Eerste weekend weg uit Quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Eerste weekend weg uit Quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Eerste weekend weg uit Quito!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

07 Mei 2008 | Ecuador, Quito

Hallo!!

Hier zijn we weer, keurig op tijd dacht ik niet? Nog geen 2 weken geleden, maar wel al 2 weekenden geleden was mijn laatste bericht. En de weekenden zijn altijd de tijden waarin de spannendste dingen gebeuren. :)
Ik krijg ook al te horen van een heleboel mensen hoe ontzettend lekker weer het al is in Nederland. Ik hoop dat dat zo blijft tot van de zomer, want ik wil daar natuurlijk ook wel ff van genieten. Hier wordt het weer ook steeds beter, maar zodra de zon weg is, is het best frisjes. Ze zeggen dat het vanaf mei beter weer word, met minder regen.. duss daar kijk ik naar uit.
Voor de rest ben ik hier vandaag precies 1 maand!! :D Wat gaat de tijd toch hard zoals altijd. Over 3 weken heb ik al mn examen hier en dan nog maar 6 weekjes en dan vlieg ik naar Fer!

Het weekend voor dit weekend, dus ongeveer 1.5 week geleden, bleef ik in Quito. Samen met Jennifer ben ik naar el centro historico geweest, zowel zaterdag als zondag. Het is echt geweldig daar. Veel pleintjes waar mensen gewoon gezellig zitten te praten, muziek, kleine winkeltjes en natuurlijk kerken. Ik heb ze niet allemaal bekeken, maar wel een paar en ook al heb ik niet zoveel met kerken, dit heeft toch wel iets bijzonders :) De 1 is nog mooier dan de ander. Maar ze zijn wel verspreid dus om ze allemaal te willen zien heb ik nog wel een weekend nodig. Maargoed, dit was dus gewoon een relaxt weekendje..

Toen gewoon een weekje school gehad en het was een erg kort weekje want donderdag 1 mei is hier een officiele vakatiedag en dus kreeg iedereen een lang weekend. Yeaaah! Snel plannen maken voor het weekend wat we wilden doen. We besloten (ik en n paar vrienden van school) om naar Banos, Riobamba, La Nariz del Diablo en Guayaquil te gaan en dan vanaf daar weer terug naar Quito. Dat is een mooi rondje en precies genoeg voor 4 dagen. Duss daar gingen we. Woensdag middag direct na school met de bus naar Banos. Dat is opzich al een nieuwe ervaring. Het beste is om naar de rotonde vlakbij de busterminal te gaan en daar gewoon te wachten tot dat mensen de plaats roepen waar je heen wilt. Dan moet je snel rennen om nog op tijd de bus in te komen voordat ie alweer weg rijd. Maar het schijnt makkelijker te zijn dan echt de terminal in te gaan, want dat is zo groot dat je gewoon niet weet waar je moet zijn :) Maar alles ging goed en na 15 minuutjes wachten zaten we in de goede bus richting Banos. Ongeveer 3.5 uur rijden ten zuiden van Quito. Daar ging ik.. eerste weekend weg uit Quito!! Spannend..

Om ongeveer 6pm uur kwamen we aan in Banos. Na in te hebben gecheckt in ons hotel gingen we een paar travelagencies af om te kijken wat er allemaal te doen viel. We besloten om de volgende dag te gaan raften en daarna een tour te maken naar alle watervallen. Top geregeld dacht ik :) Op tijd naar bed de volgende dag was een drukke dag..

We stonden om 8 uur op want om 9 uur moesten bij de travelagency zijn. Na een 45 minuten rijden waren we aangekomen bij het beginpunt van het raften. Ik wilde wel even de rivier bekijken, dus ik liep er naartoe en toen... FLATS!!! In de koeienstrond. Getverdemme! En je zult het wel zien op de foto, mn schoen is niet meer te herkennen. Gelukkig moest ik toch nieuwe schoenen kopen, want deze vielen bijna uit elkaar, maar wel een beejte jammer dat ik zo afscheid moest nemen van mn arme schoentjes. Ze hebben trouw gediend in Australie. :(
Na instructies van ongeveer 1 uur en na ons te hebben verkleed waren we klaar om te vertrekken. In het begin was het best eng, maar na een tijdje raakte je eraan gewend en was het best leuk. Tot halverwege... Daar ging het een beetje mis waardoor 3 mensen (waaronder ik) uit de boot vielen. Geen groot probleem we hadden geoefend wat te doen in zo'n situatie dus we zaten binnen 5 minuten weer in de boot, maar toch had ik mezelf bezeerd aan de rotsen. :( De rest van de tocht verliep rustig en zonder enige problemen, maar ik was toch blij dat ik er was!! Toen we eindelijk aan land waren en ons hadden omgekleed (het was koud!!) ging ik toch maar even langs het ziekenhuis om naar mn knie te laten kijken. Hij was behoorlijk dik geworden namelijk. Maar dat bleek zonde van mn tijd te zijn. Ze vertelden me niks echt nieuws en ze hadden zelfs geen ijs, niks!
Maar de conclusie was dat ik er toch maar even foto's van moest laten maken, okay: Gracias!
Dus terug naar Quito, want hier zit een groot en goed ziekenhuis. Daar ging mn hele weekend trip! Woensdag middag weg en donderdag avond terug in Quito. Gelukkig bleek alles in orde te zijn met mn knie. Het is alleen behoorlijk gekneusd dus loop nu met een spalk, maar ik moet zeggen dat het al aardig beter gaat en ook de zwelling is aan het verdwijnen.

Maar alsof het nog niet erg genoeg was werd ik vrijdag eind van de middag erg ziek. Ik hield niks binnen, zelfs geen water en kreeg daardoor uitdrogingsverschijnselen (goed woord voor galgje) duss toen maar weer terug naar het ziekenhuis. 2.5 uur aan het infuus gelegen en toen voelde ik me al aardig beter. Ze denken dat het een infectie aan mn maag is geweest van het eten, maar als ik het zeker wil weten moet ik dat laten onderzoeken enso. Momenteel voel ik me weer helemaal beter, heb giga veel medicijnen moeten slikken zowel voor mn knie als voor de infectie. Maar het heeft gewerkt, denk ik.

Deze week gewoon weer naar school gegaan. Ik heb mn test gehaald waar ik de vorige keer over vertelde dus zit nu in level 2. Weer nieuwe dingen om te leren :)

Duss al met al was mijn eerste weekend weg uit Quito niet zo heel erg goed bevallen! ¡Qué pena!, zeggen ze hier dan. Maar niet getreurd dit weekend ga ik het weer opnieuw proberen. We hebben grote plannen, ben benieuwd of het door gaat allemaal :)

Sorry dat het ditmaal niet zo'n fleurig verhaal was, maar het hoort er ook bij he. Reizen gaat niet alleen maar over rozen..

Hoop jullie volgende keer te verblijden met een leuk en gezellig verhaal!

Chao amigos! Hasta luego.

Sam

Foto's volgen snel! (sorry je moet nog even wachten om me te kunnen zien met mn voet in de koeienstrond)

  • 07 Mei 2008 - 06:11

    Papa:

    ha sammy
    je schrijft of het allemaal niets is maar ik denk dat het niet zo makkelijk is geweest als je doet voorkomen.
    maar ok .
    ik hoop dat je hetwat rustiger aan doet :) hoef ik me niet van die zorgen te maken.
    maar an de andere kant......................geniet meis.

    liefs papa

  • 07 Mei 2008 - 08:40

    Conny:

    Hey Sam,
    Gelukkig dat het nu weer goed gaat. Tis natuurlijk wel vervelend maar wat je zegt: het hoort erbij en je beleeft wel wat! Hier inderdaad heerlijk. We hebben al een paaar keer in zee "gezwommen". Heel veel plezier. Liefs Conny

  • 07 Mei 2008 - 08:43

    Lies:

    Hey Sam!
    Nou nou, dat klinkt niet zo mooi allemaal! Maar idd, zoals je al zegt, niet alles kan altijd goed gaan! Gelukkig gaat het nu weer goed met je! Maar volgens mij heb je het voor de rest wel weer erg naar je zin daar zo?! Hoop dat ik je snel weer spreek op msn/skype!
    Heel veel plezier, en doe voorzichtig;)
    Dikke kus Lies

  • 07 Mei 2008 - 09:01

    Elles:

    Hej Sammie,
    Wat een toestand zeg. Maar ja, het moest er ook wel een keer van komen als je zo'n tijd weg bent.:P Ik ben in ieder geval blij om te horen dat het weer helemaal goed gaat met je. Verder is er hier niet zo veel spannends aan de hand. Het is lekker weer, dus ik zit voornamelijk op het strand of op het terras en anders ben ik aan het werk. Maar goed, dat heeft ook wel zo zijn charmes. Ik verheug me erop dat je weer terug komt van de zomer! Gaan we weer lekker met z'n allen op een terrasje zitten, heb er nu al zin in. :D Maar tot dan, have fun en... niet meer uit boten vallen ofzo he!:P
    Hele grote knuffel van mij!

  • 08 Mei 2008 - 05:34

    Ferry:

    hey sammie
    als altijd lekker nuchter en positief blijven runs in the family;) heb er nu al erg veel zin in dat je hierheen komt gaan we zeker een gezellige tijd van maken, heb nog een beetje wat goed te maken van de vorige keer;)

    xxx

  • 09 Mei 2008 - 09:14

    Jolly:

    Hoi Sam,

    Na het verhaal van je vader over al je gebeurtenissen, vind ik jou verhaal wel heel onderkoeld, hoor. Maar misschien heeft hij er iets heel spannends van willen maken.
    In ieder geval ben ik blij dat je weer een beetje op de been bent en je beter voelt.Maar wees op je hoede voor hard remmende bussen en kantelende bootjes voortaan. Volgens je vader ben je ziek geworden van het vuile water van de rivier, daar hoor ik je helemaal niet over.En die foto van die koeienschoenen wil ik wel erg graag zien. Kennelijk moest je echt afscheid nemen van die schoenen.
    Te gek dat je nu trouwens op niveau 2 zit met je Spaans. Red je je al aardig nu? Volgens mij gaat het onwijs snel als je het iedere dag moet spreken.
    Veel succes met je toetsen en je examen, maar dat duurt nog wel een paar weken.Is het geen leuk idee om een tolkopleiding Spaans te gaan doen op de universiteit?Er is heel veel vraag naar vertalers. Mijn Spaanse juf heeft buiten dat ze les geeft, heel veel aanvragen om dingen te vertalen en je kan later ook thuis lesgeven.Ik hoop niet dat ik je nu in de war breng, want je weet nog steeds niet echt wat je wilt, he? Maar goed.
    Hoewel de tijd echt voorbij schiet,he, je zit al bijna op de helft van je verblijf daar, toch? Ik hoop dat je tijd genoeg hebt om alles te zien.
    Heb je ondertussen leuke vriendinnen en vrienden erbij gekregen?
    Nou, ik ga nu lekker van het zonnetje genieten, want het is hier echt super weer en dat blijft kennelijk nog wel een week.
    Doei Sam, vermaak je en pas op jezelf.
    Liefs en kus.

    Jolly

  • 15 Mei 2008 - 06:42

    Bianc:

    Ha die Sam!
    Had t van je paps gehoord, wat een gedoe... Maar okay, je gaat er zo te zien goed mee om! Gelukkig maar.
    Ben vorige week met catherine en the kids en Roel naar het centrum van Leiden geweest. Je vader was naar zn rijkelui strandje (bloemendaalbeach) toe, dus ging niet mee. Was erg gezellig maar volgende keer wel weer met jou hoor!
    Tot gauw Sams!
    xXx Bianc

  • 19 Mei 2008 - 14:20

    Mark:

    Hey Sammie! Ik ben weer up to date met je verhalen, heel druk gehad dus weinig tijd om wat van me te late horen, heel leuk om te lezen, 1 is iets iets minder de ander weer super, maar je maakt er in ieder geval wat moois van! Heel veel succes en plezier!

    kus Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 96442

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: