Algunos hechos de Mexico, Belice y Guatamala - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu Algunos hechos de Mexico, Belice y Guatamala - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Samantha Oossanen - WaarBenJij.nu

Algunos hechos de Mexico, Belice y Guatamala

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

27 Mei 2011 | Guatemala, Flores

Even wat dingetjes die ik niet wil vergeten over Mexicooo:
100 Mexican pesos = 6 euros
Comida tipica: tortillas! (quesedillas)
Mi tacos preferidos: al pastor con pina!
Mexican slang:
Crudo/pedo: hangover
Borracho: dronken
a huevo; yeah!
No mames: no shit!
No manches: no way
Weeey: duuuuude (word echt gezegt achter elke zin door de chicos)
Cabron dude
Buena onda goed persoon
Cagadisima: funny (maar heeeel informeel)
Belice:
10 belice dolar = 4 euro
Comida tipica: arroz, frijoles y pollo (rijst, bruine bonen en kip)
Officiele taal: Engels
Locale taal: Creole
In het noorden spreken ze ook spaans maar meer naar het zuiden spreken ze alleen engels.
Alle mensen zijn echt super aardig en rijk, want ze betalen voor alles...
GUATEMALA:
Net aangekomen in dit geweldige land. Ik vind het nu al geweldig want ik liep nog maar 1 meter over de grens en de mensen spraken alweer spaans tegen me :D
De grens oversteken ging prima. Er reden alleen geen bussen naar de grens toe omdat ze aan het staken waren, dus toen heb ik maar een taxi genomen. Bij de grens moet je lopen door immigratie om vervolgens in Guatamala weer naar buiten te komen. Niks werd gecheckt, kreeg alleen n stempel in mn paspoort. Aan de Guatamala kant moest ik 20 quetzal betalen (10 quetzal is ongeveer 1 euro) en toen mocht ik het land in. Prima! Daar een stukje moeten lopen om een collectivo (mini-van) te vinden richting Flores. Daar ben ik nu en ga zo ff het stadje in. Ik wacht even tot wat later in de middag aangezien het hier erg warm kan worden in deze tijd.
De feitjes over Guatemala weet ik dus nog niet.. daar ga ik jullie over vertellen in ongeveer een week denk ik wanneer ik weer vertrek uit Guatemala op weg naar El salvador...
Cuidate y un abrazo!
PS sorry van de foto, uploaden lukte niet gister. Wie weet lukt het een deze dagen...

  • 28 Mei 2011 - 13:38

    Lies:

    Leuk Sammy! Ook handig, kan je het later nog even terug lezen!
    Geniet van Guatamala! Welke landen ga je eigenlijk nog meer af?
    Liefs!

  • 29 Mei 2011 - 09:00

    Mary:

    Hey Sam,
    Wat een taal, daar breek je toch je ... over!
    Wel leuk om te lezen maar uitspreken ho maar.
    Als je barracho bent zal het ook voor jou niet mee vallen denk ik zo, hahaha.
    Leuk weer wat van je te lezen, veel plezier daar en tot mails!

    Dikke kus Mary xx

  • 13 Juni 2011 - 13:21

    Sylvia:

    Hahaha, echt grappig om al die dingetjes te lezen. En dat je nog eens blij zou worden dat mensen spaans tegen je praten ;)

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 96431

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Exchange Mexico, Guadalajara

21 December 2009 - 04 Januari 2010

Visit friends in Switzerland

10 September 2007 - 17 Juli 2008

Mijn kleine wereldreis

26 Maart 2013 - 30 November -0001

Following my dream - Emigreren!

Landen bezocht: