La costa!! Monañita, Ayampe y Puerto López - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu La costa!! Monañita, Ayampe y Puerto López - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

La costa!! Monañita, Ayampe y Puerto López

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

29 Mei 2008 | Ecuador, Quito

Buenos dias,

Daar zijn we weer, niet zoals beloofd de volgende dag, maar zoals je ziet heeft waarbenjij.nu hun site ge-upload, dus kon ik gister de hele dag niet op mn site komen. Maar niet getreurd want hier alsnog mijn vervolg van mijn avondturen :)
Ik had al verklapt dat we naar de kust waren geweest. Het was heeerlijk! Vooral het weer, wat heb ik dat gemist zeg. Als je op het kaartje klikt wat kan je zien waar Montañita precies ligt. Ayampe en Puerto Lopez liggen boven Montañita maar nog onder Monta.

We vertrokken vrijdag nacht om 21.30 richting Selena, en daar moesten we overstappen op een bus naar Montañita. Alles verliep zonder problemen en ik heb heerlijk kunnen slapen in de bus. Om 8.30 kwamen we aan op zaterdag morgen. Na in te hebben gecheckt in een hotel gingen we ontbijten. En toen zagen we de eerste bekenden al. Want het grappige is, is dat ongeveer de hele school (op 4 mensen na) in Montañita was op dat moment. De school gaf zelfs toestemming en schrijft niemand afwezig op tot en met donderdag. Donderdag avond moeten we allemaal terug zijn, want dan is er een afscheidsfeest want heeel veel mensen vertrekken aan het eind van deze week. Het semester zit erop voor hun en ze gaan weer naar huis. Zal wel even raar zijn zonder hun allemaal. Maargoed.. onze hele school was dus in Montañita te vinden. Het was mijn eerste keer dat ik daar was, maar voor vele was het al de 3e of zelfs 4e keer dat ze dit plaatsje bezochten. Het is 'n heel klein gehucht en ontzettend toeristisch. Maar het is aan het strand en dat is geniaal. We hebben dan ook de eerste dag heerlijk op het strand gelegen. Even mn kleurtje terug krijgen :) Wat aardig is gelukt.

Die avond gingen we uit. Maar omdat we met zo'n grote groep waren ontstonden er problemen over het eens worden wat we gingen doen. Dus hebben we op gegeven moment maar zelf een plan gemaakt, en het was erg gezellig. Het is echt een party town. Ik lag niet te laat in mn bed, en was dus niet al te laat op de volgende dag. Lekker genieten van het mooie weer. Beetje rondgelopen en op het strand gezeten, ik had de zee echt gemist. Als je dichtbij de zee woont is het gewoon voor je en waardeer je het niet zo erg meer. Maar nu ik een tijdje in een city had doorgebracht vond ik het echt lekker om even weg te dromen kijkend naar de zee...
De andere moest ik wakker maken, want anders hadden ze het ontbijt gemist wat je moest nuttigen voor 11.30. Zonde van je dag! Die middag vertrokken Merle, Heleen, Whitney, Marjolein en ik naar Ayampe. Een klein plaastje ook aan het strand. We hadden een brochure gezien van een mooi hotel en we besloten daar de nacht door te brengen. We kwamen daar aan rond 4pm. Toen we uit de bus kwamen, moesten we wel lachen want dr was niks te bekennen rondom ons. Het is echt zo'n piepklein dorpje met nog geeneens 10 huizen. Haha, waar waren we nu weer beland :S Het hotel was dan ook niet moeilijk te vinden. En het was geweldig. Aan het strand, maar niet toeristisch dus we waren de enige. Geweldig! :) Even genieten van de stilte en luisteren naar de zee. Dat was wel even wat anders dan Montañita waar je 24/7 muziek hoort keihard en je dus ook het gevoel hebt dat je nog steeds in de discotheek bent als je slaapt op je hotel kamer. Dan bevalt me die rust toch beter :)
We bleven hier overnacht en de volgende ochtend vertrokken we naar Puerto López voor een dag.

Puerto López is een klein plaatsje en eigenlijk niet zo bijzonder. Het is niet toeristisch en dat is altijd leuk :) Het strand is niet veel bijzonders en daarom zijn we naar Los Frailes gegaan. Dat is een national park met een schitterend strand. We gingen daarheen met de taxi. Een halve motor met daarachter plaats voor 2 personen om te zitten. Je zal het wel zien op de foto's, moeilijk om uit te leggen. Daar aangekomen hadden we bijna een prive strand. Slechts een paar mensen lagen lekker te bakken. We hebben daar 2 uur doorgebracht. Lekker gezeten en genoten van de zon en de zee.
Om 4.30 waren we terug in town of Puerto Lopez en na een douche te hebben genomen gingen we ergens wat eten.

Om 19.30 was het alweer tijd om met de bus terug naar Quito te gaan. De volgende dag was ik thuis om 7 uur. Tijd genoeg om even een douche te nemen, om te kleden, tas uit te pakken en mn schooltas klaar te maken! :)

En dat was dus gister. Vroeg naar bed gegaan gister, dus vandaag ben ik weer uitgerust. Gister dus ook overgegaan naar level 3 en ik had bijna priveles, want iedereen is nog in Montañita. Niet verkeerd dus. Donderdag avond is er een afscheidsfeest en vrijdag krijgen ze hun certificaat uitgereikt. En vrijdag is weer een dag dat ik een andere plaats ga bezoeken ergens in Ecuador! :D
Ik ben al volop bezig met de voorbereidingen ervoor en het wordt weer een leuk maar relaxt weekend. Maar jullie horen daar meer over de volgende keer.

Ondertussen heb ik me eindelijk aangemeld voor een studie. En wel aan de Hogeschool van Amsterdam! En ik heb ook al gehoord dat ik ben aangenomen!! :D De studie die ik ga doen is een combinatie van 2 dingen die ik erg leuk vind. En dat zijn Business and Languages. Het is een internationale opleiding dus genoeg mogelijkheden om te reizen en meer van de wereld te zien. Ik ben blij dat ik eindelijk heb besloten wat ik wil doen, want de tijd begon n beetje te dringen. De laatste week van augustus is de intro week en de eerste week van september beginnen de lessen al! :)
Ik zou het liefst in Amsterdam op kamers gaan, maar het is moeilijk om iets te vinden voor een degelijke prijs en lokatie. Mocht je nou contacten hebben in A'dam of ideeën, laat het me weten! :) Een beetje hulp kan ik wel gebruiken met het zoeken naar een kamer.

Hasta la próxima vez!
Chao, Sam

PS: Check alle foto's op m'n site! Hij is helemaal bijgewerkt.
(www.samanthaa16.spaces.live.com)

  • 29 Mei 2008 - 13:56

    Bianc:

    Heey Sam!
    Zal eens rondvragen bij vriendinnen voor een kamertje voor je!
    Ik heb nu net op i-net een supermooi huis gezien en Roel en ik gaan het woensdag bezichtigen! Heel spannnnnnnend! Mis je wel hoor, gewoon ff een bakkie doen bij elkaar gaat niet en daar heb ik behoefte aan!
    Veel plezier vant weekend,
    xXx Bianc

  • 29 Mei 2008 - 16:38

    Maris:

    heey meis,
    jeetje wat doe je weer een hoop. ben blij dat het ook geod gaat op school :)
    ik stuur niet zo veel maar lees altijd wel je verhalen hoor :) Maja.. heel fijn weekend..
    en ik stuur je nog wel ff een gewone mail.
    liefs maris

  • 31 Mei 2008 - 16:33

    Jeffrey:

    Sammie! het is goed te horen dat je het zo lekker naar je zin heb en dat alles goed verloopt!. Ik zal is aan een vriend van mij vragen hoe hij dat precies heeft gedaan met die kamers in amsterdam want die zit er ook sinds kort en misschien weet hij nog wel een mooi plekje voor jouw!

    Hey Sam, heel veel plezier daar en geniet er nog ff lekker van!!

    Dikke Kus & Knuffel Jeff

  • 03 Juni 2008 - 10:55

    Jolly:

    Hoi Sam,

    Beetje late reactie, maar ik was een weekje in Polen om te tai chi-en.Was erg leuk, maar ook inspannend. Ik ben er met de auto heengereden en heb daar een nieuwe tai chiset geleerd en dat kostte aardig wat concentratie, maar dan heb je ook wat gedaan.
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Je vorige verhaal heb ik ook gelezen, tegelijk met deze, dus ik reageer op allebei tegelijk. Ik heb cavia hier nog nooit op het menu zien staan,maar het zal ongetwijfeld smaken. Ik heb ook eens in een docu gezien dat ze in Zuid-Amerika rat eten. Maar dan zijn ze wel heel arm, hoor.
    Zo te horen is Ecuador een behoorlijk groot land, he, als je iedere keer zo lang in de bus moet zitten.En ongetwijfeld prachtig.
    Fijn dat je eindelijk hebt kunnen besluiten, dat je in Amsterdam wilt gaan studeren. Stef vindt het een heel leuke studie en 2x moet je voor een half jaar naar het buitenland. Tenminste, dat kan, het moet niet.Dus helemaal in jouw straatje.
    Ik zal aan een vriendin van mij vragen( die met die 3 dochters) of zij iets voor je weet daar.
    Zou best eens kunnen.
    Nou Sammy, vermaak je en geniet van alles om je heen en succes in level 3.
    Doe je best en schrijf Ciao voortaan zo, aub.
    Ik ben niet boos, hoor!!
    .dag meisje.
    Liefs en kus.
    Jolly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 96464

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: