De laatste loodjes.. - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu De laatste loodjes.. - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes..

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

05 Mei 2011 | Mexico, Guadalajara

Nog maar 10 dagen en dan vlieg ik naar Cancun. Spannend! Maar toch ook wel erg jammer om iedereen hier te verlaten.
Afgelopen dinsdag had ik mn laatste lesdag, woeehoee. Ik had 2 presentaties; de eerste ging prima en de 2e kregen we het maximale aantal punten omdat de docent geen tijd had.... 'mmmm okay! Dus das was een onverwachte leuke afsluiting :)

Gister had ik mn laatste dag op mn vrijwilligerswerk. Vind het best jammer om daar niet langer te blijven. De mensen zijn zo aardig, je voelt je welkom en ze zijn echt super blij dat je ze komt helpen. Ik had stroopwafels meegenomen voor ze en dat was helemaal het einde voor ze. Geweldig vonden ze het. Dus toen kreeg ik ook iets moois en wel 2 armbandjes. En niet zomaar armbandjes..
Elk half jaar gaan ze 1 week naar de jungle om daar de kinderen te controleren en ze ook te voorzien van melk. Over 2 weken gaan ze daar heen en ik vind het echt jammer dat ik dan al weg ben, want anders had ik mee gekund en dat had ik erg graag gewild. Deze regio heet Wixarika (spreek uit: wirarika, want in deze dorpjes spreken ze de x als een r uit) en hier maken ze armbandjes met de hand. Het volk heet Huichol (spreek uit: huizjol) en dat zijn dus ook de mensen die deze mooie armbandjes hebben gemaakt. Super cool! (zie de foto!) Het was echt lief hoe iederen me nog veel succes toewensten en toen ik eindelijk een uur later in de bus zat was ik een beetje ontdaan. Ongelooflijk hoe veel liefde en dankbaarheid mensen je kunnen geven voor iets wat voor mij een keine moeite was.

Vandaag naar Teuchitlan geweest, een klein dorpje ongeveer een uurtje hier vandaan. Hier kan je ruines zien, maar het is heel kleinschalig en absoluut niet toeristisch (wat dus top is). We hebben wat rondgelopen en nieve raspadas gedronken. Dat is een typisch drankje van hier, maar echt TE simpel voor woorden. Je hebt een brok ijs, een schraap en limonade nodig en je bent er. Maar het is super goed tegen de dorst.

Van het weekend ga ik denk naar Aguascaliente. Ik moet nog even kijken wie er met me mee wil. Het is niet zover hier vandaan en er is op dit moment een leuke internationale fair aan de gang, dus leek me wel leuk om even te gaan kijken.

Voor de rest heb ik eigenlijk niet zo heel veel te vertellen. Ik wilde alleen even mn ei kwijt over mn vrijwilligerswerk. Volgende week heb ik toetsen, maar die stellen niet zoveel voor. Je kan dus eigenlijk al zeggen dat ik ben geslaagd voor mn 3e jaar en dat ik na de zomer mag beginnen in mn 4e en tevens laatste jaar :D

Ik ben al druk aan het lezen in mn lonely planet over centraal amerika. Er is zoveel te zien dat ik goed moet gaan nadenken over wat ik allemaal wil zien in die 7 weken. Maar dat is natuurlijk alleen maar leuk.

Hoe was jullie koninginnedag eigenlijk? Hier heb ik er niet zoveel van mee gekregen. Er was was een feestje georganiseerd, en ik hoorde dat er zelfs bitterballen waren! maar helaas was ik toen nog niet terug van mn trip. Dus die bitterballen gingen aan mn neus voorbij. Iemand ook bevrijdingsdag gevierd? Dat moet helemaal top zijn geweest met dat mooie weer! Hier kan je al merken dat het regenseizoen is begonnen. Afgelopen woensdag was het raak, het leek net alsof ik in Nderland was, wat een regen! En onweer.. heerlijk! (alleen moest ik door de regen in mn mooie nieuwe jurkje)

Nou voordat ik nog meer zinloze dingen ga vertellen hou ik het weer voor gezien. Ik zal nog wel even n berichtje plaatsen vlak voordat ik vertrek uit Guadalajara.

Adios!


  • 06 Mei 2011 - 04:31

    Papa:

    Ja Lieverd

    daar ga je zowat. alweer een afsluiting van een project.
    je zal terug kijken op een zeer interessante tijd maar ook de laatste weken die je nog in mexico bent zullen wel weer mooi worden.
    tja en dan cancun, de amerikaanse vakantie badplaats, ik ben benieuwd hoe je het daar zal vinden.
    maar we zullen het wel lezen.nog veel plezier die laatste weken en tot je volgende verslag.
    liefs papa

  • 06 Mei 2011 - 05:47

    Sita:

    Het zit er bijna op, alvast gefeliciteerd.
    Of loop ik dan te hard van stapel. Wat een prachtige armbandjes heb je gekregen.
    Snap best dat je dan wat ontdaan bent.
    Veel plezier op je volgende trip.
    Veel liefs en groeten uit Friesland

  • 06 Mei 2011 - 08:52

    Bianc:

    Hi Lieve Sam!
    Ben heel blij dat je vrijwilligerswerk hebt gedaan, wellicht dat je het hier in NL kan oppakken? Er is een supertekort aan vrijwilligers!
    Heel veel plezier nog even in Guadaladinges en succes met reizen. Ben eigenlijk best blij dat t bijna over is voor je :p Des te eerder ben je thuissss!!!
    xXx

  • 06 Mei 2011 - 16:45

    Mary:

    Hoi Sam,
    Alvast vooruitlopend op je laatste toetsen, Gefeliciteerd, goed gedaan!
    Jaar (goed) afsluiten, vrijwilligerswerk en ook nog veel gezien en beleefd, geweldig toch.
    Sam je bent een kanjer, straks nog 7 weken vakantie wat wil je nog meer.
    Heel veel plezier na deze week en ga maar lekker genieten, pas wel goed op jezelf Sam!

    Lieve knuffels Mary

  • 09 Mei 2011 - 11:10

    Annemarie:

    He Sam!
    Gefeliciteerd dan maar alvast! Dat vrijwillegerswerk is mooi zeg, goed dat je dat gedaan hebt! Heel veel plezier met het echte reizen zo. Ik ben ook in AuguasCaliente geweest, maar dan in Peru! Daar hadden ze van die natuurlijke warme bronnen waar we heerlijk in gerelaxed hebben.
    Wel gezellig dat je zo weer terug bent...al zou jij er misschien nog niet zo'n zin in hebben. Vandaag (en gisteravond/nacht) heeft het hier dan ook eindelijk weer geregend! Maar het is nog steeds niet echt slecht weer te noemen. Uitzonderlijk gewoon en hopelijk houdt dat de hele zomer (tot eind oktober of zo) aan! Dan gaan we nog lekker veel strandbezoekjes en feestjes/barbecues houden. Groetjes, Annemarie en ook van Jonah!

  • 12 Mei 2011 - 19:37

    Rinus En Bernadette:

    Hoi Sam,
    Fijn dat je zo veel voldoening uit je vrijwilligerswerk hebt gehaald. Zo zie je maar, je doet 't voor niks maar toch word je er rijker van! Armbandjes zijn ontzettend leuk, zeker met het verhaal dat er achter zit. Geniet van je laatste weekje daar en tot schrijfs.

  • 13 Mei 2011 - 09:01

    Inkie:

    Hey Sam,

    op de valreep nog even: veel plezier met reizen. Kijk goed uit he?!
    Tja, dan is het echte aftellen begonnen.
    Hier vinden we het wel weer leuk hoor, als je straks weer terug bent...

    Koninginnedag heb ik lekker met m'n ouders en Nicky op de rommelmarkt gelopen, 's aovnds gewerkt. Dus geen gekkigheid dit jaar. Hopenlijk volgend jaar weer wel. ;-)

    Nou, succes ook met afscheid nemen daar. Dat zal ook wel niet makkelijk zijn.
    Hopelijk ben je in de mogelijkheid om ons goed op de hoogte te houden van je reis!

    Tot snel!

    Groetjes, ook van Johan.

  • 13 Mei 2011 - 14:51

    Oma:

    Jee Sam,nog even diep ademhalenen je bent weer thuis, ook dat zal wel even wennen zijn maar dar staat tegenover dat heeeel veeeel mensen blij zijn dat je er weer benten dan kom ik je een keer opzoeken in Leiden.Geniet nog maar even heel goed ,die paar weken zijn zo om

    dikke kus Oma

  • 13 Juni 2011 - 13:09

    Sylvia:

    Wat een ontzettend schattige armbandjes! En wat een mooi verhaal erbij zeg. Echt super goed dat je die vrijwilligerswerk hebt gedaan. Mooie ervaring om nooit meer te vergeten!
    Hier lekker Bevrijdingspop gevierd met Lies in Haarlem uiteraard. We misten je wel hoor!!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 96462

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: