De eerste reis stapjes van een vrije student - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu De eerste reis stapjes van een vrije student - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

De eerste reis stapjes van een vrije student

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

19 Mei 2011 | Mexico, Tulum

Hihihi... alsof ik het zo slecht heb gehad tijdens het studeren :D

Hoe is het met iedereen? Ik ben alweer een tijdje afwezig geweest, dus nu neem ik even de tijd om alles van de afgelopen paar dagen te vertellen.

Ik heb mn laptop niet meegenomen en op mn super high-tec telefoon kan ik tegenwoordig mailtjes sturen en facebooken, duss zo vaak zit ik niet in een internet cafe. Wat ook maar goed is want het is hier veelste warm om vies binnen te zitten onder ventilatoren die niet echt werken.. Beter maar buiten zijn en genieten van de mooie dingen om mn heen :)

Afgelopen zondag was het dan zo ver: tijd om mn veilige omgeving van Guadalajara te verlaten. Om eerlijk te zijn, het veel me echt enorm tegen. Met een brok in mn keel verliet ik de campus en ook op het vliegveld en in het vliegtuig moest ik soms een traantje wegpinken.
Drie uurtjes later landde ik veilig in Cancun. Vanaf daar de bus genomen naar Cuidad Cancun. In het hostel kwam ik 3 meiden tegen van Tec, wat toevallig! Haha.. Super leuk hostel, gezellige mensen, maar toch had ik nog wel even moeite om mn draai te vinden. Veel bijgeslapen, want daar was niet zoveel van gekomen de laatste daagjes in Guadalajara en lekker gechillt in een hangmat. De volgende dag naar het strand geweest en zoals ze zeggen de stranden hier zijn schitterend, maar alles erom heen is 1 grote grap. Net amerika wat dus echt niks voor mij is. Alleen dus maar lekker op een wit strand gelegen en gezwommen in een helder blauwe zee, niet verkeerd.

Merida stond de volgende dag op het schema. Een stadje ten westen van Cancun. Alle straten hier hebben nummers; van oost naar west even en van noort naar zuid oneven. Je zou dus zeggen dat je hier moeilijk verdwaald kan raken.. mij is he gelukt! Wat een ongelooflijk sleht richtingsgevoel heb ik, dat zal me niet echt helpen in mn reizen. Haha.. Hier veel dingen gekocht zoals een USB stick, geheugenkaartje voor mn phone, een slot voor een locker enz. Allemaal nuttige dingen dus. `s Avonds een drankje gedaan in de stad met een paar mensen van het hostel... gelukkig ik kan mn draai al wat beter vinden.

De volgende dag naar Chitzen Itza. Dat is een Maya site in deze regio. Er zijn 3 populaire argeologische sites hier in Mexico. 1 heb ik al gezien bij Mexico city, Chitzen Itza is de ander en Tulum is de derde, dus ik heb ze allemaal gehad!

Chitzen Itza is groot en warm! Niet zo warm als in Palenque, maar toch voor een Nederlandse wat aan de warme kant, haha. Het kost normaal gesproken 165 pesos om erin te komen (10 eu) maar lang leven de student: met een nationale studenten kaart is het maar 5 pesos, geniaal.
Na wat te hebben rondgelopen, al die sites zijn toch een beetje het zelfde, op zoek naar transport richting Tulum of Playa del Carmen. Tulum was goedkoper en dus daar ging ik. En daar ben ik nog steeds. Het is hier echt geniaal en heb dus na 4 dagen eindelijk het reizigers gevoel te pakken. Heeeerlijk :) Lekker aan het kletsen met iedereen, doen waar je zin in hebt. Als het bevalt blijf je gewoon een dagje langer, zo niet ga je ergens anders heen. Perfect.

Tulum bevalt me wel, vandaag naar een schitterend strand geweest ergens ver weg in een reserva (Sian Ka`an). Er was echt bijna niemand! Lekker gechillt en gezwommen en ook leren vissen :) Op gegeven moment stroomde er 2 boxen aan. Oow zeiden ze, dat is waarschijnlijk drugs dat van de boot is afgevallen. Eeeehhh.. okay?!?! Haha, heel `normaal` no Biggie.. schijnt vaker voor de komen.

De ruines van Tulum vind ik misschien wel de leukste, maar dat komt waarschijnlijk omdat het aan het strand ligt. Schitterend die oude ruines met een mooi uitzicht over een blauwe zee. Gelukkig ook niet zo warm met dat windje erbij..

Morgen middag ga ik naar Playa del Carmen, om daar het weekend door te brengen. Ik heb daar ook een adresje van iemand die ik ken van Guadalajara, toch leuk die contactjes! :)

Ik heb me soms nog nooit zo vies gevoeld. De afgelopen dagen waren zo warm (en nu nog steeds trouwens) dat je 24 uur aan het zweten bent. Vooral als je dan met die backpack op moet lopen, kan ik je vertellen dat ik een hele andere kant van zweten heb leren kennen hier. In Australie was het warm, maar ik denk minder vochtig. Ongelooflijk!

Goed, blij dat jullie ook dat detail van mn reizen mogen leren kennen?? :P

Mn volgende bericht komt denk ik vanuit Belize, want daar ga ik heen na het weekend. Ik ga Mexico wel missen hoor, ben eindelijk gewend aan de `slang` hier and I LOVE IT!

Adios amigos!

  • 20 Mei 2011 - 06:04

    Bianca:

    Fijn he, zo'n hypermoderne foon!
    Afscheid nemen is nooit leuk, maar wél het begin van een nieuw avontuur. En zo te zien gaat dat prima lukken :) Relax lekker en veel cultuur opdoen, dan kunnen wij straks van je leren :) Vooral Inca's vind k errug interessant :):)
    Love,
    Bianc!

  • 20 Mei 2011 - 06:14

    Inkie:

    Kan me voorstellen dat het moeilijk was, dat afscheid nemen.
    Ook een besef dat het aftellen nu echt is begonnen...
    Ohh maar die witte stranden, blauwe zee en hangmat klinken wel errug lekker hoor.........
    Meis, maak er wat van, doe wel voorzichtig!

    Tot snel,

    liefs ons.

    ps. met ons alles goed. De 'kleine' herken je straks niet meer terug. Als ze lacht zie je al weer 2 prachtige tanden te voorschijn komen. :-)

  • 20 Mei 2011 - 06:36

    Papa:

    hi lieverd

    kan merken dat je het warm hebt daar, je schrijft kleinere stukjes dan voorheen:):)
    maar wel weer leuk om te lezen, ik probeer alle plaatsen op google terug te vinden en zo te zien waar je zit.
    over modern communiceren gesproken.
    je kan op je phone een apps downloaden die gratis is (whatsApp)
    dit is een gratis chat programma . iedereen die dit heeft in je adresbestand komt automatisch in je lijst te staan , erg makkelijk ......en.............goedkoop Sam :):):)
    als je phone echt modern is ga dan naar ......market in je phone en daar kan je het vinden.
    succes en veel plezier he.

    he voorzichtig he

    liefs papa

  • 20 Mei 2011 - 06:59

    Sita:

    Afscheid nemen is moeilijk, maar zoals ik lees heb je er een paar leuke adressen bij voor onderweg. Ik geniet bij voorbaat alweer van je verhalen. Geniet van je reis en doe voorzichtig.
    Liefs en groeten van ons uit Friesland

  • 20 Mei 2011 - 21:32

    Samantha Van Oossanen:

    Ik denk niet dat mn phone zo high tec is, want ik heb geen market in mijn menu staan pa. Anyway, ik moet wel gewoon vrolijk betalen voor het internet gebruik dus liever maar gewoon op de pc!

  • 21 Mei 2011 - 20:06

    Conny:

    Hey Sam,

    Dat richtingsgevoel herken ik wel haha. ik verdwaal gewoon in eenparkeergarage of zoiets stoms.
    Hier gelukkig ook aardig weer. Zomer op komst en we hebben al heel wat zonneschijn gehad.
    Alleen de stranden zijn hier niet zo wit en de zee niet zo blauw....
    Dag lieve Sam, heel veel plezier nog. XXX en liefs Conny

  • 21 Mei 2011 - 20:20

    Lies:

    Hey Sam!

    Goed om weer een verhaal van je te lezen, klinkt erg goed! Super dat je het weer zo naar je zin hebt! Moet je me straks maar even leren, hoe je dat reisgevoel te pakken krijgt!;)
    Anyway, geniet er lekker van, doe leuke dingen en wees voorzichtig uiteraard!
    Dikke kus

  • 24 Mei 2011 - 11:02

    Oma:

    Hetklinkt weer allemaal geweldig Sam,hier liggen de bomen bijna plat , zo hard waait het, dat zou jij daar wel kunnen gebruiken zo af en toe he, geniet er maar van de tijd vliegt en dan zou je het zo maar kunnen missen. Dag lieverd, blijf schrijven, leuk. Kus Oma

  • 24 Mei 2011 - 13:57

    Jolly:

    Hey Sammy,
    Ik was zelfeven weg, naar Engeland. Ik zou er zo een paar weken aan vast willen plakken. Kan me helemaal voorstellen wat voor een heerlijke dingen jij hebt om naar uit te kijken.
    Geweldig wat een ervaringen jij opdoet. Nemen ze je nooit meer af, moet je maar denken.

    Ook wel goed dat je het ons allemaal laat weten, Kan je later af en toe teruglezen, want je kan vast niet allemaal onthouden wat je zo meemaakt.
    Nou meis, geniet van alles en kom gezond en wel weer thuis over al die weken.
    Wij kijken naar je uit.

    Liefs en kus.
    Jolly.

  • 26 Mei 2011 - 15:45

    Ferry:

    hey sammie goed om te horen dat je al die mooie dingen weer gezien heb inderdaad wel een stuk kleiner stukje dan we gewent zijn van je maar ja zonder je laptop kan je het natuurlijk ook niet meer dag bij dag bijhouden
    hier gaat alles lekker ben weer lekker aan het werk aan boord ben wel heel erg moe maar dat is meestal zo de eerste paar weken weer aan het werk daar moet ik weer even overheen komen daarnaast heb ik natuurlijk ook neit echt heel veel echt rust gehad in de laatste weken voordat ik wegging kan het misschien ook weleens een beetje aan liggen :P maar komt allemaal goed heelv eel plezier en tot snel

  • 13 Juni 2011 - 13:13

    Sylvia:

    Wow, de laatste foto van jou aan dat water kan echt zo op een ansichtkaart! Vet mooi man!
    Klinkt weer gezellig allemaal! Mooi dat je weer zoveel mensen leert kennen, en naar mensen toegaat die je al eerder hebt ontmoet.

    Have Fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 96461

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: