Zes nachten onder de sterren... - Reisverslag uit Baja California, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Zes nachten onder de sterren... - Reisverslag uit Baja California, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Zes nachten onder de sterren...

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

26 Maart 2011 | Mexico, Baja California

Hier zijn we dan weer na een geweldige week in Baja California.Ik ga jullie weer is even lekker jaloers maken met een schitterend verhaal over mijn belevenissen in dit mooie stukje van Mexico.

Baja is de peninsula aan de west kust van Mexico. We vlogen op donderdag middag naar los Cabos (San Jose del Cabo), het zuidelijke puntje. Los Cabos bestaat uit 2 dorpjes, San jose del Cabo, hier hebben we 2 nachten gekampeerd, en San Lucas, dit was meer het uitgaansgebied. Helaas was het dit weekend ook springbreak voor de Amerikanen dus het was echt overladen met jonge Amerikanen die eindelijk een keer konden drinken (min. leeftijd in USA is 21) en stappen. Ik vond los Cabos mooi, je hebt mooie strandjes en een prachtige haven, maar ik wilde er zo snel mogelijk weer weg omdat bijna alles hier in dollars gaat. De mensen zijn hier zo gewend aan de amerikaanse toeristen dat het eigenlijk niet voelt alsof je in Mexico bent; de mensen spreken engels, je kan vaak alleen betalen in Dollars en alles is zooo duur! Echt belachelijk wat je hie rmoet betalen voor sommige dingen, in Guadalajara betaal je echt 1/3 van de prijs! Wat een oplichters...


Anyway, na 2 nachtjes te hebben geslapen hier gingen we richting het noorden. Omdat we heel graag een douche wilde nemen voor vertrek gingen we op zoek naar douchjes. Die hebben we uiteindelijk ook gevonden, alleen waren ze wel publiekelijk. Dus iedereen kon ons zien douchen (check de foto's). Dit vonden de lokale oudjes blijkbaar ook erg leuk en voor we het wisten hadden we een heel publiek dat foto's stonden te maken :S En ja, we hadden onze bikini nog aan! :P Heel vervelend maar ook wel lachwekkend.

La paz was de volgende bestemming. Dit is niet zo'n heel bijzonder plaatsje. Wevhebben gekampeerd op een super mooi strandje 'balandra' net buiten La paz. Helaas waren er op dit strandje echt super super veel muggen en zijn we dus helemaal leker gestoken :( Jaja, lach maar, stiekem ben je wel jaloers als ik vertel dat ik 6 nachten heb gekampeerd op de meest schitterende stranden. 6 ochtenden ben opgestaan met uitzicht op zee en de zon vollop stralend in de lucht. Het was geweldig (op die muggenbulten na dan).

De volgende bestemming was Loreto. We hadden gelukkig de beschikking over een auto, wat het een stuk makkelijker maakte om onze weg te vinden. Loreto is een rustig plaatsje waar we lekker hebben gelunched om vervolgens verder naar het noorden te rijden. We namen een onverharde weg in de veronderstelling dat die weg wel ergens naar toe zou leiden, maar dit was helaas niet het geval. Na ongeveer 'n uur te hebben gereden zijn we maar omgekeerd. Maar ik heb wel een mooie foto gemaakt van mij 'slapend' onder een cactus. Dat zie je namelijk heel veel op souvenirs, alsof alle mexicanen dat ook echt doen :S Maargoed, toch leuk om te hebben. Ook hebben we hout bij elkaar gespronkeld om die avond een kampvuurtje te maken met natuurlijk marshmallows!

De weg tussen Loreto en Mulege is echt schitterend. Al rijdend op de kronkelige wegentjes, berg op berg af en dan een stralende blauwe zee ernaast met het zonnetje en de rotsen, witte stranden.... Echt genieten dus. Uiteindelijk hadden we een strandje uitgekozen die ons wel beviel om daar nacht door te brengen. Een mooi strandje, met schitterend uitzicht. Hier hebben we de volgende ochend ook gezwommen in zo'n helder water waarin je alle visjes kunt zien zwemmen. Hier heb ik ook mn eerste ervaring gehad met douchen in de zee. Al is het niet heel erg goed voor het milieu, ik moest toch echt even mn haar wassen. En bij gebrek aan douchjes op onze trip moest dat gebeuren in de zee. En ik kan je vertellen dat ik daar best aan kan wennen :)

Mulege is een plaatsje waar ze sinds 1 jaar pas een geld automaat hebben. Het loopt dus een beetje achter en dat kan je ook wel zien. Het is een super leuk klein dorpje, maar je kan er niet zoveel doen. We hebben wat gegeten en koffie gedronken en toen weer in de auto gestapt op de schitterende weg dit keer in de andere richting af te leggen. Heerlijk op ons gemakje en af en toe even stoppen om foto's te maken of taco's te eten :) Jaja, nog steeds bestaat mn dagelijkse eten uit Taco's.

Onder het schrijven van dit verslag moet ik ongeveer om de 10 minuutjes niezen en elke 5 minuten mn neus snuiten. Dit komt omdat we de laatste nacht hebben gekampeerd aan de westkust van de peninsula. Het oosten is aan de kant van het vaste land en hier heb je een rustige zee en heerlijk warm weer. Aan de west kust is dat ietsjes anders. Gedurende de dag is het warm, maar 's nachts kan het koud worden. En om dan alleen in een slaapzak zonder matrasje te slapen is best koud!! De zee aan deze kant is ook echt enorm wild. De golven die ik heb gezien waren soms wel 8 meter hoog. Je mocht hier dan ook niet zwemmen; he wat raar! Schitterend om te zien hoe wild de pacific ocean kan zijn. Na Mulege zijn we naar Lopez Mateos gereden. Hier wilden we eigenlijk overnachten maar het was ons te koud en daarom zijn we doorgereden (of eigenlijk dezeflde weg weer terug gereden) om verder te gaan naar la Paz, aan de oostkust. Het was al donker toen we dit deden en in Baja California is het nogal gevaarlijk om 's avonds te rijden. Niet door de mensen maar door de dieren. Hier heb je net zoals in autralie super veel borden langs de weg met: pas overstekend verkeer. ALleen hier heb je geen kangeroes maar koeien! En op de weg terug van Lopez Mateos zagen we dan ook een ongeluk. Een auto had een koe aangereden, super zielig maar we waren blij dat wij dit niet waren. De rest van de weg rustig gereden en we zijn nog maar 1 koe tegengekomen die ook gelijk werd verdreven door de auto's achter ons.

Soms zijn de verkeers regels hier ook niet helemaal duidelijk. We zijn dan ook een keer beland op een eenrichtingsweg en we zijn een keer aangekomen op een kruispunt waar van alle richtingen een stop bord stond. De regel rechts heeft voorrang kennen ze hier blijkbaar niet, dus wat dan? Wie het eerst komt wie het eerst maalt is het antwoord.

We kwamen uiteindelijk aan in la Paz en besloten om hier te overnachten omdat het al aardig laat werd. Dus op zoek naar een kampeer plek. We wisten al een beetje de weg omdat we hier al eerser waren geweest en besloten om te kamperen op een klein strandje. Achteraf hadden we hier een beetje spijt van, maar we hebben wel een avontuur beleeft. Dit strandje was namelijk het bezit van een dronken man, die ons heel vriendelijk wilden ontvangen maar waar wij niet echt op zaten te wachten. We waren moe en wilden gewoon de tent opzetten en slapen. Het eerste wat hij ons vroeg was of we bier bij ons hadden, daarna wilde hij ons zijn kamper laten zien en alles wat hij daar had opgebouwd, bij was er blijkbaar nogal trots op. Gelukkig offerde stephan zich op, de enige mag in ons midden. Na 10 min ging ik hem maar even zoeken en toen ik aankwam bij de kamper bleef ik 10 meter voor de ingang staan. Wat een ongelooflijke stank! Hoe kon Stephan daar in die kamper zitten? Gelukkig was Stephan in orde. Snel de tent op gezet en de volgende ochtend vroeg weer weggegaan voordat die man wakker werd en ons weer verder ging vervelen met alle drugs die hij wel niet bezat.

Dit was alweer onze laatste dag, morgen weer terug naar Guadalajara. We gingen naar het plaatsje Todos Santos. In de planning lag om vervolgens naar een national park te gaan om te hiken maar bij aankomst in dit dorpje waren we verkocht. Wat een super leuk schattig plekje is dit! Gelukkig was de groep waar ik mee reisje echt heel relaxt. We hebben totaal geen problemen gehad samen. Het was vaker het geval dat iedereen zoiets had van mij maakt het niet uit en dat we dus letterlijk IETS moesten beslissen omdat we anders nergens waren gekomen. Dus lekker in het dorpje rondgehangen.

Zoals sommige weten vind ik het altijd leuk om een piercing te laten zetten in het buitenland. Als aandenken aan de tid die ik hier heb gehad. Het zat dus al een tijdje in mn hoofd, maar ik had geen idee waar ik hem wilde laten zetten. In Todos Santos kwam ik een jongen tegen in een ijsjes winkel die een piercing had die ik nog nooit had gezien en die ik echt geniaal vond! Wat origineel! Dus raakte ik met hem aan de praat en vertelde hij me waar hij hem had laten zetten. Je raadt het misschien al, daar zijn we dus ook heen gegaan en heb ik de piercing laten zetten. Dan is nu natuurlijk de grote vraag; WAAR?

Het antwoord is in mn lip. Maar niet zo'n ring. Het is een staafje, met 2 bolletjes. Wat je dus ziet zijn 2 zilveren bolletjes in mn lip, naast elkaar. Het is moeilijk uit te leggen. Heb er ook nog geen foto van, maar die zal ik snel even maken zodat jullie een idee hebben. Ik vind het iig erg cool en heb ook al super veel positieve reacties gehad van mensen die het ook zouden willen doen. Helemaal top dus :)

In een klein dorpje, Pescadoras, hebben we gekampeerd op het strand. Dit was de koudste nacht ever, brrrr. De volgende dag alle spullen ingepakt en de auto een beetje opgeruimd. Wat een bende na 7 dagen in een auto te hebben geleefd! Toen richting het vliegveld om weer terug naar Gualajara te gaan...

Het was echt een super leuke week. We hebben veel dingen gezien en meegemaakt. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik nog maar 3 weken echt les heb. Nog 6 weken en mn tijd zit er alweer op hier. De tijd gaat echt snel.

Ik hou het weer voor gezien voor vandaag. Nog even de foto's oploaden en dan gaan we richting een ranch. Is even kijken hoe dat is om daar te zijn :)

Hoop dat je hebt genoten van mn verhaal. Ik mis jullie!

PS. Please, stuur geen post naar mij. Ik ontvang hier helemaal niks en het is dus zonde van de tijd en de moeite! Mocht je al iets hebben gestuurd, iig bedankt! :)

  • 26 Maart 2011 - 18:23

    Mary:

    Hoi Sam, zit toevallig net achter de computer, en daar kwam jou mail binnen.
    Even op Skype gezeten met Zwitserland, leuk!
    Wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt en ja een beetje jaloers ben ik wel, wat ziet het er daar geweldig uit, logisch dat je er met volle teugen van geniet.
    Piercing beetje jammer, als jij het maar leuk vind is het toch goed, nou Peter, je pa en vriendje nog!!!
    Lieve Sam geniet en studeer nog even lekker en dan 2 maanden alleen maar genieten.
    Veel lol nog en tot mails,

    Dikke knuffel en lieve groetjes,
    Mary

  • 26 Maart 2011 - 18:50

    Sita:

    Hey Samantha,
    Ik ben echt jaloers, wat heb jij een prachtige stranden gezien
    Ben erg benieuwd hoe die piercong je staat.
    Wat ga je over 6 weken doen?
    Reis je dan verder of kom je naar huis?
    Nou ja, ik hoor het vanzelf.
    Heel veel plezier nog.

    Veel liefs en knuffels van ons.

  • 26 Maart 2011 - 20:01

    Lies:

    Hey sammy!
    Je verhaal klinkt weer geweldig en je foto's zijn super mooi! Uiteraard ben ik jaloers! ;) Heerlijk dat je even lekker rond bent wezen touren! En gewoon op het strand slapen, hoe gaaf!
    Oh oh oh, heeft ze gewoon een piercing laten zetten! Ben benieuwd hoe die er in het echt uit ziet! heb je er geen last van?
    Geniet nog even lekker, en we maken snel weer even een skype afspraak (en dan zorg ik dat ik optijd ben!;))
    Veel liefs!

  • 26 Maart 2011 - 20:33

    Bianca:

    Hi Sammie!!!
    Die bananas!! Helemaal waus! :D
    Heerlijk dat je op t strand slaapt, maar mij maak je er niet jaloers mee :p Ik heb een superbed! En wil ik eens wat afwisseling dan ga ik wel op Roel zn matras liggen..
    Kheb je overigens eerst een mailtje gestuurd en toen je bericht gelezen, dus beschouw m maar als niet verzonden :)
    En die piercing.. k zou bijna (!) zeggen ik hoop dat je er last van krijgt :p
    Hele dikke knuffels vanuit Sassem :) (ook van Roel)

  • 27 Maart 2011 - 10:41

    Sylvia:

    Sammy!!!

    Leuk verhaal weer! En super gave foto's! Wat wordt je haar alweer lang hé. En die Piercing is wel echt super cool. Was t niet ontzettend pijnlijk om m te laten zetten?
    En ja, wat gaat de tijd ontzettend snel zeg. Nog maar 3 weken school?
    Geniet er dan maar van ;)

    Have Fun! Liefs

  • 27 Maart 2011 - 10:42

    Jolly:

    Hay Sam,

    Dat je daar zomaar in het wild kunt kamperen! Dan kan je inderdaad op al die mooie plekjes staan.
    Lijkt me heerlijk, zeker met dat lekkere weer daar. Op de nachten na dan.
    Het is jammer dat de tijd zo snel gaat, he. Het is alsof je net weg bent.
    Tja, en wat zal ik van die piercing zeggen. Zoals je kan lezen zijn de meningen daarover verdeeld.
    Ik vind je foto's prachtig en de laatste helemaal. Je ziet er geweldig uit. Houwen zo.

    Nou ik kijk uit naar je volgende verslag. Gelukkig wordt het weer hier ook iets beter, zodat ik niet heel erg jaloers hoef te worden.

    Liefs en dikke kus.
    Jolly.

  • 28 Maart 2011 - 13:50

    Inkie:

    Super origineel die piercing!!! Ben ook benieuwd hoe die je in levende lijve staat.
    Hopelijk heb je er niet al te veel last van gehad... Dapper hoor. Ik heb daar echt de ballen niet voor. Al helemaal niet in het buitenland.

    Oh, die stranden zijn écht heel erg mooi. Mij heb je wel een beetje jaloers gekregen. Heel gaaf wat je allemaal doet daar. Tijd vliegt inderdaad, maar vind het ook wel weer leuk als je straks naar huis toe komt. M'n aller liefste broertje mist je best wel een beetje... :-(
    Haha, en die foto 'slapend' bij zo'n cactus. Geniaal!!!

    Niet eng dan, ergens in een tent je ogen dicht doen, terwijl je weet dat er één of andere dronken gekko rondbanjert?! Hmm, ik heb misschien iets te veel horror films gekeken. ;-)

    Hoe bevalt je vrijwilligers werk? Best indrukwekkend zeker?

    Nou meid, heel veel plezier nog daar. Fijn dat je daar relaxte mensen om je heen hebt.
    Groetjes en veel liefs.
    Ook van Johan.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 775
Totaal aantal bezoekers 96444

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: