CARNAVAL - Reisverslag uit Mazatlán, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu CARNAVAL - Reisverslag uit Mazatlán, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

CARNAVAL

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

07 Maart 2011 | Mexico, Mazatlán

Lalalalalalalalalalaaaaaaaaaaalalalalalalalaaaaaaa...

Jaja, jullie hebben carnaval gevierd en dat heb ik ook! Waarschijnlijk niet in zulke maten als sommige van jullie, maar het was zeker een geslaagd weekend!

Vrijdag avond zijn we vertrokken richting Mazatlan. Na een nacht van 7 uur in een bus kwamen we aan... wat een weer! We konden niks zien, super mistig en koud! Brrrr, hebben we hier wel goed aan gedaan? Hadden we ons moeten inlezen in het weer? We zitten wel wat noordelijker, misschien is het hier niet zo warm.. staan we daar in onze korte broek half slapend. Haha.. snel met de taxi naar ons hotel, wat overigens echt een super relaxt hotel was aan het strand en met zwembad (niet dat we daar gebruik van hebben gemaakt, maat het is toch leuk dat het erbij zit).

Na nog even wat uurtjes te hebben bijgeslapen in de hotel kamer gingen we het centrum bekijken. Gelukkig was het al iets opgeklaard maar nog steeds was het erg mistig. Toch maar die korte broek aan, want we hadden niks anders bij ons. El centro historico is een klein en heeft veel kleine straatjes en leuke pleintjes met marktjes, mn verzameling armbandjes wordt steeds groter :)
We kwamner erachter dat die avond er een groot feest zou worden gehouden op de boulevard, dus dat was het doel. Na wat uurtjes op het strand te hebben doorgebracht, wat best te doen was omdat de mist in de namiddag iets was weggetrokken, gingen we lekker uit eten in een visrestaurant! Haha, echt iets voor mij. Maar ik heb heerlijke tacos met gambas gegeten. Die tacos hier zijn nu echt toch wel een dagelijks ritueel geworden. Nu je wat bekender wordt met de cultuur en verschillende soorten eten weet je steeds meer wat je lekker vind en wat niet. En sommige tacos zijn zooooo lekker.. geniaal. Anyway, na het eten begon er een klein optochtje met wat mensen. We wisten eigenlijk niet zo goed waarom, maar dat werd ons snel uitgelegd door iemand die naast ons stond. Het was een soort konijn verbanden en het konijn moest de vorige soort van burgemeester' voorstellen van Mazatlan. Omdat hij zulke slechte dingen had gedaan en iedereen hem niet mocht waren ze blij dat ze van hem af waren en wilde dat laten blijken door hem dus (figuurlijk)in brand te steken..

Na deze happening ging het feest beginnen met om 10.30 (Mexicaanse tijd 11 uur) vuurwerk! :D en niet zomaar vuurwerk, nee vuurwerk op de maat van de muziek EN voor een half uur lang! Erg indrukwerkkend. Het feest was super gezellig, niet zoveel mensen waren verkleed, eigenlijk alleen maar met maskers op. Die hadden wij dus ook even aangeschaft zoals je kan zien op de foto's :D

Na wat gedanst en gefeest te hebben gingen we eigenlijk voor Mexicaanse begrippen vroeg slapen. De volgende dag was het plan om naar Isla de las piedras. Dat is een eilandje voor de kust. Daar zijn we heerlijk op het strand verbrand.
Die avond gingen we kijken naar de optocht. We hadden stoelen gereserveerd. Mensen proberen hier op alle mogelijke manieren geld te verdienen. Dus zetten ze hun tuinstoelen buiten en kan je die dus 'huren'. Zo ben je er zeker van dat je een plek hebt en dus de hele parade kunt zien. Zoals de mensen rijden in Mexico zo snel was ook de optocht. Haha, het was ook wel goed dat het wat sneller ging dan in Nederland want het was lang! Echt veel karren en zulke mooie! Helaas was het al donker toen het begon dus de foto's zijn niet echt gelukt, maar voor ons maakte dat niet uit! Ik moet zeggen dat het me wel tegen viel hoe mensen waren gekleed en dan bedoel ik vooral de mensen die naar de optocht aan het kijken waren. Ik heb niet echt hele gekke dingen gezien, misschien is dat toch iets meer Nederlands ;)

Na de optocht gingen we terug naar ons hotel. Op de weg daarheen zijn we gestopt op verschillende plekken waar we goede muziek vandaan hoorde komen om even gek te doen en te dansen. Helaas moesten we om 11uur weer de bus naar huis hebben, want de volgende ochtend begonnen de lessen weer om 8.30!

Het was zeker een geslaagd weekend. Lekker met de meiden onder elkaar, behalve Stephan maar die rekenen we maar even niet mee.

Heb ook al de 2 cijfers terug van mn toetsen van vorige week en voor allebei ben ik geslaagd. Deze week heb ik nog 2 toetsen en 1 presentatie en dan ben ik alweer klaar!

Nou dat was mijn carnavals-update. Hoop dat jullie er weer van hebben genoten. Volgend weekend weet ik nog niet wat ik ga doen. Of weer naar een ander strandje of gewoon lekker chillen in Guadalajara, we zullen zien waar ik zin in heb.

Veel plezier met de foto's bekijken!

  • 08 Maart 2011 - 05:28

    Sita:

    ik lees het al je hebt heerlijk gefeest
    gefeliciteerd dat je je toetsen gehaald hebt.
    Je moet wel elke keer erg lang in de bus, maar dat is vast niet erg met een feest in het vooruitzicht.
    Wij heben carnaval gevierd in Ter Apel, dat ligt boven in Groningen
    Nou die lui weten ook wel wat een feestje is
    Ga nu naar mijn werk
    Zie uit naar je volgende verhaal
    Groetjes van ons allemaal uit Friesland

  • 08 Maart 2011 - 08:15

    Papa:

    zeven uur in een bus zitten om te feesten.
    hier zeuren ze al als ze naar het noorden moeten rijden, maar ook in dit geval zou ik zeggen van bekijk het even.
    de optocht in de zilk stelde van het weekend niet veel voor. je zal waarschijnlijk al wel de foto's hebben bekeken die ik op Fb heb gezet.
    qua weer is het de afgelopen dagen heerlijk , dus ik geniet mee met je.
    maar buiten al het feesten is het goed te horen de studie nog steeds goed gaat.
    succes van de week met de rest
    kus

  • 08 Maart 2011 - 13:18

    Sylvia:

    Wooow, klinkt weer super gezellig!! En wat een super coole strandfoto's! Moest die ene foto nou een menselijk-gespelde Mexico voorstellen?
    Bizar om te zien dat het gewoon lekker weer is met carnaval ;) En ik zou me niet al te druk maken om je kleurtje hoor :P Tttssss... moet je s zien hoe bruin ze is :P
    Hier gisterenavond ook met Lies Carnaval gevierd. En daar zaten echt behoorlijke foute en coole outfits bij :P Lies was er een van :P Cool dan natuurlijk he ;)
    Gefeliciteerd met je toetsen! wat gaat de tijd inderdaad super snel!
    En hoe vond je de kokosnootmelk? Ziet er heel relaxed uit !

    Liefs Syli

  • 08 Maart 2011 - 13:59

    Samantha Van Oossanen:

    Wooeehoee je bent de eerste die het ziet meis! Het moet idd Mexico voorstelllen, moooi he?
    SUper gaaf dat jullie lekker zijn carnavallen! Hoorde dat je peet ook nog bent tegen gekomen :)

    Ik hou niet zo van kokusnoot, dus vond het ook niet zo erg lekker.. gelukkig was het drankje niet van mij maar mocht ik het gewoon even proberen!

    Hoop dat alles goed met je gaat! KUS

  • 08 Maart 2011 - 14:57

    Bianca:

    Ach, Carnaval! Op de foto's waren de mooie wagens nog best goed te zien! En de mensen daar gaan toch vooral mooi gekleed? (zoals in Rio?)
    Dat er Mexico stond was goed te zien hoor! Alleen de O was niet helemaal rond, maar daar moet je dan ook errug lenig voor zijn!
    Super van je toetsen! Nog maar een paar en dan kom je alweer terug! Aftellen..

    Leuk van t vrijwilligerswerk! Lijkt me ontzettend dankbaar en ook mooi. Tot welke leeftijd wordt er bijgevoed?

    Succes en tot snel!

  • 08 Maart 2011 - 18:29

    Samantha Van Oossanen:

    Bedankt voor je berichtje! (iedereen trouwes, vind het altijd leuk om de reacties te lezen :))

    Als het kindje gezond is wordt het bijgevoed t/m zijn 5e jaar. Mocht dit niet het geval zijn kan dit worden verlengd t/m max 10 jaar!

    Nog 114 dagen en dan ben ik weer terug :P

  • 08 Maart 2011 - 20:43

    Lies:

    Heej Sam!

    Super leuk weer om te lezen! :D Klinkt wel heel lekker hoor, carnaval in het zonnetje vieren! En ook goed van het vrijwillgerswerk dat je doet, echt goed van je!
    Hahah Syl...ik was helemaal niet fout, alleen maar super cool :P Alsof jij niet fout was ;) Ja we kwamen idd Peet tegen Sam, echt gezellig!
    Niet nadenken over die 114 dagen, zal veel te snel voorbij gaan! Lekker van genieten!
    Veel liefs!

  • 08 Maart 2011 - 20:43

    Lies:

    Oh ja, ik vind die hoed je echt super leuk staan!

  • 08 Maart 2011 - 21:02

    Maris:

    ha sammie,
    na dat ik je gemaild heb ben ik ook je site weer ff gaan lezen...
    heeeeeeeeeeeeeel veeeeel plezier en succes daaro...

    liefs maris

  • 09 Maart 2011 - 08:05

    Inkie:

    Ola!

    Hier was de carnaval weer geniaal!!! Weer veulsteveul gedronken natuurlijk... Hihi...
    Nu weer even back to basic en bijkomen.
    Je foto's zijn echt heel erg gaaf! Ziet er goed uit allemaal hoor meis.
    En fijn dat je ook goede cijfers haalt.
    Ook toppie trouwens, dat vrijwilligerswerk dat je doet. Best wel een aparte ervaring denk ik. Bekijk je het leven weer eens van de andere kant...

    Nou, tot je volgende verhaal!

    X

  • 09 Maart 2011 - 17:55

    Mary:

    Hoi Sam,

    Fijn te lezen dat het op school zo goed gaat.
    Foto's waren toch nog goed te zien hoor op je mail.
    Zo te zien en te lezen heb jij het super naar je zin, geniet er nog maar even van en succes met je volgende toetsen, we lezen de uitslag wel weer.
    De Fam is vandaag gearriveerd in Zwitserland, wagen word vandaag en morgen uitgeladen.
    Jeffrey gaat as dinsdag voor 10 dagen er naar toe en wij gaan 2 april voor 8 dagen er naar toe.
    Nou Sammy geniet en studeer nog even, het zit er zo weer op.

    Liefs en dikke knuffel,
    Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 96449

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: