen spreekt dan ook best goed spaans al. Ik hoop dat ik dat ook bereik in mn 3 maandjes! Maar dat moet lukken denk :) Ik versta na 1 week al aardig wat en ook kan ik dr een paar losse woordjes uitpersen.

Verder zijn de studenten ook erg aardig allemaal. Er zijn ongeveer 22 studenten in de school op het moment en 6 daarvan spreken Nederlands, te veel dus. Ik probeer n beetje met de serieuse en non-nederlandse mensen op te trekken, wat me tot nu toe wel aardig lukt.

Dan zal ik ook nog wat vertellen over de residentie waar ik zit. Het schijnt n nieuwe residentie te zijn, want ik ben de enige buitenlandse student hier (verder is er nog een Equadoriaans meisje) en niemand op school wist dat er nog nandere residentie was. Het is me wel aangeboden om van residentie te wisselen, maar eigenlijk bevalt t me hier wel. Mijn kamer is echt super cool en luxe en de familie die hier woont is ook erg aardig (denk ik, aangezien n conversatie nog niet echt wil lukken in het spaans). Ik voel me hier net een koningin aangezien alles voor me bijna word gedaan. 's Morgens heb ik een heerlijk ontbijtje met vers fruit. Daarna ga ik lopend naar school, wat ongeveer 25 minuutjes duurt. Tijdens dat ik op school zit word mn kamer opgeruimd; bed opgemaakt en mn kleding opgevouwen en in mn kast gelegd. Ook word 1 keer per week mn kleding voor me gewassen (haha, wat n lachertje he). Na school gaan we ergens lunchen met zn alle en dan ga ik meestal met de taxi naar huis, aangezien het meestal regent in de middag(ja het weer is hier helemaal niet zo mooi, ik had mn winterjas wel mee kunnen nemen en ik ben ook mn mooie bruine kleurtje bijna kwijt :(). Maar dat kost me iets van 60 eurocent. Ik heb gratis wireless internet op mn kamer en om 19.30 is het tijd om avond te eten. Nou moet ik zeggen dat dat eten niet echt te eten is, maargoed.. dat is misschien ook wel goed voor het afvallen. Compenseert het weer met Australie... :S

Dinsdag avond ben ik ook nog naar het concert van Bryan Adams geweest, wat erg gaaf was. Het Equadoriaans meisje, Mercedes, vroeg of ik mee wilde.. dat laat ik me natuurlijk geen tweede keer zeggen! :)
Gisteravond heeft de familie me meegenomen op een tour rond de city. Ze vonden dat ik het historische centrum (Quito heeft 2 centrums; het historische centrum en het moderne centrum) moest zien bij nacht en dus namen ze me mee in de auto. Ze hebben me alle kerken laten zien, wat er maar liefst 18 zijn. Helaas zijn we niet gestopt om ze te bekijken of om een foto te nemen, maar het was alsnog gaaf om alles zo te zien bij nacht. Achteraf bedankte ik ze dat ze zo vriendelijk waren geweest om mij alles te laten zien, maar ipv mijn dank aan te nemen bedankten ze mij voor mijn gezelschap.. :| 'mmm okee, graag gedaan.

Vanavond gaan we stappen hier ergens in Quito, ben benieuwd hoe dat is. Volgende week staan dr nog allemaal andere leuke dingen op de planning (naast natuurlijk hard studeren). Duss voor nu hou ik het even voor gezien.
Jullie horen weer van me volgende week!

Chao!!

PS: de foto's van de eerste week staan op internet! Check:
www.samanthaa16.spaces.live.com

PSS: Voor alle mensen die het leuk vinden om briefen, kaartjes en andere leuke dingen te sturen. Alles is welkom op het adres:

Sam
Av. Eloy Alfaro N45-31 y Los Granados
Familia Rivadeneira Alcázar
Quito, Equador

Mijn nummer hier is:
+5938 4091817
(hou er rekening mee dat het 7 uur vroeger is)

  • 12 April 2008 - 06:42

    Papa:

    ha die sam
    wel goed dat ze je die kerken hebben latn zien , mocht het gebeuren dat je plotseling het geloof vind dan weet je er tenminste een te vinden.
    ik heb je op google earth op gezocht.het is daar wel allemaal erg grauw als ik het zo zie . het is goed te horen dat je bij een leuke fam zit , alleen dat ze alles voor je doen is minder:)
    he zoals gewoonlijk geniet en maak er wat van.
    wederom ben ik trots op je voor de keuzes die je daar gemaakt heb.

    liefs papa

  • 12 April 2008 - 08:03

    Syl:

    Heej sammy!

    Klinkt erg leuk allemaal! Hoop dat het een beetje gaat lukken met school en met Spaans uiteraard ;)

    Love you! Syli

  • 12 April 2008 - 08:23

    Jeff:

    Hey boef,

    Volgens mij ben je gewoon in een ****** sterren hotel beland ofnie? super relaxt gewoon! Zaterdag was het indd erg gezellig vooral met die gekke oom uit het buitenland (friesland).

    Nouw sammie houw je goed en we spreken elkaar snel weer. Heel veel suc6 op school!

    Dikke kus en knuf Jeff

  • 13 April 2008 - 02:52

    Ferry:

    heeey sammie
    Doe mij zo'n gastgezin klinkt allemaal wel heel erg relaxt je gaat nou niet terugkomen als een verwent nest he want die service hoef je van mij niet teverwachten natuurlijk:P
    maar goed echt superleuk om je verhaal weer te lezen
    spreek je snel weer

  • 16 April 2008 - 12:48

    Sita:

    ik ben een beetje laat met mijn reactie.Zoals ik het lees word je daar heerlijk verwent.Veel succes op school en veel plezier.VAN HARTE GEFELICITEERT met je verjaar dag van ons allemaal ,en ik hoop dat je een leuke dag hebt.
    Veel liefs en knuffels van ons.

  • 21 April 2008 - 08:40

    Bianc:

    Ha die Sam,
    Alles goed? Nog een leuke verjaardag gevierd? Ik heb de hele dag aan je gedacht, heb je het gemerkt?
    Heb je mn clip nog gehad? Gemaakt bij Corpus in Leiden, erg gaaf!
    Heel veel kusjes,
    Bianc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 96417

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: