Living in a big city.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Living in a big city.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Living in a big city..

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

26 April 2008 | Ecuador, Quito

Heey amigos!

Hoe gaat het ermee? Allereerst wil ik jullie allemaal even laten weten dat ik nog leef. Geen busongeluk gehad en ook niet omgekomen in een brand in een discotheek hier in Quito! :) Gelukkig maar! Nu dat duidelijk is kan ik gaan vertellen over mijn nieuwe avonturen hier in Quito.. :)

Ik begin eindelijk een beetje te wennen hier. Ik weet nu hoe ik het makkelijkste ergens kan komen, hoe ontzettend leuk je kan stappen hier :), dat je altijd een warme trui en een paraplu mee moet nemen als je de deur uit gaat en dat je altijd op je spullen moet letten want er wordt echt heel veel gejat. Verder gaat mn spaans met stappen vooruit, en denk ik dat bij de tijd dat ik hier wegga, ik wel een aardig woordje spaans spreek :)
Ik moet wel zeggen dat het me super bevalt (behalve dat je zo goed op je spullen moet letten natuurlijk). Ik woon voor het eerst in mn leven in een grote stad. In Brisbane woonde ik in een buitenwijk, dus dat is toch anders. Maar zodra ik nu de deur hier uitstap, bevind ik me in alle drukt en herrie van een stad. De bus die langs mijn huis rijdt kan je stoppen waar je maar wilt en je kan ook uitstappen waar je maar wilt, ideaal. Met 10 minuutjes ben ik op school.

Vorige week dinsdag ben ik naar "Midad del mundo" geweest. Het is ongeveeer 1.5 uur met de bus naar het noorden. Je bent daar, zoals de naam al zegt, in het midden van de wereld. Soms is het voor toeristen een beetje verwarrend want er zijn 2 plaatsen waar ze zeggen dat daar de evenaar loopt. Dat komt omdat ze lang geleden nog geen GPS systemen hadden e.d. en dus ook niet precies konden uitrekenen wat het midden van de wereld was. Toch zaten de Franse er niet echt heel erg naast, want ongeveer 50 meter verder is tegenwoordig de 'echte' evenaar. Je krijgt daar een kleine rondleiding en ze laten je verschillende experimentjes zien. Bijvoorbeeld met het bekende water. Aan de noordelijke kant van de evenaar spoelt het water weg tegen de klok in en in het zuidelijke gedeelte spoelde het water weg met de klok mee. En je raad het al, in het midden ging het recht het putje in. Verder was er een proefje met een ei. Midden op de evenaarslijn moesten we dat ei proberen op een spijker te zetten. Wat mij echt niet lukte, maar ik heb ondertussen wel gehoord dat het mogelijk is want een ander meisje van school deed t in 30 sec, gewoon 'n kwestie van mazzel waarschijnlijk. Verder moesten we nog met onze ogen dicht lopen op de evenaar en dan merkte je dat je je balans niet kon houden, beetje raar maar het blijkt waar te zijn.

Enn toen de volgende dag was ik jarig! In het begin voelde het gewoon als elke andere dag, maar 's middags gingen ze voor me zingen op school en kreeg ik 'n kaart en een ballon (die later van me werd gejat door een klein meisje, want die vond m helemaal geweldig). Ook gingen we uit eten naar een erg leuk en lekker restaurantje :). 's Avonds had de familie hier in de residence een taart voor me gebakken en ook zij gingen voor mij zingen, dus uiteindelijk heb ik nog een erg leuke verjaardag gehad.
De volgende dag (donderdag) gingen we stappen, nog een beetje om mn verjaardag te vieren. Het was echt super gezellig, misschien wel een beetje TE gezellig (als dat kan) maar de volgende dag zat ik gewoon weer in de les om 9 uur 's morgens :) Braaaf meisje...

Afgelopen weekend ben ik zaterdag naar Otovalo geweest. Dat is een klein plaatsje 3 uur met de bus vanaf Quito naar het noorden. Het staat bekend om zijn grote markt op zaterdag. Je kan er van alles kopen en is erg leuk om even rond te lopen. Alle dingen zijn handgemaakt, van kleding tot beeldhouwwerken. Ik heb een erg leuke trui gekocht (vind ik zelf, er zijn mensen die hem erg lelijk vinden :)). Na de markt gingen we naar een waterval, Pegucha. Het regende de hele tijd al een beetje en bij de waterval waaide het ook nog is, duss echt goed konden we de waterval niet bekijken want dan werd je kletsnat.

De rest van het weekend heb ik niet zo veel gedaan. Zondag kwamen er 2 nieuwe studenten. Twee meiden; Jennifer uit de states en Natasha uit Rusland. Natasha is mijn roommate, maar blijft hier maar voor 2 weekjes en Jennifer is hier voor 2 maandjes. Dus dat is wel gezellig, ben ik iig niet meer alleen!

Eergister hadden we een eetfestijn op school. Ieder land moest een typisch gerecht maken van zijn land. Ik en de andere nederlanders hadden borrelhapjes gemaakt, wat nog best moeilijk was want ze kennen hier bijvoorbeeld geen augurken of haring e.d. Dus moesten we een beetje improviseren. Uiteindelijk was het nog best leuk geworden en de meeste mensen vond het nog lekker ook. Ook de gerechten van de andere landen waren allemaal erg lekker, dus het was zeer geslaagd. :)
's Middags na het eetfestijn ging ik met Jennifer de stad in. Toen we in de bus stonden (want je kan nooit zitten, t is altijd super druk), maakte de bus opeens een noodstop. Gelukkig hielden Jennifer en ik ons goed vast, maar heel veel andere mensen vielen naar voren. Het bleek dat de buschauffeur een motor had aangereden. Dus wij werden uit de bus gehaald en toen we stonden te wachten op de volgende bus reed een man in een auto in op een taxi die stil stond naast de stoep. Het was echt super grappig om iedereen te zien. Want het was echt een groot zooitje. Maargoed, uiteindelijk is niemand echt gewond geraakt en konden Jennifer en ik na 30 min vertraging onze weg vervolgen naar de stad. Ik moet zeggen dat ik vandaag wel spierpijn heb in mn arm en mn buik, want om me vast te houden en niet te vallen moest ik wel wat inspanning voor gebruiken, wat ik natuurlijk niet meer gewend ben! :S

Gister had ik een test. Elke 3 weken heb je een test om te kijken of je klaar bent voor het volgende niveau.
Verder ben ik begonnen met salsa lessen. Ik vond dat ik dat wel moest doen nu ik hier in Latin-America ben. Elke maandag heb ik prive les en ik vind het echt super leuk. :)

Ik denk dat dit de hele update is. Vanavond gaan we gezellig op stap en voor van het weekend staat weer iets anders op het schema, maar daar vertel ik de volgende keer weer over.

Chao amigos!

PS: foto's staan op internet!

  • 25 April 2008 - 23:12

    Arjan:

    He Sam,
    Wat leuk om weer wat van je te horen, maar wat doe je nou weer in ecuador SUPER!! ik het net me goud afgedanst en ga volgend jaar ook beginnen met Salsa. Hoe lang blijf je nu weg? Kan je als je thuis ben nog wel zonder reizen :) nou heel veel succes daar en hoor graag weer snel van je.

    Dikke knuffel

  • 26 April 2008 - 09:17

    Papa:

    he meis
    het is leuk om dingen te lezen die je me nog niet verteld heb door de phone.
    ik geloof dat het tijd word dat ik ook maar salsa ga doen want ik blijf achter bij jou en ferry.
    ik hoorde van cathy dat in biodanza ze ten zuiden van de evenaar de beginnende cirkel ook rechts om draaien net als het water , maar hier bij ons dansen we links om.
    grappig he.
    ik ben blij te horen dat je verjaardag zo leuk is geweest want ik zat er wel een beetje mee of je het wel leuk zou hebben.
    op de een of andere manier krijg jij het altijd wel weer voor elkaar om iets op een positieve manier binnen te halen.
    zoals je wel zegt : je krijgt wat je verdient:):):):):)
    geniet zoals gewoonljk lkker van het leven daar en pas op je spullen.

    liefs papa

  • 26 April 2008 - 16:56

    Syli:

    Heej Sammy!

    Leuk om weer te lezen hoe het daar allemaal gaat! Ik ben ook blij dat je verjaardag leuk was, ik was een beetje bang dat er niets aan gedaan zou gaan worden.
    Ben benieuwd naar de uitslagen van je test! Hoop ook dat mijn kaartje er snel aankomt ;)

    Have fun! Liefs Syli

  • 27 April 2008 - 14:53

    Jolly:

    Hoi Sam,

    Como estas. Ja ja, leuk he, dat spaans.Misschien kunnen we als je terug komt af en toe oefenen.
    Leuk dat ze allemaal wat aan je verjaardag deden. Het moet toch wel iets van een feestje zijn,he?

    En te gek dat je ook salsadansen leert. Ik ben gisteravond met een paar mensen waar ik mee op dansen zit in Amsterdam wezen salsadansen in Vinomio. Hardstikke leuk.n je kan ook meteen je Spaans blijven oefenen daar, want er waren heel veel Cubanen. Stefanie heeft er met aardig wat gedanst en gesproken.

    Ik ben trouwens blij dat je het zo naar zin hebt. Jammer dat ze het zo op je spullen hebben voorzien. Zelfs je ballon!Te gek voor woorden,haha.
    En 2 nieuwe meisjes erbij, kan je je netwerk weer wat uitbreiden.
    Nou, ik zou zeggen, vermaak je verder, doe voorzichtig in bussen en sterkte met je spierpijn. Ik hoop dat het snel over is.

    Dag Sam, liefs en kus.


  • 27 April 2008 - 16:43

    Ferry:

    Heey sammie

    goed om te lezen dat alles zo goed gaat super leuke verjaardag gehad en weer allerlei bijzondere avonturen beleefd dat heb je toch maar weer goed voor elkaar
    het klinkt allemaal weer als geweldige eravringen
    ik spreek je snel
    xxx

  • 27 April 2008 - 19:54

    Lies:

    heeey sam!
    Echt weer heel leuk om al je verhalen te lezen! Wel fijn dat er nu wat meerdere studenten bij je in de residentie zitten! En salsa is wel erg gaaf he?! Heel veel plezier nog en ik hoop dat ik je snel weer spreek!
    Liefss

  • 06 Mei 2008 - 12:14

    Bianc:

    Ha die Sam!
    Zozo, je maakt weer wat mee.. Tis hier nu heeeeeerlijk weer en ik zit dan ook lekker veel buiten. Hoe is jou weer? Behalve de plotselinge regenbuien dan..
    Wij zijn vorige week lekker naar oostenrijk geweest waar het ook lekker was, dus ben benieuwd naar jou weertje.
    xXx Bianc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 96414

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: